M
mie
Vieras
Meillä protestoitiin kovasti. Huutoa kesti (muistaakseni) kolmatta viikkoa ja syöminen meni huonoksi niin, että joi vaan mukista sitten maitoa - syönyt ei juuri mitään siitä eteenpäin.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:Minä olen lopettanut ensin yösyötöt. Sitten aamulla imettänyt ekana ja päivällä niin, että mahdollisimman vähillä imetyskerroilla siirtämällä lapsen huomion toisaalle. Pikkuhiljaa aina vaan vähemmän imetyskertoja, kunnes voi viimein jättää sen yhdenkin pois.
Yöllä rauhoittelu vaikka syliin, mutta ei imetystä. Voi mennä yllättävän helposti. Meillä jokaisella on ollut heräilyä n. 2 yötä ja sitten ovat alkaneet nukkua.
Kuulostaa kohtuulliselta tuo pari yötä, mutta mä en vaan jotenkin usko vieläkään että se menisi noin helposti. Edellisestä viikon tuskasta on aikaa kaksi kuukautta.
Alkuperäinen kirjoittaja Poolo:En usko, että lapsi viikkoa jaksaa olla protestiksi syömättä. Suostuu kyllä lopulta syömään kun vain huomaa, että hänelle ei anneta periksi vaikka mikä olisi. Kaikkein pahin on se, että "koulutuksen" ollessa menossa annatkin periksi - moninkertaisesti hankalampaa kun yrität uudestaan vieroittaa. Eli kun päätät vieroittaa, vieroitat kanssa etkä luovuta itse kesken kaiken. Uskon, että normaalille lapselle tulee kyllä jossain vaiheessa nälkä ja syö muutakin. Tuli kyllä just mieleen joku dokumentti, joka tuli vastikään telkkarista, en nyt muista nimeä. Aiheena lasten syömishäiriöt. Pelkäsivät tavallista ruokaa ja söivät esim. vain suklaata. Jonkun terapeutin mukaan paras antaa lapsen syödä mitä haluaa eikä tehdä syömisestä suurta numeroa -lapsi alkaa itse jossain vaiheessa haluta muutakin ja nimenomaan tavallista ruokaa. Itse en kyllä oikein tuohon usko...
Alkuperäinen kirjoittaja mie:Meillä protestoitiin kovasti. Huutoa kesti (muistaakseni) kolmatta viikkoa ja syöminen meni huonoksi niin, että joi vaan mukista sitten maitoa - syönyt ei juuri mitään siitä eteenpäin.
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:Minä olen lopettanut ensin yösyötöt. Sitten aamulla imettänyt ekana ja päivällä niin, että mahdollisimman vähillä imetyskerroilla siirtämällä lapsen huomion toisaalle. Pikkuhiljaa aina vaan vähemmän imetyskertoja, kunnes voi viimein jättää sen yhdenkin pois.
Yöllä rauhoittelu vaikka syliin, mutta ei imetystä. Voi mennä yllättävän helposti. Meillä jokaisella on ollut heräilyä n. 2 yötä ja sitten ovat alkaneet nukkua.
Kuulostaa kohtuulliselta tuo pari yötä, mutta mä en vaan jotenkin usko vieläkään että se menisi noin helposti. Edellisestä viikon tuskasta on aikaa kaksi kuukautta.
Minulla on jotenkin semmoinen tuntuma, että lapsi vaistoaa sen, että kun on oikeasti päättänyt, että maitoa ei enää tule yöllä niin ei tule ja hän tyytyy viimein siihen. Jos olet itsekin epävarma miten toimia, hän vaistoaa senkin.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:Minä olen lopettanut ensin yösyötöt. Sitten aamulla imettänyt ekana ja päivällä niin, että mahdollisimman vähillä imetyskerroilla siirtämällä lapsen huomion toisaalle. Pikkuhiljaa aina vaan vähemmän imetyskertoja, kunnes voi viimein jättää sen yhdenkin pois.
Minulla on jotenkin semmoinen tuntuma, että lapsi vaistoaa sen, että kun on oikeasti päättänyt, että maitoa ei enää tule yöllä niin ei tule ja hän tyytyy viimein siihen. Jos olet itsekin epävarma miten toimia, hän vaistoaa senkin.
Huoh.. kyllä mä edelleenkin olen ollut sitä mieltä että lopetetaan. En ole ollut yhtään epävarma öisin. Olen kyllä todella selkeästi sen antanut lapsenkin ymmärtää.
Toki olen tyhmä kun kaksikertaakin olen antanut periksi (erinäisistä syistä), mutta silti tuntuu siltä että eihän tuo sitten söisi enää mitään muuta kuin tissiä päivisin.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja mie:Meillä protestoitiin kovasti. Huutoa kesti (muistaakseni) kolmatta viikkoa ja syöminen meni huonoksi niin, että joi vaan mukista sitten maitoa - syönyt ei juuri mitään siitä eteenpäin.
kuinka pitkään tätä syömättömyyttä kesti? ja minkä kokoista ja ikäistä lasta vierotit?
Alkuperäinen kirjoittaja Poolo:Silti olen sitä mieltä, että mitä vanhempi lapsi, sitä hankalampaa vieroitus.
Alkuperäinen kirjoittaja Myy:Miten olisi jos isi heräisi vieroituksen ajan lapsen kanssa, antaisi sylin, veden (tai maitopullon tai mihin päädyttekin), että se äitin tissi ei olisi siinä houkuttimena heti pienelle... Tiedän, että sanoit jo aikaisemmin, että isin pitäisi saada nukkua kun menee töihin aamulla - mutta niin pikku hiljaa pitäisi äidinkin. Radikaaleimmin voisit siirtyä vieroituksen ajaksi nukkumaan vaikka eri huoneeseen...
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Taidan kokeilla tota vähentämistä, että sais vaikka kerran aamuyöstä, ei muuten. Mutta miten sen totuttaa. Tai jos kokeilisin tuota tukka ongelman tyyliä.
Jotenkin tuntuu että pehmeemmin tämä olisi kiva saada menemään. On sen verran temperamenttinen lapsi, että naapurissa varmaan luullaan että vähintään teen hänelle jotain paljon pahempaa.
Alkuperäinen kirjoittaja kukin tallaa tavallaan:KUKA TISSITTÄÄ VIELÄ KAKS VUOTIASTA???? Huh huh :O, tuntuis ihan hölmölle työntää meidän kaksvuotiaalle tissi suuhun![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Taidan kokeilla tota vähentämistä, että sais vaikka kerran aamuyöstä, ei muuten. Mutta miten sen totuttaa. Tai jos kokeilisin tuota tukka ongelman tyyliä.
Jotenkin tuntuu että pehmeemmin tämä olisi kiva saada menemään. On sen verran temperamenttinen lapsi, että naapurissa varmaan luullaan että vähintään teen hänelle jotain paljon pahempaa.
Mutta kun vähentää yösyöttöjä, ei lapsi tiedä vaan herää silti vaatimaan. :/
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Taidan kokeilla tota vähentämistä, että sais vaikka kerran aamuyöstä, ei muuten. Mutta miten sen totuttaa. Tai jos kokeilisin tuota tukka ongelman tyyliä.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Taidan kokeilla tota vähentämistä, että sais vaikka kerran aamuyöstä, ei muuten. Mutta miten sen totuttaa. Tai jos kokeilisin tuota tukka ongelman tyyliä.
Joo totta tuokin.
Toisaalta mietin, kun vieläkään ei ole herännyt ensimmäiselle tissittelylle. On mennyt kahdeksan aikaan nukkumaan, ja herää seitsemän aikaan. Ja nyt kun järjellä mietin niin ei ehdi sitä neljää kertaa ainakaan heräämään.
Jos lapsi on mennyt kasilta nukkumaan, milloin on mielestänne aamu jolloin lapsi saa tissiä?
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Taidan kokeilla tota vähentämistä, että sais vaikka kerran aamuyöstä, ei muuten. Mutta miten sen totuttaa. Tai jos kokeilisin tuota tukka ongelman tyyliä.
Joo totta tuokin.
Toisaalta mietin, kun vieläkään ei ole herännyt ensimmäiselle tissittelylle. On mennyt kahdeksan aikaan nukkumaan, ja herää seitsemän aikaan. Ja nyt kun järjellä mietin niin ei ehdi sitä neljää kertaa ainakaan heräämään.
Jos lapsi on mennyt kasilta nukkumaan, milloin on mielestänne aamu jolloin lapsi saa tissiä?
Aamuyöstä kyllä oikeastikin VOI olla jo nälkä. MInä olen thenyt niin, että jos lapsi on vaikutanut silloin nälkäiseltä, olen noussut olohuoneeseen imettämään ja yleensä sen jälkeen jatkettu unia. Olen noussut siksi, että hän huomaisi eron yösyömisen ja aamusyömisen välillä. Pikkuhiljaa olen sitten venyttänyt aikaa enemmän "oikeaa aamua" kohti.