Kumman mukaan äp-raha?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietiskelen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietiskelen

Vieras
Kummankohan mukaan lasketaan äp-raha, jos jää äitiyslomalle n. viiden kuukauden päästä, mutta lopettaa tässä vaiheessa yrittäjätoiminnan ja siirtyy toiselle palkkatöihin? Siis tähän asti olen ollut virallisesti päätoiminen yrittäjä, mutta jos nyt siirrynkin palkkatyöläiseksi, lasketaanko äp-raha kuitenkin sen mukaan, mitä maksoin yeliä? Olen kyllä saanut palkkaa ja ollut palkkatyöläinen siinä mielessä tähänkin asti, mutta kuitenkin omistanut firmasta osan, jolloin virallisesti olen yrittäjä.

Veikkauksia vastaanotetaan.

Kukkaan uskalla veikata mitään? :D Soitan kyllä huomenna ihan oikeille asiantuntijoillekin, mutta mietiskelen tietty jo tämän iltaa.. Palkka siis sama ennen ja jälkeen, mutta yel mulla on ollut pienempi kuin palkka, niin siksi kiinnostaa... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Enpä osaa muuten sanoa.... Itse olen saanut yel:in mukaan mutta minä en olekaan saanut keltään palkkaa samanaikaisesti.

Juu no mullakin siis virallinen titteli tuosta palkansaamisesta huolimatta on tähän asti ollut yrittäjä ja ilman tätä muutosta äp-raha tulis yelin mukaan. Mutta mietin, et jos en hakiessa ole enää yrittäjä, katotaanko tuota yeliä siihen ollenkaan vai vain palkka...

Vaikka veikkaan, koska mun tapauksessa voisin saada enemmän, jos tuota yeliä ei huomioida, että se menee kuitenkin tuon yelin mukaan. Niinhän nämä aina.

Yhteistyössä