kummi lapselle???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En kuulu tänne osioon, mut vastaan kuitenkin. Meillä kummeiksi tytölle miehen sisko miehineen, minun veli, minun paras ystävä, sekä meidän yhteinen ystäväpariskunta. Olemme olleet ihan tyytyväisiä valintoihin. Seuraavalle lapselle (la huhtikuussa) kummeiksi tulee luultavasti siskoni miehineen, miehen toinen sisko miehineen, sekä meidän yhteinen ystäväpariskunta. Olemme valinneet kummeiksi sellaisia, joiden kanssa muutenkin olemme tekemisissä nyt ja tulevaisuudessa, ja kummankin sukua ja ystäviä.

meidän esikolla on kummeina minun pitkäaikaisin ystävä joka on jo muuttanut muualle mutta silti ollaan yhteyttä pidetty tiiviisti ollaan tunnettu päiväkodista saakka ja ikinä ei ole suurempia riitoja ollut.toisena kummina äidin mies ystävä.syntyvälle vauvalle on tulossa kummiksi mieheni täti joka varmaan pitää huolen lapsesta jos joskus jotain tapahtuu ja miehelleni läheisin perheenjäsen,minun serkku joka on mulle vanhempien ja mummoni lisäksi läheisin perheenjäsen ja sitten ystävä pariskunta joiden kanssa ollaan pidetty tiiviisti yhteyttä pari vuotta ja ainoat "tosi" ystävät meille. mielestäni kummi valinnassa kannattaa ajatella pitkästi myös tulevaisuutta.esim.jos valitset kummiksi ystäväsi kannattaa aina miettiä sitä että millainen tämä ystävä on että lähteekö pienten riitojen jälkeen vai pystyttekö sopimaan asianne ja jatkamaan ystävyyttä jne..

kummeja ovat minun paras ystäväni, käy muutaman kerran viikossa katsomassa tyttöä. toiset kummit on miehen veli vaimoinsa kera, mutta asuvat harmittavasti sen verran kaukana, ettei ole paljon nähty. me samoiten heidän tytön kummeja.

7v. tyttäreni kummitäti on paras ystäväni, joka on pitänyt kummitytöstään erityisen hyvää huolta ja oon maailman paras kummitäti myös lapsen omien sanojen mukaan! =) Isänsä puolelta on haltijakummina isän sisko, joka ei kuulu kirkkoon. (tai siis kuuluu eri kirkkokuntaan) Kun tyttäreni isä kuoli on tämä haltijakummi pitänyt ihanasti yhteyttä tyttäreeni vaikka asuukin ruotsissa. näämme muutamia kertoja vuodessa. Lisäksi hänellä kunnisetänä serkkuni, joka on aina ollut mulle kuin isoveli. Kummisetää näkee noin 5-10 kertaa vuodessa...ihailee tätä suuresti ja kun näkevät niin ei päästä kummisetää hetkeksikään silmistä. Itse olin pienenä hänen suhteensa samanlainen...serkkuni on mua 10 vuotta vanhempi.. nää kaks kummia valitsin koska halusin tärkeimmät ihmiset lapseni kummeiksi. Lisäksi kummeina vielä isäpuoleni poika ja hänen vaimonsa. Heitä näämme myös n. 10 kertaa vuodessa ja ovat ihan ok kummeja. (tosin eivät käyttäydy varmaankaan yhtään erilailla kun jos eivät olisi kummeja..) Kristillisen kasvatuksen hoidan itse enkä ole kokenut tarpeelliseksi laittaa sitä kummien harteille. Ja Neidin kummeista ei kukaan kovin uskonnollinen olekaan. Tosin paras ystäväni ja serkkuni ovat molemmat osallistuneet kyllä hänen kanssaan kummikirkkoon kun on itse pyytänyt. 1,5-vuotiaalla neidillä on kummeinaan hyvä ystäväni, joka on mulle kuin isosisko (on mua 15 vuotta vanhempi) ja hänen avomiehensä. Heidät valitsin kummeiksi, koska ovat aivan ihania ihmisiä. myös tyttäreni ehdotti heitä kummeiksi, koska heidän lapsensa on hänen paras ystävänsä! Kummitätinä serkkuni, joka on myös erittäin hyvä ystäväni ja jolle olen jo pienenä luvannut lapseni kummiuden...vasta toisen kummiksi pääsi siksi kun e ekan syntyessä ollut vielä tarpeeksi vanha! ja sitten kummisetänä vielä hyvä ystäväni...joka on erittäin lapsirakas! kaikki kummit pitävät myös pienempään lapseeni tiiviisti yhteytä. Tosin kenestäkään ei ole vielä muodostunut niin rakasta kuin mitä isosiskollaan. (eli paras ystäväni)

Yhteistyössä