Kummiasiaa..mitä mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja probleema
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

probleema

Vieras
Haluaisin pyytää yhden kaverini tulevan lapsen kummiksi mutten tunne hänen aviomiestä ollenkaan, onko noloa pyytää kummiksi vain tämä ystäväni eikä miestä? Mies ei ole ollut kiinnostunut perheestämme koko nidden yhdessäoloaikana.

Jotkut loukkaantuvat verisesti, jos puolisoa ei pyydetä myös kummiksi. Tämän olen oppinut täältä palstalta. Meillä on kaikilla lapsilla vain kaksi kummia ja pyydettiin yksittäiset ihmiset ilman puolisoita (yksi kummi kummaltakin puolelta).

Ei ole minusta outoa.
Oudompaa olisi mielestäni pyytää lähes tuntematonta, joka sitten joutuisi "velvollisuuskummiksi" lähes tuntemattoman ihmisen lapselle, jonka kanssa ei tule olemaan tekemisissä. Olemme aiheesta puhunut ystäväpiirissä ja vielä ei kukaan ole ollut sitä mieltä että oudoksi jäänyt puolisokin pitäisi kummiksi pyytää.

Itse en loukkaantuisi jos vaan toista meistä pyydettäisiin kummiksi, tai no riippuu ehkä vähän pyytäjästäkin :/ Meidänkin lapsille on pyydetty kummeiksi tuolleen. Esim. lapsuudenystäväni, muttei hänen miestään. Eipä sillä ovat jo eronneetkin, joten hyvä ettei miestä pyydettykään.

No ei. Meillä ei oikein edes ole pariskuntia kummeina kun usein sitä toista ei niin hyvin tunneta. Kaikki on muutenkin vielä suht nuoria ja parit vaihtuu muutenkin. Jos tunnen molemmat läheisesti niin sitten voisin pyytää.

Meillä ainaki esikoisella on vaan mun ystävä ei hänen miehensä (ei tunnettu miestä). Kuopuksen kummi on siskoni, ei hänen miehensä (nuoria, ei kovin kauaa yhdessä olleita). Ja mä olen myös kaverini lapsen kummi eikä mieheni ole. Joten en pidä sitä outona ettei pariskunta ole yhdessä kummeina.

Yhteistyössä