Kummin muistaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mielipiteitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mielipiteitä

Vieras
Mitä te tekisitte? Kummi ei ole koskaan muistanut kummilastaan (ei oikeasti koskaan mitenkään, ei lahjoja, ei kortteja), mutta me olemme muistaneet jouluisin kummia.
Mietin, että jos tänä vuonna ei lähettäisi kuin kortin kummille, olisiko paha juttu. Siis jätetään lahja ostamatta

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kortti riittää mainiosti. Miksi sitä kummia tarvii lahjoa jos hän ei itsekään muista mitenkään.
Toinen kummi muistaa aina lahjalla ja sitten ollaan tasapuolisuuden nimessä ostettu kummallekin kummille lahjat, siitä huolimatta, vaikka tämä toinen ei muista koskaan mitenkään

Meillä ei olla ikinä muistettu kummia muuten kuin kortilla, mutta kummit kyllä aina muistaa kummilapsiaan lahjoin yms. En ole edes tullut ajatelleeksi, että kummeillekin pitäisi ostaa lahjoja?!? Itsekin olen monen lapsen kummi enkä koskaan ole lahjoja siitä hyvästä saanut, omille kummilapsille aina kuitenkin lahjat ostanut... Onko tämä jotenkin yleinen käytäntö ja jos on, niin missä mun lahjat viipyy...:)??

Joulukortilla muistaisin minäkin, ja ehkä laittaisin samaan kuoreen vielä valokuvan kummilapsestaan. Siis sellaisen ihan tavallisen, ei mitään kuvaamon kuvia. Ikäänkuin muistutukseksi...

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Kortin pistäisin, en välttämättä edes sitäkään jos noin välinpitämätöntä on ettei kummilapsi saa edes korttia. Kyläilettekö kuitenkin vai onko vain nimellinen kummi?

Näemme paljon yhteisissä tilaisuuksissa ja ollaan puhelimitse yhteyksissä, mutta hän ei koskaan muista mitenkään esim. kortilla tai lahjalla.

Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Ehdottomasti pelkkä kortti. Eikö hän ylipäätänsä muista ketään vai onko vain kummilapsen kohdalla?

En ole asiasta kovinkaan varma, miten hän muistaa toisia, mutta ainakin lähisukulaisilleen antaa lahjatkin. Meille ei korttia eikä lahjoja, mutta ollaan paljon tosiaan tekemisissä yhteisissä tilaisuuksissa ja puhelimitse. mitään riittaa siis ei oo

Alkuperäinen kirjoittaja mielipiteitä:
Kortin pistäisin, en välttämättä edes sitäkään jos noin välinpitämätöntä on ettei kummilapsi saa edes korttia. Kyläilettekö kuitenkin vai onko vain nimellinen kummi?

Näemme paljon yhteisissä tilaisuuksissa ja ollaan puhelimitse yhteyksissä, mutta hän ei koskaan muista mitenkään esim. kortilla tai lahjalla.

Jospa hän kokee jo olevansa kanssanne jatkuvasti tekemisissä, ja eikös aika moni juuri sitä kummilta odotakin? Onko kummilla itsellään omia lapsia? Entä onko hänellä muita kummilapsia? Lapsettomat eivät aina oikein tunne osaavansa olla lapsen kanssa, eivätkö ehkä tiedä miten häntä pitäisi huomioida.

Alkuperäinen kirjoittaja gab:
Alkuperäinen kirjoittaja mielipiteitä:

Jospa hän kokee jo olevansa kanssanne jatkuvasti tekemisissä, ja eikös aika moni juuri sitä kummilta odotakin? Onko kummilla itsellään omia lapsia? Entä onko hänellä muita kummilapsia? Lapsettomat eivät aina oikein tunne osaavansa olla lapsen kanssa, eivätkö ehkä tiedä miten häntä pitäisi huomioida.

Hänellä ei ole omia lapsia ja on muitakin kummilapsia.
Päätin, että annan hänelle lahjan, koska annan toisellekin kummille lahjan. Jos juttelevat keskenään, on ikävää, jos toinen saa tietää jääneensä lahjatta.

Minä en ole koskaan saanut yhdeltäkään kummilapselta joululahjaa, enkä ole edes älynnyt sellaista kaivata.

Ostatteko te kaikki tosiaan lastenne kaikille kummeille joululahjoja lapsen nimissä??? Me emme ole kummeille mitään ostaneet, mutta kummien lapsille kylläkin. Niitäkään ei ole nimetty niin, että ne olisivat vain lapsiltamme.

Alkuperäinen kirjoittaja Mimoska:
Minä en ole koskaan saanut yhdeltäkään kummilapselta joululahjaa, enkä ole edes älynnyt sellaista kaivata.

Ostatteko te kaikki tosiaan lastenne kaikille kummeille joululahjoja lapsen nimissä??? Me emme ole kummeille mitään ostaneet, mutta kummien lapsille kylläkin. Niitäkään ei ole nimetty niin, että ne olisivat vain lapsiltamme.

Aina ollaan muistettu. Ollaan ajateltu, että on kaunis tapa huomioida toisinkinpäin.

En mä tiedä, onko lastemme kummit mitään lahjoja kaivanneet, mutta kyllä mä olen jokaiselle ostanut joululahjan kummilapsen nimellä.

Meidän lapsilla on niin ihanat kummit, että kyllä mä mielelläni hetiä muistan :heart:

Vain yhdellä on lapsi ja myös häntä olen muistanut.

Alkuperäinen kirjoittaja Estu:

En mä tiedä, onko lastemme kummit mitään lahjoja kaivanneet, mutta kyllä mä olen jokaiselle ostanut joululahjan kummilapsen nimellä.

Meidän lapsilla on niin ihanat kummit, että kyllä mä mielelläni hetiä muistan :heart:

Vain yhdellä on lapsi ja myös häntä olen muistanut.
Olen ite muistanut omaakin kummia aina. Äitini opetti, että kummia pitää muistaa ja olen muistanut. M

meillä ei ole ollut tapana muistaa kummeja. Mulla ja sisaruksilla on yhteensä kymmeniä kummeja, ei oo tullu sitten mun vanhemmilla tavaksi kaikkia muistaa. Siihenpä ne rahat sitten meniski. Nyt mietinkin kuumeisesti että aletaanko muistaa omien lasten kummeja vaiko eikö.. ehkä joku pieni muistaminen ois paikallaan, mut en mää mitään lahjoja ala ostaa. Enkä varsinkaan niiden lapsille...

Alkuperäinen kirjoittaja samma här:
meillä ei ole ollut tapana muistaa kummeja. Mulla ja sisaruksilla on yhteensä kymmeniä kummeja, ei oo tullu sitten mun vanhemmilla tavaksi kaikkia muistaa. Siihenpä ne rahat sitten meniski. Nyt mietinkin kuumeisesti että aletaanko muistaa omien lasten kummeja vaiko eikö.. ehkä joku pieni muistaminen ois paikallaan, mut en mää mitään lahjoja ala ostaa. Enkä varsinkaan niiden lapsille...

Me on yleensä itse tehty jotain kummeille. Siis lapsi tekee itse :D Tänä vuonnakin tehdään. Mun lapsilla on kylläkin 4 kummia per naama ja toinen vielä "kykenemätön" mitään itse tekemään, että äiti aika pitkälti tekee... Ja kalliiksihan ne itsetehdytkin tulee. Tykkään vaan muistaa jollain tavalla. Ja yritetään tehdä aina jotain "yleishyödyllistä", kuten yksi vuosi kauppakassit, joihin lapsi piirsi kangastusseilla jonkun hänen ja lahjan saajan yhteisen jutun (teki myös isovanhemmilleen ja äidille ja isille). Kassien sisällä oli sitten vielä suklaarasiat :)

Yhteistyössä