Kummasta päästä avomaankurkku aloitetaan? Vai onko sillä väliä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja noloko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

noloko

Vieras
Kaverini joskus opetti, että pitää aloittaa tietystä päästä (en nyt muista kummasta...) tai kurkku menee pilalle, maku muuttuu... onko sillä oikeasti väliä? :) En ainakaan normaalissa kaupasta ostetussa kurkussa ole huomannut tällaista mutta kaverini sanoikin, että se on vain avomaankurkuissa. Hän siis kasvattaa itse näitä avomaankurkkuja.

No ei tuo vielä mitiä vaikka oiski huijannu...mä opiskellu ite puutarhuriks ja siel koulussa yks vanhempi puutarhuri huiljas mun kaveria, et kurkun siemen kylvetään tietyn päin :D Ja niinhän se ne monta sataa siementä tarkisti et ne tulis just oikein päin...
Mut empäs oo koskaan kuullukaan moisesta...siis mitä ap laitto.

Kaverini joskus opetti, että pitää aloittaa tietystä päästä (en nyt muista kummasta...) tai kurkku menee pilalle, maku muuttuu... onko sillä oikeasti väliä? En ainakaan normaalissa kaupasta ostetussa kurkussa ole huomannut tällaista mutta kaverini sanoikin, että se on vain avomaankurkuissa. Hän siis kasvattaa itse näitä avomaankurkkuja.
Saman olen kuullut ja mietin kumpi se oikea aloituspää on. Ja itse kuulin tämän ihan totena vanhalta mummulta kauan sitten. Ehkä tämä onkin ollut totta, ainakin siihen aikaan kun kurkut vielä kasvatettiin ilman lannoitteita ja myrkkyjä ja oikeassa mullassa, ei missään vesiliuoksessa.

Yhteistyössä