Kummin sanot seuraavat asiat?

  • Viestiketjun aloittaja kainuu
  • Ensimmäinen viesti
kainuu
Leipäjuusto vai juustoleipä?
Munkkipossu vai possumunkki?

Nämähän ovat hyvin pitkälle alueellisia eroja, joten selvennykseksi voisi myös kertoa, mistä päin Suomea on. Itse sanon juustoleipä ja possumunkki.
 
kiristää pantaa
[QUOTE="vieras";23782071]Possu ja munkki ovat kaksi eri asiaa. Joten sanon possu tai munkki, riippuen siitä mitä halua.
Leipäjuusto.[/QUOTE]

Mistä päin? Tiukkapipolasta?
 
---
Leipäjuusto on itsestään selvä. Se sijaan possumunkki tai munkkipossu käy kumpi vaan. Taidetaan kotiseudulla Pohjanmaalla sanoa possumunkki ja täällä etelässä munkkipossu?
 
"vieras"
Leipäjuusto vai juustoleipä?
Munkkipossu vai possumunkki?

Nämähän ovat hyvin pitkälle alueellisia eroja, joten selvennykseksi voisi myös kertoa, mistä päin Suomea on. Itse sanon juustoleipä ja possumunkki.
Leipäjuusto ja possumunkki. Juustoleipä on mulle voileipä, jossa on päällä juustoa ja munkkipossukin tarkottaa mun mielestä ihan jotain muuta kun leivonnaista... :D
 
Lunatic
Leipäjuusto vai juustoleipä?
Munkkipossu vai possumunkki?

Nämähän ovat hyvin pitkälle alueellisia eroja, joten selvennykseksi voisi myös kertoa, mistä päin Suomea on. Itse sanon juustoleipä ja possumunkki.
Anteeksi vaan, mutta leipäjuusto ja juustoleipä on kaks eri asiaa.
Ja jos puhutaan siitä mistä luulen, ni sanon leipäjuusto.

Ja possumunkki.
 
Lunatic
[QUOTE="A P";23782132]Tule käymään Kainuussa ja huomaat, että juustoleipä on sama kuin sinun käsittämäsi leipäjuusto. Mikäli puhutaan tästä valkoisesta pilkullisesta läpyskästä.[/QUOTE]

Juustoleipä on voileipä juustolla.
 
"vieras"
Leipäjuusto on se kumimainen paksu juusto ja juustoleipä on voileipä jonka päällä on juustoa. Taidan sanoa possumunkki vaikka munkkipossukaan ei tunnu väärältä. Asuin lapsuuden eri puolilla Savoa, sitten Keski-Suomessa, nykyään Etelä-Pohjanmaalla ja vanhemmat on kotoisin Kainuusta ja Hämeestä; omassa puheessa ja sanonnoissa on varmaan aika tasaisesti vaikutteita noista kaikista paikoista.
 

Yhteistyössä