Kumman vaihtoehdon sinä valitsisit? Apuja pliiiiiis!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piude
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Piude

Vieras
Eli ongelma on nyt tämä: Olen menossa töihin syksyllä (pakko, rahat ei riitä enää näin lama aikana). Kumman vaihtoehdon sinä valitsisit?

A. Vanha tuttu työpaikka joka lähellä. Lapset juotuisivat olemaan hoidossa max klo 16 asti koska työmatka lyhyt ja sinne pääse autolla. Työviikko 4päivää viikossa josta yksi iltavuoro. Palkka suht huono ja työ todella puuduttavaa ja eikä uusia haasteita. Ei menisi turhaa energiaa uuden työn opettelemiseen. Lapsille jäisi enemmän aikaa, mutta työaikana varmaan ketuttaisi ja lujaa.

B. Uusi duuni, mun unelmatyö! Haastavaa ja kiinnostavaa, parempi palkka. Työmatka pitkä, eikä pääse autolla. Työ kokopäivätyö. Lapset joutuisivat olemaan aina klo17 asti hoidossa. Näkisin paljon vähemmän lapsia mutta itse työ olisi unelmieni täyttymys, enkä ole varma tuleeko mahdollisuus päästä sinne enää (ainakaan pitkään aikaan).

Mä oon aivan hukassa enkä tiedä mitä tekisin. Surettaa niin paljon lasten puolesta jo valmiiksi koko hoitoonmeno, ja poden huono omatuntoa. Toisaalta olisi niin ihana kolem kotivuoden jälkeen päästä tekemään jotain todella kiinnostavaa, jotain josta MINÄ tykkäisin.

Lapset 2,5v, 6v ja 10v.

siltäkin kantilta parempi, että luultavasti viihdyt unelmatyössäsi paremmin ja olet vähemmän stressaantunut/uupunut, koska sinulla on viihtyisä työpaikka. Kyllä äidin mielialallakin on lapsille suuri merkitys. Ja eihän tuossa ole kuin tunnin ero.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tossa A vaihtoehdossa olisi myös se hyvä puoli että tosiaan vaan neljä päivää töitä, jäisi kolme päivää kotonaoloa lasten kanssa, mutta, mutta.... :(

Mutta jos 4 päivää töitä, niin saa myös palkkaakin 20% vähemmän. Eikö?

Ja alle 3v vanhempana olet oikeutettu muutekin tekemään osittaista päivää (tai ekaluokkalaisen), joten B-työtä voisi myös tehdä 4 päiväisenä (edelleen pienemmällä palkalla).

Alkuperäinen kirjoittaja Niin Varmaan:
Tottakai B
Se tunti on oikeesti vähän lasten kannalta, ja yleensä lapset jopa tykkää olla hoidossa kun on kavereita joiden kanssa voi olla. :hug:

Niin sitähän voi olla vaikka 24/7 hoidossa kun siellä on niin kivaa, eikä vanhempien tarvitse ottaa vastuuta lapsesta niin sitten äiskälläkin on kivaa :)

A, kun lapset ovat vielä päiväkoti-iässä. Myöhemmin sitten se B. Uskon siihen, että uusia mahdollisuuksia tulee vielä :)

B-työssähän lapsille tulisi ainakin yksi hoitopäivä lisää plus se lisätunti joka päivä, jos käsitin oikein...Lisäksi työpaikka on kaukana ja matka pitkä, eli hoitopäivä venyy ehkä molemmista päistä, vai? :(

A-työssähän on vain kolme päivävuoroa ja yksi iltavuoro viikossa. Eli lapsilla vain 3-4 hoitopäivää (riippuen siitä, voiko isä olla heidän kanssaan äidin iltavuoron aikana vai ei). On siinä aika suuri ero B-vaihtoehtoon nähden, mun mielestäni.

Alkuperäinen kirjoittaja lilli:
Tottakai B
Se tunti on oikeesti vähän lasten kannalta, ja yleensä lapset jopa tykkää olla hoidossa kun on kavereita joiden kanssa voi olla. :hug:

Niin sitähän voi olla vaikka 24/7 hoidossa kun siellä on niin kivaa, eikä vanhempien tarvitse ottaa vastuuta lapsesta niin sitten äiskälläkin on kivaa :)

Hei pölhö, 24/7 on ihan eri asia kuin tunti lisää per päivä

*muoks* tää unohtu: =)

Hei pölhö, 24/7 on ihan eri asia kuin tunti lisää per päivä

Mutta eihän ap:llä ole sellaista vaihtoehtoa kuin vain tunti lisää per päivä... :)
Toisessa työssä töitä 5 koko päivää viikossa, toisessa 3 päivävuoroa ja yksi iltavuoro.

Yhteistyössä