Kummi asiaa?

  • Viestiketjun aloittaja dd
  • Ensimmäinen viesti
dd
Onko outoa jos lapsella ei ole ainuttakaan kummisetää?
miehen suku kuuluu eri uskontoon kuin me, eli sieltä ei tule ainuttakaan kummia.
minun suvussani on nuorista miehistä valtava pula, enkä halua mitään 40 vuotiasta sukulaismiestä pyytää kummiksi.

Meillä olisi 4 täydellistä kummitäti ehdokasta? eli kattooko ihmiset pitkään jos ei ole kummisetää :D ?
Esikoinen kun vei 3 potentiaalista kummisetää itselleen.. :D
 
Munkaan lapselle ei tule kummisetää. Mulla ei ole mitään niin läheisiä miestuttavia kenestä kummin haluaisin, eikä suvussakaan ole ketään. Olisihan se ihan kiva kun olisi kummisetä koska lapsi varmaan on poika, mutta minkäs teet..
 
meillä
taas toisinpäin, molempien suvuissa enemmän miehiä, eikä haluta kummeiksi naisiakaan joilla on jo 3-5 kummilasta, joten meidän tytölle ei sitten tule kuin kummisetiä.
 
Meillä on kans tuolla nuoremmalla pojalla vaan 2 kummisetää, kun suvun kummitädeiksi kelpaavista naisista on pulaa. :) Jotkut ihmetteli ääneen ja toiset selän takana, mutta ei niistä kannata piitata. Meillä sanottiin vaan että on ihan meidän oma päätös, eikä kuulu muille. :)
 
"minä vain"
Itselläni ei ole kummisetää, vaikka sellaisiakin suvusta / tuttavista varmasti olisi löytynyt...

Välillä sitä todellakin tulee mietittyä kaikenlaisia hassuja asioita, mutta se tekee meistä ihmisiä :)
 
eikö
Itse olen miettinyt niin että 1 kummisetä ja 1 kummitäti. Miksi pyydellä niin monta, vaikka niitä ehdokkaita olisikin siinä saatavilla.Mielestäni kummin arvostus korkeampi kun niitä on vähemmän. Itse tykkään että löytyvät molemmat kummitäti/setäja tilanteen mukaan olen valinnut. Otin läheisiä, jotka eivät häviä mistään typerästä syystä, erosta tai riidasta. Toiseksi mietin kummiehdokkaisen tilannetta, en halunnut sellaisia joilla niitä kummilapsia jo useampi olisi. Kellä oikeasti on aikaa paljoakaan edes viidelle kummilapselle läpi elämän. Kun aikaa mennyt niin huomasin että hyvä kummit tuli valittua...
 

Yhteistyössä