Kummeille

kj
en ole juur nyt erityisen hyvä, itsellä noin 3kk ikäinen vauva. nuorin kummilapsi 1½v. ja hänelle olen huonoin. Käyn synttäreillä ja muistan jouluna, joskus lähetän kortin ja perheiden kanssa tavataan, mutta en esim. ole hoitanut tai tehnyt mitään erikoista tuon kummilapsen kanssa, ja kyllä, tunnen syyllisyyttä.
 
vieras
Minulla on kaksi kummilasta ja ekan kanssa oli enemmän toimintaa kun ei ollut omia, pidettiin alemyyntien aikoihin kummituspäivää ja käytiin shoppailemassa yms. Toinen on oman tyttären ikänen että kyläilee usein yms. mutta ei ole mitään tuollaista spesiaalia.
 
Mona
Minulla on 10-vuotias kummipoika ja 4-vuotias kummityttö. Minä muistan heitä lahjoilla syntymäpäivänä ja jouluna. Soittelen satunnaisesti, tuolle pojalle enemmän koska hänellä on oma puhelin, mutta nyt viime aikoina olen jutellut myös tämän neitokaisen kanssa puhelimessa. :) Näen heitä n. 3 kertaa vuodessa koska asumme pitkän matkan päässä. Mielestäni olen ihan hyvä kummi, joskin enemmänkin voisi heitä muistaa. Itselläni on kummitäti joka muistaa minua vieläkin kortilla aina syntymä- ja nimipäivinä :) haluaisin ottaa hänestä mallia, koska hän on ollut todella ihana ihminen elämässäni!
 
FBI
mulla 11v kummityttö ja huonosti olen hoitanut kummintehtävät. Nähdään kyllä jatkuvasti, mutta en ole häntä minnekään vienyt. Muistetaan kyllä tietty jouluna ja syndeinä lahjoilla.
 
vieras
käyn kylässä,useimminkin voisin käydä eivät asu kuitenkaan kovin kaukana(N.50min päässä)
toista kummilasta näen useammin mutta ovat lähempänä ja useesti ovat täällä päin muutenki.
toinen on 7v toinen on 4v
tarkoitus olis nyt ruveta isompaa ottaa mukaan vaikka päivän reissuille tai keksiä jotain muuta kivaa,pienepänä ei suostunu mukaan tulemaan.
Osallistun juttuihin joissa kummilla oma rooli.
Voisin olla parempikin kummi mutta mielestäni olen hoitanut kummiuden ihan hyvin.

 
Blue
Mulla kohta kuusi kummilasta, itsellä kolme lasta ja hoidan lapsia työkseni. Rahkeet ei kertä kaikkiaan riitä jokaista kummilasta erikseen hoitamaan, kuljettamaan kaiken maailman paikkohin yms.

Huomioin jokaisen merkkipäivät, kutsun kummilapsen perheen kylään ja tehdään jotain kivaa lomilla ja viikonloppuisin, käydään kylässä kun kutsutaan ja kun nähdään niin annan erikoishuomiota sille kummilapselle.

Jokainen kummiksi pyytävä on tiennyt tilanteen ja silti on pyydetty, joten katson että ihan hyvin kummintehtäväni hoidan.

muoks. Ja kummilapset iältään 12v-> syntyy kuukauden päästä.
 
Itselläni kaksi kummilasta. Toiselle olen hyvä kummi (5v), mutta valitettavasti toinen(8v) on jäänyt vähemmälle välimatkan takia... Kumpaakin tottakai muista synttäreinä, nimppareina ja jouluna ja kortin lähetän matkoilta. Vanhemman kummilapseni kanssa näemme hyvin harvoin vanhempien ja oman vuorotyöni, sekä 500km välimatkan takia. Nuoremman kummilapsen kanssa näemme kerran kuukaudessa (hän on siskoni lapsi), vaikka välimatkaa 200km.
Haluaisin kyllä kumpaakin nähdä useammin!
 
SuhmuranSantra
Minun mielestäni kummin hyvyys tai huonous riippuu ihan siitä, mitä ainakin ensin kummilapsen vanhemmat odottavat kummilta. Kannattaa siis keskustella odotuksista ennen kuin lupautuu tai pyytää jotain kummiksi.

Jos kummi tietää vanhempien odotukset ja toimii sen mukaisesti, lapsi yleensä on tyytyväinen asiaan. Jos taas vanhemmat huokailevat, että taaskaan kummi ei tehnyt sitä tai tätä, niin lapsi oppii ehkä odottamaan kummilta jotain erityistä ja pettyy, kun sitä ei saakaan.

Minä en ole mikään malliesimerkki kummista. Veisin ainoikaista kummilastani paljon enemmän kaikkialle, mutta aina kun ehdotan (esim. kesällä huvipuistoa), niin joku isovanhemmista on jo ehtinyt asialle tai lapsi on menossa kaverin kanssa. Merkkipäivät muistan kyllä ja välillä laitan jotain muutakin ylläriä.
 
vieras
Asumme n. 500 km päässä kummilapsista 4 kpl (3v-15v), lahjat lähetetään syntymäpäiväksi ja jouluksi. Viimeksi osallistuimme vanhimman rippijuhliin. Osaa nähdään epäsäännöllisen säännöllisesti kesäisin ja joulun aikaan. Hyvä vai huono kummi, no olemme edelleen ok väleissä kaikkien kummilasten vanhempien kanssa =)
 

Yhteistyössä