Kumman valitsisitte minun tilanteessani?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ......
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

......

Vieras
Olen ollut lähes 4v työttömänä ja nyt asiat on muuttunu niin, että olisi työtä tarjolla niin että saisi oikein valita :D
Eli, minulla olisi mahdollisuus päästä kotihoidon yksikköön oppisopimusopiskelijaksi. Tämä on kuulemma erittäin raskasta, mutta saisihan siitä ammatin (sellaista kun minulla ei ole) Tuo kotihoito-puoli mua ei ihan täysillä kiinnosta, sen edestakaisin ajelun takia..
Sitten vanhainkotiin saisin tehtyä vuoden työsopimuksen (mahdollista jatkua sitten..) Tämä olisi paljon kiinnostavampaa, mutta mietityttää jos se ei sitten jatkukaan. Eikä siitä sitten sitä ammatiakaan saisi, ammattitaitoa kyllä :D
Kumpi minun pitäisi teidän mielestä valita?

Oppisopimus ja ammatti!

Tämä olisi kyllä kiinnostava, tuon ammatin puolesta. Työ ei vaan oikein ole minun mieleeni ja pelottaa lapsen puolesta pitkät päivät kun on tottunut siihen, että olen kotona. Toki olen tässä neljän vuoden aikana kuukauden parin pituisia työpätkiä tehnyt.
Paljon olisi sellaisia päiviä, jossa ensin töissä 7-15 ja sitten 40km:n päähän kouluun klo.16-20.

vanhainkodilta et voi saada vakipaikkaa ilman alan tutkintoa, joten harmittaa sitten joskus. eikö sinne onnistuisi oppisopimus?

Kyllä siitä on ollut myös puhetta ja sieltä sanoivat, että katsotaan miten tämä menee. Eli tarkoittivat lähinnä, että pääsen tutustumaan alaan paremmin, että tiedän sitten alan olevan varmasti kiinnostava. He vanhainkodilla ei siis suoraan tyrmännyt mahdollisuutta aloittaa joskus tulevaisuudessa oppisopimus.

Oppisopimus. Tulet vielä olemaan tyytyväinen, vuoden parin epämukavuuden sietää. Ja kyllä ne joustavat perhetilanteen mukaan tarvittaessa. rohkeasti vaan opiskelemaan!

Pitkä päivä tulee,jos matkaa "muun lisäksi vielä " 40 km. Katso muita vaihto ehtoja vielä ja sellainen mistä olet kiinnostunut.Älä usko aina virkailijoita..sano aina itse mitä haluat tehdä ja mitä toivot yleensäkin elämässä ja etenkin omat voimavarasi ym.Onnea matkaan !!!

Yhteistyössä