Lapselle kummi..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mietiskelijä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mietiskelijä"

Vieras
Meillä 2 lasta ja molemmilla 4 kummia. Eli kaikki oikeasti läheiset ihmiset "käytetty". Haluisin kolmannellekkin yhtä hyvät ja meille tärkeät ja rakkaat kummit mutta sellasia ei ole... Oletteko pyytäneet samoja kummeja uudestaan eli lapsilla olisi yhteisiä kummeja? Olin ajatellut siskojamme jotka ovat jo kummeja kahdelle vanhemmalle lapselle ja yhtä ystävää joka ei ole kummankaan kummi. Eli vauvalla olisi yksi yhteinen kummi molempien sisarusten kanssa ja yksi ns. oma kummi. Onko jotain ehdotuksia tai mielipiteitä?

Miten nämä kummit mielestäsi itse haluaisivat olla useamman laspen kummeja. Se kummeus kuitenkin velvoittaa, ja nykyään ainakin kaikki odottaa ainakin taloudellista panostusta synttäreinä ja jouluina. Kyselisin siis vähän niiltä keitä olet ajatellut, muuten ei kai siinä mitään kummallista olisi vaikka sama kummi olisikin.

[QUOTE="Vieras";27168910]Perehtykää siihen mikä on kummin tehtävä.
EI lahjojen osto ja rahan antaminen, vaan ihan jotain muuta.[/QUOTE]

Eipä kyllä suurimmalle osalle vaikuta kuitenkaan todellisuudessa olevan :xmas:. On täälläkin muutama haukkumaketju ollut kun ei kummit ole ostaneet lahjoja.

Ja vielä, että mulle ehdottomasti on. Tulevan lapsen kummeillekin aion sanoa, että emme kaipaa mitään lahjoja, että se EI ole meidän lapsen kummin tehtävä. Tavaraa saamme lapselle itsekin ostettua.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
No meillä on käytetty samoja kummeja. Ei oo iso suku ja osa sukulaisista on sellaisia, joiden kanssa EI olla tekemisissä. Eikä tulla olemaankaan. Enkä halunnut puolituttuja tmv.

[QUOTE="Vieras";27168910]Perehtykää siihen mikä on kummin tehtävä.
EI lahjojen osto ja rahan antaminen, vaan ihan jotain muuta.[/QUOTE]

Hengellinen kasvatus.

Kuka kummi siitä 'velvollisuudesta' oikeasti nykypäivänä huolehtii. Ei juuri kukaan.

Eipä kyllä suurimmalle osalle vaikuta kuitenkaan todellisuudessa olevan :xmas:. On täälläkin muutama haukkumaketju ollut kun ei kummit ole ostaneet lahjoja.

Ja vielä, että mulle ehdottomasti on. Tulevan lapsen kummeillekin aion sanoa, että emme kaipaa mitään lahjoja, että se EI ole meidän lapsen kummin tehtävä. Tavaraa saamme lapselle itsekin ostettua.

Samaa olen minäkin sanonut kummeille, mutta silti ne vain ostavat lahjoja. Se on maan tapa.

[QUOTE="mietiskelijä";27168894]Meillä 2 lasta ja molemmilla 4 kummia. Eli kaikki oikeasti läheiset ihmiset "käytetty". Haluisin kolmannellekkin yhtä hyvät ja meille tärkeät ja rakkaat kummit mutta sellasia ei ole... [/QUOTE]

Tässä se nähdään, että ahneella on paskanen loppu. 4 kummia yhdellä lapsella on turhan paljon. Olisitte ajatelleet asioita aikanaan, niin ei olisi nyt ongelmaa kolmannen lapsenne kohdalla, vaan riittäisi niitä 'hyviä' kummeja myös hänellekin.

Yhteistyössä