kummat patemmat:kuomat vai coretexit?

Niitä kuomia saa kyllä niitä tarramalleja mitkä mielestäni tukee nilkkaa ihan yhtä hyvin kuin Viking coretexitkin. Meillä oli viime talvena kuomat (tarramalli, poika oli noin 1,5v) joista pidin paljon ja oli lämpimät eikä olleet pohjasta liukkaat. Nyt ostin vikingit kun sai alennuksella viime vuoden mallia ja toivon että oli hyvä ostos. ;) Itse en noin pienelle ostaisi niitä "putkimallisia" kuomia vaikkakin niitä paljon näkee käytettävän. On ne tietty halvemmat...
 
Äiti68
Itse olen sitä mieltä, että Kuomat ovat aivan hyvät tämän ikäiselle =) Olen lapsillani aina käyttänyt Kuomia ja ne ovat myös todella hyvin vettä pitäviä. Yhdellä käytin GoreTexejä, mutta näin pienille ne ovat aika turhat. Sitten kun leikki-iässä remuavat ovat GoreTexit paikallaan =) Kuomat ovat huomattavasti edullisemmatkin.
 
Tutteliini
Monet Kuomat on ollu 3-vuotiaallamme käytössä eikä ole mitään virheasentoja jalkoihin tullut. Nyt 1-v. tytöllemme aion myös käyttää veljen vanhoja Kuomia, koska ovat tosi hyvinä säilyneet. Nehän voi myös pestä koneessa 40 asteessa, kunhan ei laita huuhteluainetta - meillä ei ainakaan ole yhtään kärsineet. Hylkivät myös tosi hyvin vettä eli voi käyttää mainiosti loskakelilläkin. Varmasti Gore-Texitkin on hyviä, mutta aika paljon kalliimpia. Kengät myös käyvät nopeasti pieniksi, joten kannattaa miettiä, kuinka paljon niihin laittaa rahaa. Toki kenkien pitää olla hyvät ja tukevat, mutta Gore-Texit on MUN mielestä aika hintavat 1-v:lle.
 
Tavalliset kuomat on kamalat! Esikolla on/oli sellaiset viime talvena ja aina varpaat jäässä. Pohja myös niin liukas, ettei kunnolla päässyt liikkumaan vaikka ei ollut edes mitenkään jäätiköllä piha.

Itselleni ostin ne kalliimmat kuomat, joissa on tarrat, kuoma crosser vai mikä lie ja ne on tosi hyvät. Pysyy meikäläisenkin kylmäkallen varpaat lämpimänä eikä olleet liukkaat.
 
Gore-texit muokkautuu itsestään monenlaiseen säähän. Ei tarvitse lisätä villasukkaa väliin tai vaihtaa kumisaapasta kostealla kelillä. Itse olen rakastunut omiin gore-texeihini ja ostin sellaiset myös lapselle. :D

 
Pikkutyttö04
Tietääkö kukaan voiko Gore-Texeja pestä koneessa ja missä asteessa? Meillä olis esikon vanhat Elefantenit, mutta jos mahdollista pesisin ne ennen käyttöä. Olivat todella vähällä käytöllä, joten alkutalven tyttö 1v4kk varmasti tallustelisi niillä =)
 
Vieras myös
Meillä kaikilla kolmella(tyttö ja 2poikaa) ollut kuomat n.5vuotiaaksi ja todella lämpimät ja hyvät on ollut. Sitten kun kulutus on isompaa on alettu ostaa gore texejä. Niin ja itselläni myös jo toiset kuomat ja pidän niistä.
=)
 
Gore-Texit täälläkin ja mietin kans tuota pesemistä, eli sen tiiän että ei huuhteluainetta, mutta onko muita ohjeita? :) Ihanan lämpimät ainakin ovat, mutta pojalla (2v) vielä ihan pikkuisen opettelemista niitten kanssa. Taitaa olla vielä turhan jäykät tai sitten ei tottunut niihin vielä muutamassa päivässä. :whistle:

Kuomat on mun mielestä ainakin aika kamalan näköset. :/
 
Kenkä ostoksille huomenna suunnataa...
Eli onko nyt niin että coretex kengissä ei voi/kannata käyttää villasukkaa? Ajattelin vaan tota kengän kokoa et jos coreihin päädytään niin pitääkö ostaa sellanen koko et villasukkakin väliin mahtuu. Ja sit onko noi molemmat siis kuomat ja coret sellasia "joka sään kenkiä"? et loskalla pitää hyvin vettä, ja onko teil sit ollu viel kumpparit (vuorilliset) tavallisten kenkien lisäksi? Mä oon ihan pihalla näissä kenkä asioissa kun eka muksu ja viime talvena ei kenkiä tarvinu. ikää siis 1v4kk. Ja olisko ne tarra kuomat paremmat kun ne tavalliset? Kiitos kaunis jos joku jaksais auttaa avutonta :flower:
Niin ja vielä paljonko sitä kasvunvaraa talvikengässä piti olla? Ja siihenkö sit katotaan viel lisäksi se villasukka vara? myönnän oon ihan pihalla...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.10.2005 klo 20:38 vieras kirjoitti:
Kenkä ostoksille huomenna suunnataa...
Eli onko nyt niin että coretex kengissä ei voi/kannata käyttää villasukkaa?
Minä ainakin sain ohjeeksi, että villasukkaa ei saa laittaa Goretex-kenkään. Hyvän kenkämyyjän ohjeistuksella ostettiin juuri sopivat kengät ja jalat olivat aina lämpimät vaikka ei villasukkia ollutkaan =)
 

Yhteistyössä