KUMMEISTA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietiskelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun mielestä ei ole liioittelua. JOkainen saa antaa lapselleen kummeja oman maun mukaan. Meillä ei myöskään ole pariskuntia kummeina, ettei tarvitse tapella kummalle kummilapsi jää mahdollisissa erotilanteissa (ikuinen optimisti :-) )

Meidän molemmilla lapsilla on 4 kummia. Toisella 4 "yksittäistä" ihmistä, joista yksi ei tosin kuulu kirkkoon. toisella yksi pariskunta ja sit kaksi muuta. itselläni on 3 kummia.

ei minusta 5 liikaa ole.. tuo 7 ehkä ois jo.

Musta esim. 1 pariskunta on liian vähän. joskus kuitenkin voi käydä niin että yhteyden pito katkeaa syystä tai toisesta niin silloin lapsi jäisi tavallaan ilman kummeja.

Mulla oli aikoinaan 4 kummia, joista kukaan ei koskaan muistanut esim synttäreitä. Rippi juhliin tuli ei tullut kukaan, tosin lahjan laittoi sylikummi. Häihin tuli sentään kolme tosin kinuamalla piti kinuta.

Eli hyvin valittu kummi, niin riittää yksikin. Jos on välinpitämättömiä kummeja, niinkuin mulla. Niin en ymmärrä miks sellasia pitäis olla 7kpl?

Ei 5 kummia ole liikaa. Minusta kylläkin maksimi. Meillä esikoisella 5 joista yksi on kuollut. Kakkosella ja kolmosella kummallakin 4. Toisaalta nyt harmittaa kun on noin monta koska neljännelle en keksi enää kummeja kun "parhaat" on jo käytetty. Onneksi vielä muutama kuukausi miettimisaikaa.

meidän pojalla on yksi pariskunta ja kaksi yksittäistä ihmistä kummina eli yhteensä neljä. Tämä pariskunta ei ole kovin paljon tekemisissä kummipoikansa kanssa ja mulla on vähän sellainen olo, et velvollisuudesta muistavat synttäreinä ja jouluna. Olen yrittänyt sanoa, et ei tarvii ostaa mitään, mut ostavat kuitenkin. Onneksi tuli valittua ne kaksi muutakin kummia, niin lapsen elämässä on kaksi perheen ulkopuolista aikuista, jotka ovat kiinnostuneita lapsen elämästä muutenkin kuin pakollisen lahjan kanssa kaks kertaa vuodessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Cosmopolitan:
Mun mielesta kaksi kummia on riittavasti. Voi olla kummistakin vahan tylsaa olla se 7.kummi...

Itse en koskaan laittais vain kahta. Varsinkaan jos se on pariskunta. Jos ne ei jostain syystä pidä yhteyttä niin sit "ei ole kummeja ollenkaan".

Keskimmäiseltä lähti 2 kummia tavallaan pois kun perintöasioista tuli riitaa mun isän kanssa. Perintö ei koskenut minua eikä minun lapsia mitenkään. Lapsellisia aikuisia kun eivät pidä minuun eivätkä edes kummilapseensa yhteyttä :kieh:.

Yhteistyössä