Kumman ostaisitte tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muuttolintu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muuttolintu

Vieras
Eli samassa talonyhtiössä on 2 asuntoa nyt myynnissä. Kerron ensin meidän tilanteestamme: meillä on 2 pientä lasta (1,5v ja 2,5v, samaa sukupuolta). Siinä kai ne oleellisimmat.

Ensimmäisestä kohteesta; kyseessä 4h+k, paljon pitäisi tehdä remonttia, että tulisi mieleinen (tapetit pois, vessat uusiksi (laatat nykyisten muovimaton+peltiseinän tilalle), keittiön kaapit joko maalata tai vaihtaa kokonaan, makuuhuoneisiin laminaattilattiat nykyisten rumien muovimattojen tiloille, siinä ne tärkeimmät.. Hintapyynti on n. 165 000e, mutta tiedetään, että on hyväksynyt aiemmin 156 000e tarjouksen ja nyt varmasti hyväksyisi vieläkin alemman tarjouksen... On neljännessä kerroksessa, eikä ole hissiä. Olohuoneen+keittiön ikkunasta aika rumat näkymän vastapäisen talon katolle ja baarin pihalle... Neliöitä vähän reilu 100. Yhtiövastike 350e/kk.

Toinen kohde; kyseessä 3h+k, remontoitu muutama (alle 5) vuotta sitten, olisi täysin valmis muutettavaksi, todella mieleinen ja meidän makuumme. Hintapyynti on 175 000e, ollut ensiesittely vasta, myynnissä alle viikon. Yhtiövastike 276,84, korjausvastike lisäksi 27,68e. On ensimmäisessä kerroksessa. Olohuone, keittiö ja parveke on suoraan kävelytielle, jota käytetään aika paljon. Makuuhuoneista näkymä suoraan leikkipihalle. Neliöitä 76,5, makuuhioneet isoja, tarvittaessa voi puolittaa ja tehdä lapsille huoneeseen omat puolensa...

Oon tänään täällä kirjoitellut näistä lainoista ja rempoista sun muista, tarkkasilmäiset varmasti huomaavat ja tunnistavat ;)

Vielä lisää meistä: itse emme osaa kovin paljoa tehdä, mutta tuttavapiirissä/sukulaisista löytyy ihmisiä, jotka kyllä osaavat...

jaa a... semmone tietty tulee mieleen, että vaikka osaiskin ite tehdä remppaa niin vaikeaa se on noin pienten lasten kanssa tehdä semmosta... mut sit ku muksut on isompia ni se oma huone on must juttu, sit on taasen muutto edessä tai te nukutte olohuoneessa.

ja kumpi on tärkeää, hieno koti vai hienot maisemat/sijainti... kumpi on enempi kodinomainen..

Tuota... Tuo 3h+k. Kuullostaa lupaavalle! :) Kun ajattelee vaikka hinta on korkeempi, niin siihen ei "tarvitse" tehdä remppaa. Saa muuttaa heti, jos itsekkään ei ole "ammattilainen". Ja vielä jos on kaksi pientä lasta niin on se aika rasittavaa alkaa hommailee, kun ei hommista tule kuitenkaan mitää... Ja jos vaikka ottaisittekin tuon halvemman, niin johan siihen uppoo helposti tuon 20t. euroa. Niin alkaa olla hinta samoissa lukemissa... :)
Meillä on vähän sama tilanne mutta nuorimmainen on vajaa pari kuukautta. Ja itse emme ole mitään ammattilaisia... ;) Niin minä ottaisin tuon kolmion... :)
tsemppiä! ;)

Pillahtaisin varmaan itkuun, jos mun täytyisi kiivetä kauppakassien ja kahden uhmaikäisen lattialle heittäytyjän kanssa neloseen. Eihän se ikä ikuisuuksia kestä mutta kuitenkin.

Remontoimaan kyllä oppii, kun tekee vaan ja neliössä on ne huoneet kaikille. Toisaalta meidän neliössä on pojat 4-v ja 1-v samassa huoneessa ja viihtyvät erinomaisesti yhdessä, ainakin vielä.
Vaikea valita. Käykää vielä kerran kummassakin. Kumpi iskee enemmän?

Alkuperäinen kirjoittaja mammutti:
Tuota... Tuo 3h+k. Kuullostaa lupaavalle! :) Kun ajattelee vaikka hinta on korkeempi, niin siihen ei "tarvitse" tehdä remppaa. Saa muuttaa heti, jos itsekkään ei ole "ammattilainen". Ja vielä jos on kaksi pientä lasta niin on se aika rasittavaa alkaa hommailee, kun ei hommista tule kuitenkaan mitää... Ja jos vaikka ottaisittekin tuon halvemman, niin johan siihen uppoo helposti tuon 20t. euroa. Niin alkaa olla hinta samoissa lukemissa... :)
Meillä on vähän sama tilanne mutta nuorimmainen on vajaa pari kuukautta. Ja itse emme ole mitään ammattilaisia... ;) Niin minä ottaisin tuon kolmion... :)
tsemppiä! ;)

Kiitos!! Mitään muuta hyvää tuossa 4h+k ei ole, kuin se, että siinä on se yksi huone enemmän :D Mut kun sitä ei tarvita kuitenkaan moneen vuoteen... Mut sit se olis, eikä muuttoa sen takia tarvis ajatella.

Kiitos muillekin vastanneille.

Alkuperäinen kirjoittaja Myyra:
Pillahtaisin varmaan itkuun, jos mun täytyisi kiivetä kauppakassien ja kahden uhmaikäisen lattialle heittäytyjän kanssa neloseen. Eihän se ikä ikuisuuksia kestä mutta kuitenkin.

Remontoimaan kyllä oppii, kun tekee vaan ja neliössä on ne huoneet kaikille. Toisaalta meidän neliössä on pojat 4-v ja 1-v samassa huoneessa ja viihtyvät erinomaisesti yhdessä, ainakin vielä.

siihenkin tottuu :whistle:

nimim. saman asian teen jokatoinen päivä.........

No mäkin pillahdan jo melkein ajatuksesta ;) Talvipakkasilla ensin pukemiseen puolituntia, sit hikisenä rappusen (pahimmassa tapauksessa molemmat sylissä) alas ja kun tullaan kauppakassien kanssa kotiin niin kanna siinä sit montakymmentä kiloa ylös asti, lapset huutaa, kassit hajoaa ja itellä tulee hermoromahdus :D

Kyllä se kolmio iskee ja aika kovaa iskeekin, niin hieno se on :) Mut hinta on aika kova... Kun alueella löytyy samankokoisia paljon halvemmalla...

Ottaisin varmaankin kolmion:)Kauheat hinnat,varmaan hesasta päin tai jotain...kun meillä on 150neliön talo ihan keskustan tuntumassa ja tää maksoi vajaa 160 000.Mutta hinnathan tosiaan heittää kuperkeikkaa,ja ollaanhan me ihan landella:)

Kolmioon siis muuttaisin/osatisin:)

kyllähän sä itse kirjoitit jo, kumman olet valinnut :)
haluat nyt vain uskon vahvistusta päätöksellesi. itse tiedätte varmasti, kumpi on teille parempi. kymmenisen vuotta rempan keskellä eläneenäkin ottaisin itse silti sen toisen vaihtoehdon, eli isomman, koska ahtaus on taas mulle ahdistavaa.

Sun tekstistä näkee et kallistut itse ton kolmion suuntaan ja niin mäkin tossa tilanteessa tekisin. Voi olla et muutaman vuoden päästä kylläkin harmittaa, silloin ois remppa tehty ja tilaa ois (ehkä) tarpeeks. Mut ne ikkunanäkymätkin on tärkeet ... :whistle: Paha paikka neuvoa.

Itse en ostais kumpaakaan vaan odottaisin parempaa (hissillistä tai alakerran huoneistoa) 4h+keittiö kohdalle. Tai sitten pitää olla valmis muuttamaan muutaman vuoden kuluttua uudelleen. Mielestäni koululaisella pitää jo olla oma rauha läksyjen tekoon.

No en kyllä noista kumpaakkaan. Kolmiokin kun on noin pieni. Ahtaanpaikan kammohan siinä ainakin mulle tulisi. Ja toinen huonolla sijainnilla vaikka remppaisikin sen. Katsele jotain muita kohteita, kyllä varmaan parempiakin löytyy.

kolmio riittää teille kyllä. suureltakin toi tuntui. meillä oli 70,5n kolmio ja sekin ihan hyvän kokoinen. varsinkin kun lapset on saman ikäisiä ni teidän ei tarvitse aatella omaa huonetta ennenkun lapset on yläasteikäisiä. eikä välttis silloinkaan. sisarukset tappelee aina,eikä sitä voi estää ees eri huoneilla. rempasta taas ei pientenkanssa tuu mitään..ja jos ette itte pysty tekeen niin hintaan saatte lisätä viä paljon rahaa! onko alueissa eroja kuinka? älkää kuitenkaan tehkö päästöstä jos ette ole 100% varmoja.

Alkuperäinen kirjoittaja nättitähti:
kolmio riittää teille kyllä. suureltakin toi tuntui. meillä oli 70,5n kolmio ja sekin ihan hyvän kokoinen. varsinkin kun lapset on saman ikäisiä ni teidän ei tarvitse aatella omaa huonetta ennenkun lapset on yläasteikäisiä. eikä välttis silloinkaan. sisarukset tappelee aina,eikä sitä voi estää ees eri huoneilla. rempasta taas ei pientenkanssa tuu mitään..ja jos ette itte pysty tekeen niin hintaan saatte lisätä viä paljon rahaa! onko alueissa eroja kuinka? älkää kuitenkaan tehkö päästöstä jos ette ole 100% varmoja.

Täh, iso vai? Ei hyvä ihme..kai me sitten viisihenkisenä perheenä ollaan isossa kun meillä on 125 neliöö.

Me ollaan asuttu vuosi hissittömän talon 3.kerroksessa,autopaikka 9 rapun+parkkipaikan päässä, ja meille riitti vaikka vasta 1 lapsi joka itse osaa kulkea(hitaasti). Sama pähkäily meillä edessä,ostaako huonokuntoisen 4h jonka edullisesti saa,vaiko laitetun 3h joka kallis. Minä murehdin jo tulevaa että kolmio jää pieneksi,vaikka todellisuudessahan voi mennä vuosia ennen kuin 3.makkari tulisi käyttöön :whistle:
Itse ostaisin sen rempatun koska en enää kahden rempan jälkeen halua tehdä mitään itse,ja voin kertoa että yhdenkin lapsen kanssa remppaaminen on työlästä/hidasta ;) meillä pian 2v tämä apuri.
Lain mukaan 4-kerroksisessa talossa kuuluisi muuten olla hissi,kannattaa myös kysellä tulevat remontit,hissiremontti erittäin kallis.

Eikö ole muita vaihtoehtoja kuin nuo kaksi? Minusta kumpikaan ei vaikuttanu hyvältä. Voi tuo 70 neliöö olla kyllä ahdaskin, lapset haluavat tilaa ympärilleen.

En ottaisi kumpaakaan, mutta jos pakko olisi, niin sen 4h+k. Remppaa voi aina tehdä mutta lisäneliöitä ei saa kuin muuttamalla... Jos talossa olisi hissi, en empisi hetkeäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:

siihenkin tottuu :whistle:

nimim. saman asian teen jokatoinen päivä.........

Kyllä samaa mieltä, että siihen tottuu! Me oltiin ostamassa tätä asuntoa (ylin kerros, ei hissiä) ja en nähnyt tota hissittömyyttä ollenkaan pahana asiana, alusta asti ajattelin sen tehokkaana hyötyliikuntana :) On muutaman kerran tullut ostoskassien kans ja vielä yksi vauveli jossain sylissä mukana, kiivettyä portaat ylös. *Nimimerkillä 1.5v asuttu ja -20kg* =)

Niin, minäkin kallistuisin siihen kolmioon, kassien raahamisesta neloseen ei tulisi mitään.

Mutta toisaalta ovatko nuo ainoat vaihtoehdot. Tulisiko jotain muuta tarjolle. Kannattaisiko vielä odottaa?

Mä jatkaisin etsimistä. Ei tuo 3h+k pidemmän päälle enää ole sopiva, kun lapselle tulee tarvetta omalle huoneelle. Ja tuossa toisessa se, että remonttia pitää tehdä ja että on 4. kerroksessa ilman hissiä.

Yhteistyössä