Kummilapsen synttärilahjasta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miettii

Vieras
Mietin tässä, että mitähän tekisin. Rahatilanne on huono, joka vaikuttaa asiaan erittäin paljon toki. Kehtaisitteko jättää kummilapselle(3v.) lahjan ostamatta? Tilanne on siis se, että he ovat myös minun lapaeni kummeja ja jouluna/synttäreillä(tammikuussa) ei tullut mitään, ei edes korttia/tekstaria. Itse lähetin molemmat tietenkin, koska minusta se kuuluu kummin tehtäviin. Kiitostakaan ei tullut, joten sit ohimennen oli pakko kysyä saivatko edes pakettia. nyt mietinkin, että laittaisitteko lahjaan viimeiset pennoset vai laittaisinko vain kortin, kun synttärit tuossa helmikuun alussa? En haluais kostaa lapselle, jonka takia laittaisin automaattisesti lahjan, jos rahatilanne ois eri. Heillä ei muuten rahasta olekaan pulaa, joten ihan halpoja juttuja ei sinne edes kehtaa lähetellä.

[QUOTE="vieras";22940345]Siis eivätkö ole edes kutusneet sinua lapsen synttäreille? Siinä tapauksessa laittaisin vain kortin.[/QUOTE]

No ei mekään saada jokaisen kummilapsen synttäreille kutsua. Välillä teen niin et soitan ja sanon et tultais joku päivä kylään ja samalla viedään se synttärilahja. Osalle laitan vaan postissa paketin ja osalle oon vieny jopa ovenraosta.
Ja osa noista vanhemmista on meidän lasten kummeja en todellakaan pidä kirjaa kuka muistaa ja miten meidän lapsia se on jokaisen oma asia.
Minä haluan muistaa meidän kummilapsia huolimatta siitä miten heidän vanhemmat toimii.

[QUOTE="vieras";22940345]Siis eivätkö ole edes kutusneet sinua lapsen synttäreille? Siinä tapauksessa laittaisin vain kortin.[/QUOTE]

En pääsisi sinne mitenkään...välimatkaa 500 km ja itse olen useamman lapsen kotiäitinä, joten mahdottomuus lähteä tässä tilanteessa. Sen ymmärrän toki etteivät hekään meille synttäreille tule.
Inhoavat "krääsää", joten lahjoihin on mennyt aina minimissään 50 ja postit, jonka takia jonkun ehdottama pikkujuttukaan ei taida onnistua. (Tiedän, että joskus ovat heittäneet roskiin, jos joku tuonut esim. jotain "krääsälelua".)

[QUOTE="aloittaja";22940400]En pääsisi sinne mitenkään...välimatkaa 500 km ja itse olen useamman lapsen kotiäitinä, joten mahdottomuus lähteä tässä tilanteessa. Sen ymmärrän toki etteivät hekään meille synttäreille tule.
Inhoavat "krääsää", joten lahjoihin on mennyt aina minimissään 50 ja postit, jonka takia jonkun ehdottama pikkujuttukaan ei taida onnistua. (Tiedän, että joskus ovat heittäneet roskiin, jos joku tuonut esim. jotain "krääsälelua".)[/QUOTE]

No, minä kyllä odottaisin kutsua vaikka kaikkien tiedossa olisikin, että välimatkan takia osallistuminen ei ole mahdollista. Mutta mielestäni kuuluu ihan käytöstapoihin kutsua, ja etenkin nyt kummit, hyvänen aika. Jotenkin saan käsityksen, että eivät edes ole kiinnostuneita olemaan yhteyksissä, kun eivät edes muista omia kummilapsiaan. Vai ovatko omat lapsesi jo paljon vanhempia?

[QUOTE="aloittaja";22940400]En pääsisi sinne mitenkään...välimatkaa 500 km ja itse olen useamman lapsen kotiäitinä, joten mahdottomuus lähteä tässä tilanteessa. Sen ymmärrän toki etteivät hekään meille synttäreille tule.
Inhoavat "krääsää", joten lahjoihin on mennyt aina minimissään 50 ja postit, jonka takia jonkun ehdottama pikkujuttukaan ei taida onnistua. (Tiedän, että joskus ovat heittäneet roskiin, jos joku tuonut esim. jotain "krääsälelua".)[/QUOTE]

Ei kait pieni ja krääsä ole yks yhteen?
Esim avaimenperä taskulamppu tms ois meidän lapsille tosi mieluinen.

[QUOTE="shihtzu";22940485]en tiedä tietysti miten karkkiin suhtaudutaan, mut meidän poitsu olis onnellinen vaikka muutamasta lakupatukasta :)[/QUOTE]

samoin täällä. tai ne tarratkin kävis. Meillä sai poika jouluna kummeilta 2 lakua ja käsipyyhkeen ja ihan mielissään tuli näyttämään et kato mitä sain vaikka paljon isompiakin lahjoja oli.

[QUOTE="vieras";22940437]No, minä kyllä odottaisin kutsua vaikka kaikkien tiedossa olisikin, että välimatkan takia osallistuminen ei ole mahdollista. Mutta mielestäni kuuluu ihan käytöstapoihin kutsua, ja etenkin nyt kummit, hyvänen aika. Jotenkin saan käsityksen, että eivät edes ole kiinnostuneita olemaan yhteyksissä, kun eivät edes muista omia kummilapsiaan. Vai ovatko omat lapsesi jo paljon vanhempia?[/QUOTE]

Ei, oma lapseni on nuorempi. Ja muuten kyllä pitävät yhteyttä(useinkin), mutta lapsijutut ei tosiaan kiinnosta. Sen olen huomannutkin.

[QUOTE="aloittaja";22940503]Ei, oma lapseni on nuorempi. Ja muuten kyllä pitävät yhteyttä(useinkin), mutta lapsijutut ei tosiaan kiinnosta. Sen olen huomannutkin.[/QUOTE]

Jos he eivät muista sinun lapsiasi, niin eihän sinunkaan tarvitsisi ostella heidän lapselleen mitään. Tämän voisi ihan ystävälliseen sävyyn sopia tuon perheen kanssa, eli että jatkossa vaikka kortti pelkästään riittää jos jotenkin haluaa muistaa. Minä en ainakaan yksipuolisesti jaksaisi lahjoja ostella.

Mutta jos nyt haluat jotain helposti lähetettävää lapselle ostaa, niin esim. jokin lasten cd voisi olla kiva ja helppo lähettää.

Laita lahjaksi vaikka jokin tikkari tai lastenlaululevy kortin kera, menevät ihan tavallisena kirjeenä, postimaksu painon mukaan, mikä ei noissa hirveitä tee. Jos ei ihan pienestä kirjasta ole kyse, niin sellainen painaa ja monet kuvakirjat ylittävät tavallisen kirjeen mitat, jolloin niissä saattaa olla yllättävän isotkin postikulut.

[QUOTE="vieras";22940587]Laita lahjaksi vaikka jokin tikkari tai lastenlaululevy kortin kera, menevät ihan tavallisena kirjeenä, postimaksu painon mukaan, mikä ei noissa hirveitä tee. Jos ei ihan pienestä kirjasta ole kyse, niin sellainen painaa ja monet kuvakirjat ylittävät tavallisen kirjeen mitat, jolloin niissä saattaa olla yllättävän isotkin postikulut.[/QUOTE]

Eiköhän lastenkirjoja löydy vaikka kuinka mitoissa 3 cm X 25 cm X 40 cm, joka on kirjeen mittaraja ja painoa pitää olla alle puolikiloa, mutta ei sitä nyt tosiaan romaania lapselle olla lähettämässäkään. DVD löytyy halvalla, menee halvalla, ja juurikin cd, pienet vaatteet.

Eiköhän lastenkirjoja löydy vaikka kuinka mitoissa 3 cm X 25 cm X 40 cm, joka on kirjeen mittaraja ja painoa pitää olla alle puolikiloa, mutta ei sitä nyt tosiaan romaania lapselle olla lähettämässäkään. DVD löytyy halvalla, menee halvalla, ja juurikin cd, pienet vaatteet.

Löytyyhän niitä, mutta kannattaa pitää nuo mitat mielessä kirjaa valitessa.

Kirje saa muuten painaa 2 kg ;) Mutta ymmärsin, että ap:lla on rahat vähissä, joten ei niitä kovin painavan jutun postikuluihin viitsi haaskata.

Kirjekuoreen kortti ja parin euron luontoarpa, jossa kiva kuva koirasta, kissasta tms... Niin ja jos arpa voittaa rahaa, se on sen lapsen omaa rahaa, jota sen vanhemmat eivät saa käyttää omiin juttuihinsa. Meillä tuo arpalahja on toiminut kaukaisille henkilöille, joilla on jo kaikkea yllin kyllin. Edelliskerran oli tainnut voittaa 20 euroa ja muilla kerroilla on ollut huonompi tuuri. Olisin iloinen, jos lahjan saajalle tärähtäisi pääpotti. Siinä olisi lapselle opiskelurahat valmiina talletettuna tilille, kun kotoa lähtö tulee opiskelujen perään.

Jouluan alla tein muuten vastaavasta aiheesta aloituksen mutta minulla ois kyllä ollut rahaa ostaa lahja, ja kaikki oli sitä mieltä että kummilapselle ei saa "kostaa" vanhempien huonoa käytöstä... Minä olen kuitenkin päättänyt etten enää osta kummilapselleni lahjoja koska kummilapseni vanhemmat eivät muistaa omaa kummilastaaa, eli siis meidän lastamme. Ja meidän tapauksessa lapsemme kummi on myös lapsen setä.

Yhteistyössä