Kumman vanhemman SINÄ olisit valinnut, jos vanhempasi olisivat eronneet lapsuudessasi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kopsu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kopsu"

Vieras
Kumman vanhemmistasi, isän vai äidin, sinä olisit valinnut lähivanhemmaksi jos vanhempasi olisivat eronneet kun olit lapsi?

Jos olisit saanut päättää, niin kumman luona olisit asunut pääasiallisesti?

Itse olisin valinnut äidin, koska suhteemme oli läheisempi kuin suhteeni isääni.

Mites teillä muilla?

Varmaan äidin, jonka kanssa elelimmekin kahdestaan.. Olin alle 2-v, kun vanhempani erosivat ja kauhea tappelu minusta oli ollut. Äidin kanssa asuimme kahdestaan vuosia, mutta tapasin isääni lomilla ja usein viikonloppuisinkin, ainakin kouluikäisenä.

Äidille. Isä on etäinen, hänelle sai olla läsnä kun se hänelle sopi. Oikeasti ei ollut kiinnostunut lastensa asioista, kehuskeli kyllä muille miten hyvä vanhempi on.

Pienenä tyttönä äidin, murrosiässä ehkä isän. Isä oli paljon väistyvämpi ihminen ja olisin ehkä saanut koheltaa vielä kovempaa.

Siis sehän oli sillpinen päämääräni, enää en ajattele niin.

Isä oli ja on edelleen läheisempi, eli jos itse olisin päättänyt, niin isälle. Olin lapsi 70-80 luvulla, niin varmaan automaattisesti olisin äidille "joutunut" jäämään

äiti 6
isä 7

siinä mietittävää monelle kun miettii tilastoja kuinka moni äidille joutuu. Voisitte ehkä miettiä ens kerralla lapsen parasta, isälle haluaa mahdollisesti. ;)

Ehdottomasti äidin. Isä oli ankara, raivoava jyrä. Monesti minäkin mietin, miten paljon mukavampaa olisi elää äidin kanssa, ilman isän tekemää ahdistavaa ilmapiiriä (johon äiti ikävä kyllä alistui).

Yhteistyössä