Kummilasten lahjoista/muistamisesta

Miten pitkään ootte ostanu kummilapsillenne lahjoja synttärinä, jouluna ym.? Oon itte täs miettiny, kun vanhin kummilapsista täyttää jo 16v.,että jättäsin lahjan jo ostamatta ja muistaisin muuten synttäripäivänä. Sitten, kun menee esim. naimisiin, muistaisin taas lahjalla.
 
Itselläni vanhin kummityttö täyttää juuri 17 vuotta. Rippijuhlien jälkeen olen keräillyt hänelle astiasarjaa. Sitä ajattelin kerätä ylioppilasjuhliin asti tai siihen kunnes hän muuttaa pois kotoa. Me tapailemme muutaman kerran vuodessa (välimatkaa noin 400 km), joten en halua lahjojakaan lopettaa.

Noin yleisesti ottaen riippuu varmaan tapauksesta kauanko muistaa. Jos ei juurikaan pidetä yhteyttä puolin eikä toisin, niin mielestäni rippijuhla on luonnollinen lahjanoston lopetusaika.
 
Mun vanhin kummipoikani pääsee ripiltä ensi talvena ja päätin, että siihen loppuu myös synttäri- ja joulumuistaminen lahjan muodossa. Jos näemme synttäreiden tai joulun aikoihin, niin sitten annan lahjan rahana, mutta muuten laitan tekstiviestin tai kortin. Lahjan ajattelin antaa kun pääsee ripiltä, valmistuu jostain opinahjosta, menee naimisiin tms. "isompaa".
 
HokkusPokkus
ripille pääsyn jälkeen ajattelin lopettaa lahjomisen, mutta ei sitä ole osannut jättää siihen. jotenkin mieltä lämmitti kun oma kummi muisti mua joulusin ja synttäreinä niin kauan kunnes muutin mieheni kanssa yhteen. oli tosi ihanaa. tätä perinnettä nyt sitten ehkä jatkan.
 
Mun vanhin kummilapsi (veljeni poika) täyttää 13v tulevana kesänä.viime jouluna oli jo vaikeeta keksiä lahjaa...luulen etten jätä lahjomista rippijuhliin..kiva muistaa jotenkin,vaikka pienellä lahjalla.
Olen avannut hänelle pankkitilin,johon säästän ja annan rippilahjaksi vuoden kuluttua. :heart:
 
kukkerikuu
Ripille pääsy on mulla se ajankohta. Eli sen jälkeen en ole synttäri ja joululahjaa laittanut, kortit vain. Sitten kun valmistuu, menee naimisiin tms., ostan jotain. Kummipoika täytti 10 v. Hänelle ostamme vielä synttärilahjat ja joululahjat erikseen.
 

Yhteistyössä