Kumman vanhemman SINÄ olisit valinnut, jos vanhempasi olisivat eronneet lapsuudessasi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kopsu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="kopsu";29611446]Kumman vanhemmistasi, isän vai äidin, sinä olisit valinnut lähivanhemmaksi jos vanhempasi olisivat eronneet kun olit lapsi?

Jos olisit saanut päättää, niin kumman luona olisit asunut pääasiallisesti?

Itse olisin valinnut äidin, koska suhteemme oli läheisempi kuin suhteeni isääni.

Mites teillä muilla?[/QUOTE]

Pikkasen vaikeeta sanoa, kun erosivat ja en sen jälkeen isääni nähnyt, paitsi kuolleena kappelissa. Että oiskos ollut hauska veikko vai ei.

Isän, ja sainkin itse päättää. 2 vuotiaana.:snotty:

En kyllä osaa sanoa...molemmissa on puolensa, molemmat yhtä rakkaita ja läheisiä, vaikkakin hieman eri asioissa (isälle avaudun erilaisista jutuista kuin äidille).

Onneksi eivät ole eronneet, eivätkä koskaan edes riidelleet ainakaan mun nähteni.

[QUOTE="sini";29612573]Isän olisin valinnut, koska hän oli turvallinen. <3 Äiti oli väkivaltainen...[/QUOTE]

Miten turvallinen on isä, joka antaa äidin pahoinpidellä lapsiaan :o. Minusta tuo ei täytä kovin turvallisen isän kriteereitä.

Vanhempani erosivat ollessani taapero, kumpikin tahtoi lähihuoltajaksi, mutta äidille minut määrättiin. En osaa sanoa millainen vanhempi isäni olisi ollut, olen hänen ainoa biologinen lapsensa. Kai se lapsuus ois ollu sama lusia missä tahansa, en usko, että ois ollu eroa paljoa.

saatiin valita kun vanhemmat erosivat, olin 14v. sisko jäi isälle mä äidille. Mun olis pitänyt saada miettiä vielä jonkun aikaa, niin olisin ehkä kutienkin valinut iskän. Onnsksi sain tavata iskää niin usein kuin tahdoin, asuttiin kuitenkin samassa kylässä

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Varmaan isän. Mutta luultavasti olisin pian huomannut, että äidin luona asiat sujuvat paremmin. Mun isä ois ilman mun äitiä pulassa. Äidin luona ois taas voinut olla aika hikipinkoa asustella.

Isän luona olisi ollut parempi, mutta olin niin pieni etten varmaan edes ite silloin tajunnu mitään. Mutta kyllä isompanakin isän luona olisi ollut parempi. Isä on vieläkin 100 kertaa läheisempi kuin äiti.

Jos silloin lapsena olisin saanut valita, niin isän luo olisin tahtonut. Nyt kuitenkin, kun ajattelee, niin ei olisi ollut hyvä juttu. Isä oli vakavasti alkoholisoitunut. Teki mun kanssa kyllä aina kivoja juttuja, kalastelua ym, siis silloin kun ei aivan
tillintallin ollut. Muutenkin oli lämmin ja rakastava. Mutta normaali arki todennäköisesti ei olisi sujunut, jos hänen luonaan ihan olisin asunut.
Viina sitten veikin, 2004 kun olin 16.

Viimeksi muokattu:
Äidin, ilman miettimistä edes. Vanhempani ovat vieläkin yhdessä ja hyviä vanhempia,mutta äitini oli se, joka huolehti lapsista ja isä enemmän miesten töistä ja elatuksesta. Olen syntynyt 70-luvulla ja silloin maailma oli toisenlainen.

Mullakin olis ollu vaikeuksia valita. Jos olisi ollut pakko, äiti olisi todennäköisempi, ollaan niin läheisiä ja samanlaisia. Isän kanssa hyvät välit, mutta äidin kanssa vielä paremmat.

Vanhempani ovat ja olivat kumpikin hyviä ja kykeneviä vanhempia. Vaikea jälkikäteen sanoa kummalle olisin halunnut, riippuu varmaan siitäkin minkä ikäinen olisin itse ollut. Olin lapsi 1970-80 -luvulla, silloin tosiaan yleensä määrättiin äidille.

Näin myös mulla. Itse olisin halunnut isän luokse. KOSKA olen aina tullut paremmin toimeenisän kanssa. Siskoni taas olisi mitä todennäköisimmin valinnut äidin. :D

Yhteistyössä