Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Poolo:
Silti olen sitä mieltä, että mitä vanhempi lapsi, sitä hankalampaa vieroitus. Mietin, mitä tapahtuisi, jos kylmästi vaan vähentää imetyskertoja ja antaa jotain muuta ruokaa/juomaa tilalle? Lapsi tottakai raivoaa ja pistää hanttiin, mutta ei varmasti ikuisuuksia jaksa vastustaa. Tässä kysytään äidiltä sitä luonteenlujuutta; periksi ei saa antaa ja muista, että ei lapsi itkuun kuole. Yöaikaan vaan "kivoja" aikoja tiedossa, jos lapsi raivoaa eikä kukaan saa nukutuksi... Mutta luultavasti joskus kuitenkin edessä.
Näinhän minä olen tehnytkin huonoin seurauksin.
Ja mikä on ikuisuus, meillä siis taisteltiin joka helvetin yö ainakin 4 tuntia, tai niin että maksimissaan sain nukkua yöllä tuon 4 tuntia. Viikossa ei hellittänyt siis ollenkaan tuo huuto. Ei vaikka mitä teki.
Sinnikäs tapaus siis... No mitä jos nouset vaikka olohuoneeseen lapsen kanssa, jos ei rauhoitu syliin tai muuten makuuhuoneessa.
Lasket hänet sylistä lattialle, jos itkee... Annat olla pienen hetken ja nostat taas syliin ja lohduttelet. Hänellä on siis kaksi vaihtoehtoa joista valita... Joko olla lattialla tai päästä syliisi ja rauhoittua siihen ilman imetystä. KUn hän on rauhoittunut, viet sänkyyn.