Kumman ottaisit mielummin: Seurustelusuhteen seksillä, vai avioliiton ilman seksiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hyvä seksi, parempi mieli.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hyvä seksi, parempi mieli.

Vieras
Välillä olen kateellinen ystävilleni, jotka ovat "päässeet" naimisiin ja minulla on "vain" miesystävä, emmekä edes asu yhdessä...

Mutta sitten joskus ystäväni kertovat, kuinka heidän seksielämänsä on lähes kuollutta, kerran kuukaudessa saavat erotiikan iloista nauttia ja niilläkin vähillä kerroilla mies onnistuu saamaan naiselleen orgasmin vain joka toinen kerta tai sitten seksi on enää pelkkä intohimoton lapsentekoyritys.

Ja silloin muistan taas olla kiitollinen omasta miesystävästäni, vaikka onkin "vain" miesystävä. :) Meillä on useita kertoja viikossa (joka kerta kun tapaamme) ihanaa, kiihkeää ja erittäin nautinnollista seksiä. Ja nyt olenkin alkanut miettiä, että kannattaako siitä avoliitosta tai avioliitosta sittenkään haaveilla? Onko meidän seksielämämme niin virkeää juuri siitä syystä, että emme asu yhdessä? Ja onko ystävien seksielämä kuollut siihen, että on jämähdetty sen miehen kanssa yhteisten seinien sisälle ja suhde on sen myötä muuttunut sellaiseksi, ettei seksi enää kiinnosta?

Kumman sinä ottaisit mielummin: turvallisen ja sitoutuneen avo/avioliiton ilman seksiä vai seurustelusuhteen, jossa tapaillaan muutaman kerran viikossa ja seksi on loistavaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Leena:
Avoliitto seksillä kiitos...toki sen voisi muuttaa myös avioliitoksi, mutta ei ilman seksiä.

Kysymys kuului, että kumman ottaisit mielummin. Kysymykseen sisältyi siis valinta kahden vaihtoehdon välillä. Jos pitäsi valita noista kahdesta, kumman ottaisit?

Alkuperäinen kirjoittaja Vanha Noita:
Otin molemmat. Turvallisen ja sitoutuneen parisuhteen JA loistavan seksin.

Hienoa, jos sait molemmat, mutta entä jos pitäisi valita, kumman ottaisit? Jos vaikka nyt tulisi tilanne eteen, että joko seksinne loppuisi, tai sitten muuttaisitte erillenne, mutta jatkaisitte loistavaa seksiänne?

Haen tällä kysymyksellä sitä, että kumpi ihmisille on tärkeämpää turvallisuus, vai intohimo.

En tiedä mikä siitä avioliitosta niin erityisen turvallisen tekee. Jos toinen haluaa pettää, niin ei se killutin sormessa mitään estä. Riippuu kai kunkin elämäntilanteesta haluaako seksiä parisuhteessa vai ei. Vanhemmiten se luonnollisesti kiinnostaa vähemmän. Jotenkin koko aloittajan asetelma on muutenkin hullunkurinen, koska avioliitolla ja avoliitolla ei ole kuin pieni juridinen ero, joka koskee enimmäkseen taloudellisia asioita.

Ap, minä olen jo sen seksinkyllästämän seurustelun kokenut ja nyt elelen sitä auvoisaa avoliittoa josta ei luojankiitos seksiä puutu =D en siis suostu valitsemaan siitä huonompaa.Anteeksi vain....sinun vaihtoehtosi ovat liian suppeat.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja Vanha Noita:
Otin molemmat. Turvallisen ja sitoutuneen parisuhteen JA loistavan seksin.

Hienoa, jos sait molemmat, mutta entä jos pitäisi valita, kumman ottaisit? Jos vaikka nyt tulisi tilanne eteen, että joko seksinne loppuisi, tai sitten muuttaisitte erillenne, mutta jatkaisitte loistavaa seksiänne?

Haen tällä kysymyksellä sitä, että kumpi ihmisille on tärkeämpää turvallisuus, vai intohimo.

Kysymyksesi on epävalidi. Intohimoa ja hyvää seksiä ei voi olla ilman turvallisuutta.

Ihminen jonka suhteet ovat kestäneet pari vuotta, ei voi toitottaa totuudentorvena asioita. Siinä se rakkaus punnitaan kun suhde on kestänyt muutaman vuoden. Ei auta rakkauslapset ei mitkään jos ihminen ei osaa sitouttaa itseään liittoon missä tulee myös niitä puutteen aikoja. Ei pitkässä suhteessa ole kuin ani harvoin paljon hyvää seksiä. Leenalla varmasti paremmat mahkut onnistua kuin noidalla.

Avioliiton ja seurustelusuhteen ero on veteen piirretty viiva. Se rengas sormessako muka muuttaa jotain? Tai se "lupaus" kestää yhdessä huonotkin ajat. Ei kyllä sellaiset sormenkoristeet ja papin edessä tehdyt lupaukset avioerotilastojen mukaan paljon paina. Sama asia eri nimellä.

En ole vaan realistinen nainen. Onhan se tutkittu asia, että parisuhteen alku on seksuaalisesti paljon aktiivisempaa kuin kymmenen vuoden jälkeen. Kysymyksen asettelu voisi olla toisin. Vaikka niin, kuinka suhteen eri vaiheet keston mukaan vaikuttaa siihen kumman valitsee. Niin sellaiset ihmiset joilla vain lyhyitä suhteita missä on vähän jääviä sanomaan mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Herätkää jo!:
En ole vaan realistinen nainen. Onhan se tutkittu asia, että parisuhteen alku on seksuaalisesti paljon aktiivisempaa kuin kymmenen vuoden jälkeen. Kysymyksen asettelu voisi olla toisin. Vaikka niin, kuinka suhteen eri vaiheet keston mukaan vaikuttaa siihen kumman valitsee. Niin sellaiset ihmiset joilla vain lyhyitä suhteita missä on vähän jääviä sanomaan mitään.
Kyllä tässä aloittajan asettelussa tuli selväksi se että voi vastata missä suhteen asteessa sitten elääkin. Kauheen kireeltä vaikutat. Ei kai vaan seksin puutteesta johtuvaa?

Millä logiikalla seksi loppuu papin aameneen? Eiköhän seurustelusuhteissa ole ihan yhtä iso riski jäädä seksittä, niissä vain tavallisesti erotaan siinä vaiheessa - kun taas hyvissä avioliitoissa jatketaan eteenpäin, jos se intohimo vielä yhdessä löytyisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Hyvä seksi:
Ja nyt olenkin alkanut miettiä, että kannattaako siitä avoliitosta tai avioliitosta sittenkään haaveilla? Onko meidän seksielämämme niin virkeää juuri siitä syystä, että emme asu yhdessä? Ja onko ystävien seksielämä kuollut siihen, että on jämähdetty sen miehen kanssa yhteisten seinien sisälle ja suhde on sen myötä muuttunut sellaiseksi, ettei seksi enää kiinnosta?

Olen itsekin jämähtänyt jo yli kymmeneksi vuodeksi avopuolisoni kanssa yhteisten seinien sisälle, ja jostain kumman syystä seksielämämme on edelleen taivaallista. Itse asiassa kyseinen elämänalue on jopa parantunut vuosien kuluessa. Että voi se tälläkin tavalla mennä.

Mutta jos kaksi tylsää (tai kyllä yksikin riittää) ihmistä lyöttäytyy yhteen, niin eihän siitä mitään hyvää voi seurata, ei edes seksirintamalla.

Tuo seksin jatkuvuus on kyllä ihan ihmiskohtaista, ei voi yleistää kaikkia avio- tai avoliittoja samanlaisiksi.

Jos kahdesta huonosta on pakko valita, valitsen seurustelusuhteen seksillä.

Seurustelusuhde seksillä :)
On suhde millainen hyvänsä en haluaisi seksittömässä olla kovin kauaa. Avoliitossakin seksi voi alkaa monen vuoden jälkeen alkaa maistua puulta kuten kävi minulle kymmenen vuoden avoliiton jälkeen. Sitten tulikin tarve lähteä omilleen mutta ei sekään sitä onnea ja autuutta oikein tuonut, mutta parempaa seksiä kylläkin.

Eli olen nyt onnettomampi kuin pidemmässä vakiintuneessa suhteessa mutta saan parempaa seksiä. Vaikeita nämä suhdesopat....

Minä en ottaisi kumpaakaan. Helvetin ahdistava ajatus, että olisi "pakko" harrastaa seksiä jonkun kanssa, vaikka ei yhtään itseä huvittaisi.
Mieluiten olen sinkku, niin ei ole mitään ikäviä velvollisuuksia ketään kohtaan.

Yhteistyössä