Kummallisimmat vieraat jotka teillä on käyneet??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pretty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kerronpa teille toisen näkökulman kun me olimme vieraina :)

Olin siis vielä lapsi ja isäni veli (setä ) perheineen pyyti meitä tulemaan heille yö- kylään. Matkaa sen verran että yöksi oli siis aina jäätävä:)
Meitä oli 2 lasta ja 2 aikuista,perille kun saavuimme oli isän veli laittanut lastenhuoneeseen meille patjat lattialle jossa saimme siis koko perhe nukkua,ei muuten mitään mutta nuku nyt kahden hiukan alle 10v lapsen kanssa ja 2aikuista KAHDELLA PATJALLA jotka on siis 80cm leveitä,yhteensä siis 160.
Meillä ei ole koskaan harrastettu perhepetiä.
No lisää patjoja ei tullut ja isäntäväki ei ymmärtänyt miten me ei muka mahduttu siihen nukkumaan? Olihan meille annettu myös 2 tyynyä ja 2 peitettä.
Ruokailun aika tuli, vanhempamme kutsuttiin syömään (eikä edes sitä ruokaa tarjoiltu jota vanhempani oli ostaneet heille )
ja talon rouva sanoikin suoraan että lapsille annetaan myöhemmin joten pois siitä notkumasta.
Vanhempani oli syönyt ja äitimme kyseli että auttaako hän nyt talon emäntää laittamaan meille lapsille (heidän kahdelle ja meitä 2 lasta ) ruuan pöytään?
Vaan ei kuulemma tarvinnut kun hän ruokkikin jo heidän omat lapset ennen aikuisten ruokaa ja nyt tuo ruoka noukittiin pois kun ei edes mitään jäänyt,ne meidän tuomat ruuat oli jo pakkasessa ja niistä tehdään huomenna ruoka.
Äitini sanoi suoraan että onhan nyt meidänkin lapsille annettava jotain että eivät he nälissäänkään voi olla.
Vaan ei,kun ei kuulemma ollut mitään,toki vettä saisimme ottaa kraanasta.
Vanhempamme sitten kysyi että onko lähellä mitään huoltoasemaa tai pitsa paikkaa jotta voisivat meidät ruokkia mutta ei kuulemma ollut (epäilen..)
Seuraavana aamuna Tarjottiin aamukahvit,lapset ei heidän talossa saa kahvi.
Aikuisille oli laitettu pikku leivokset ja äitini antoi omansa puoliksi meille kahdelle johon talon emäntä puuttui että ne oli kyllä kokonaan tarkoitettu vain aikuisille sillä ei lapsille tarvitse mitään. Lähdimme aamukahvin jälkeeen pois,tosin isäntäväki oli sitä mieltä että vielä olisi pitänyt olla.
Jälkikäteen kun asiasta mainttiin niin talon isäntäväki vain nauroi koko tilanteelle ja väitti meidän vanhempia pikkumaiseksi:(
Kun taas he tulivat meille niin kyllä arvon herrasväki piti ruokia koiraa myöten:(

Nyt kun olemme aikuisia,menin naimisiin ja kyseinen herrasväki kehtasi minua haukkua kiittämättömäksi kun en heitä ruokahäihini kutsunut,niin olisihan he voineet katsella kun muut syövät :laugh:
Yhteyttä en pidä kyseisiin ihmisiin.

Terkkuja vaan serkuille jos luette ja tunnistitte :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ja se on monille lapsille vaikea tajuta että meidän vanhempien makuuhuone ei ole vieraiden käytössä, ovi pysyy kiinni ja sillä siisti! lapset saavat leikkiä lastenhuoneissa ja olohuoneessa.

Mun tuttavaperheessä on nimenomaan niille AIKUISILLE vaikea tajuta, ettei tartte laskea niitä mussukoitaan ihan joka paikkaan. Lapset uskovat kohtuudella sanaa, mutta joudun joka ikinen kerta itse sanomaan samoista asioista, äitinsä ei ainakaan välitä.

Eli kissaa ei jahdata (arka vieraille) eikä koiraa härkitä portin raosta. Saunaan ei ole asiaa sitä kissaa etsimään, eikä meidän sängyn alle. Jos kissa on patjan välissä, sen annetaan olla siellä eikä räjäytetä koko sänkyä. Ja yläkerrasta ei tarvitse pudotella kiviä alakerran lattialle.

Minun sanani riittää, että muksut pysyvät olohuone-keittiö-lastenhuone -akselilla. Olisi vaan kiva saada äidiltään vähän tukea. Heillä on itselläänkin eläimiä, eli senkin takia odottaisin, että lapsia opetettaisiin käyttäytymään niiden kanssa.

Erään kerran kun he kävivät kylässä, anoppi sattui paikalle. Hän on vielä pahempi kissanjahtaaja kuin yksikään lapsi, katti on kaivettava vaikka väkisin kiven alta ja syliin. Kissa potkii henkensä hädässä, mutta anopin on näytettävä, "miten se niin tykkää olla mulla sylissä". Siellä ne sitten tuttavan tyttären kanssa yhdessä kontusillaan sorkkivat kissaparkaa saunakauhalla liikkeelle lauteiden alta. Hemmetin paha sana piti sanoa, ennen kuin anoppi uskoi. Kurja vaan, että se muksu oli kuulemassa, mutta pakkorako.

Ihme tolloja liikenteessä, ei voi muuta sanoa!

Meidän erikoisin vieras oli miehen kaverin tyttöystävä, jota emme olleet ikinä aikaisemmin nähneet. Hän asettui meille heti kuin kotiinsa, laittoi ruuat, kattoi pöydän, tiskasi tiskit jne. Vähän tätä hiljaa itseksemme hämmästelimme, mutta mikäs siinä kun toisella tuntui olevan intoa. Eikä siis ollut kyse siitä ettemmekö olisi itse laittaneet tarjottavia, mutta hän oli niin kovasti oma-aloitteinen! :D

meillä on yksi tuttavaperhe, mukavia ihmisiä, mutta miehen käytös ruokien suhteen ärsyttää. Nimittäin ollaan heillä tai meillä, saa heidän lapsensa syödä kaikki herkut ennen esim. kahville kutsumista niin, että muut joutuvat sitten puolittamaan esim pullia, kakkupaloja tms. Ja aina on herkkuja ollut ylimääräisiäkin kappaleita ei vain 1/ syöjä.

Yhden kerran oli etnisestä kaupasta ostettua kallista erikoisherkkua, ja siitä olisi riittänyt kolme palaa kaikille, mutta tämä kylässä ollut isä teki ruoka-annokset kahdelle lapselleen niin, että muille (aikuisille ja lapsille) jäi vain 1 kappale tätä herkkua. Hän halusi mieheni kanssa myös paistaa niitä ja oli antanut omille lapsilleen useamman kappaleen siinä paistamisen lomassa ennen kuin muut ruuat olivat valmiina ja oli tarkoitus aloittaa syömään.

Että ärsytti ja sanoinkin, että meni vähän epätasaisesti tämä hrekkujen jako.

Toisella kertaa meillä oli tämä perhe ja useita muita aikuisia. Ennen kahvin tarjoilua lapset kävivät vähän väliä keittiössä (muut olimme olohuoneessa) ja kun kutsuin ihmisiä kahville (kutsumatta mukaan otetuille lapsillekin oli jotain 'loihdittu'), saimme todeta, että lapset olivat salaa syöneet keksit ja suuren osan korvapuusteja... eikä isä sanonut heille mitään, kun tämän totesin ääneen.

Pahimmat vierailijat ovat kohdallani eräät sukulaiset. Itse en vieraile heillä, mutta he ramppaavat eri sukulaisissa senkin edestä. Haukkuvat kyläillessään edellisen vierailupaikkansa ihmiset milloin "kakoiksi", milloin moukiksi. Itse ovat äärimmäisen moukkia ja sivistymättömiä.
En ota heitä enään vastaan, keksin jotain menoa - sikäli kun ovat edes ilmoittaneet tulostaan... Huh!

Omituisin ja tuskastuttavin vieras on oma isäni (vanhempani ovat eronneet). Näemme vain kerran vuodessa, kesällä, jolloin hän tulee käymään ja katsomaan lapsenlastaan. Ei tuo ikinä mitään tuomisia oma-alotteisesti edes lapselle, vaan soittaa etukäteen, että osta jotain ja laita pakettiin. Hän sitten OJENTAA tämän lahjan lapselle muka omana ostoksenaan. Kertoo vain itsestään ja omia asioitaan eli on todella itsekeskeinen. Muka myötätuntoinen, syö ja juo kaikki mitä pöytään kannetaan, istuu kuin kasvi koko päivän sohvassa jaarittelemassa ja lähtee illan suussa pois. Ja tulee taas vuoden päästä uudestaan yhdeksi päiväksi.

Mun serkku tuli suvun yhteiselle mökille perheensä kanssa meidän siellä ollessa. Lähetti etukäteen sähköpostissa listan mitä pitää/voi ostaa. Lista oli suunnilleen tyyliin ; saarioisten lihapullia, rainbow omenamehua, pirkka hampurlaisia , lidlin pakaste nugetteja.......
Tulivat kuulemma kylään meille ja meidän olis kuulunut tarjota kaikki...... ens kerralla sovitetaan meidän mökille meno niin että he ovat siellä :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieraampi:
Oudoin ja vastenmielisin vieras on ollut kaverini uusi mies. Kehui minua kauniiksi ihan yhtäkkiä porukassa, kesken muiden juttujen. Myöhemmin haukkui minulle kaverini lapset ja kaverini ex miehen. Loppuillan kehuikin itseään, kuinka älykäs ja hieno ihminen on. Ja kaikki suureen ääneen. Valitettavasti tuo mies on kaverini vastuksena vieläkin. =/

Onkohan meillä sama kaveri!?
Tämä mies sanoi usean ihmisen kuulleen, että "hei maija (kaverini), sä voisit ottaa vähän mallia ton x:n (minun) tyylistä". Jatkuvasti huomauttelee ja vertaa kaveriani muihin paikalla oleviin naispuolisiin! Etenkin ulkonäön suhteen. Ja vielä niin päin että kaverini on aina se vähemmän viehättävä..
Ei omaa muitakaan käytöstapoja. Esim. jos tulevat meille kutsumatta alkaa vaatimalla vaatimaan kahvitusta ja kestitystä. Ja kun kerran sanoin ettei meillä ole mitään vierasvaroja totesi:" no voisithan sä vaikka leipoa jotain". On lisäksi hyvin nirso. Eli vaikka laittaisi kahvipöytään useampaa sorttia syötävää ei mikään kelpaa vaan nyrpistelee avoimesti " mä en oikein tykkää noista dallaspullista. Eikä noi dominotkaan oikein nyt maistuis. Onks teillä mitään muuta?". Lisäksi menee jääkaapille tutkimaan "oma-aloitteisesti".
Ja mainittakoon että tämä kaverini mies on "hienompaa väkeä" (eli ns. hienommasta suvusta), kuten hän itse jaksaa koko ajan kertoa.. Leuhkii jatkuvasti sukunsa rahoilla ja käyttää tosiaan itsestään ihan pokkana tuota "hienompaa väkeä"-nimitystä! Jos näin on niin luulisi omaavan edes alkeelliset käytöstavat..

Huhhuh, mitä porukkaa! :)

Mulla tulee nyt ensimmäisenä sellainen mieleen että kun meillä on kissoja ja koiria ja sitten kun käy näitä lapsiperheitä joissa näitä kotieläimiä ei ole niin miksi ne vanhemmat ei voi kieltää lapsiaan pahoinpitelemästä meidän elukoita? Ei meidän omatkaan lapset saa yrittää ratsastaa meidän koirilla tai hakata kissoja kärpäslätkällä!
Sitten vanhemmat vain nauravat vierestä kun on niin hauskaa kun meidän pikku "Niina" tahtoo ratsastaa teidän koirilla. Menkööt heppatallille ratsastamaan.

Toinen mikä minua ärsyttää parissa miehen sukulaisessa että eivät ota kenkiä pois jalasta vaikka viipyisivät pidemmänkin aikaa! Annan ens kerran mopin käteen vieraille.

Mieheni opiskeleva pikkuveli tulee aina meille ja ottaa meiltä aina täydet limpparipullot mukaansa koska meillä kuulema varaa ostaa uusia ja hänellä ei. On jo aikuinen mies.
Tarjosin sille kerran tyhjät pullot mukaan että ostaisi niillä täysiä, ei kelvannut kun ei jaksanut kaupaan kuulema mennä.

Mun sisko. He aina olivat syöneet ennen tuloa ja meillä ei muuta kuin vähän närppi, vaikka yökylässä olivat. Samoin seuraavanakaan päivänä ei voinut syödä, kun ovat menossa pitsalle ennen kotimatkaa. Muutenkin istuivat vain sohvalla ja tuntui koti kovin vieraalta itsellekin aina kun kyläilivät.
Oudon tästä tekee se, että ollaan yhdessä kasvettu ja mä oon aivan vastakohta kun tutuilla kyläilen.

Alkuperäinen kirjoittaja kikka:
Serkkuni perhe= siis serkku, hänen mies ja heidän 2 poikaansa.
Olivat viikonlopun. Perjantaina serkku kyykki takapihalla paskalla kun kuulemma oli wc varattuna. Pyysi tuomaan paperia.
Lauantaina heiän pojat rikkoi olohuoneen lasipöydän mieheni kitaralla, leikkivät rocktähtiä. Serkun mies vaan tokaisi että kannattaa hankkia puinen pöytä seuraavaksi.
Lauantai-iltana kuulen kylpyhuoneesta ähkimistä, kuuntelen ovea vasten, vieras-pariskunta nussii. Menen vessaan tuonnempana ja löydän paskalla vuoratun wc-pöntön jossa lilluu käytetty kortonki.
Sunnuntai-aamuna kaikki menee ok, kunnes lähteissä pyydetään hakemaan bensaa kansiterilla heidän autoon, koska sillä ei kuulemma muuten pääse jakajalle asti.
Ukko sai kaamean raivarin kun lähtivät, mutta edessäpäin oli vieraille mielinkielin.

Ei, siis oikeesti? Kai nää nyt oli jotenki superhumalssa tai aineissa?

Alkuperäinen kirjoittaja Miehen veli:
Mieheni opiskeleva pikkuveli tulee aina meille ja ottaa meiltä aina täydet limpparipullot mukaansa koska meillä kuulema varaa ostaa uusia ja hänellä ei. On jo aikuinen mies.
Tarjosin sille kerran tyhjät pullot mukaan että ostaisi niillä täysiä, ei kelvannut kun ei jaksanut kaupaan kuulema mennä.

Marin tasavallan kaukaisen yliopiston suomalais-ugrilaisen osaston (?) rehtori rouvansa kanssa. Hyvin pienet poikamme veivät heidät tanssimaan juuri maalaamansa toteemipaalun ympärille piiri pieni pyörii -leikkiä, ja sitten syötiin pullaa.

Vierailu oli ikimuistoinen ja kulttuurit kohtasivat...

Mulla kyllä on vähän niin, että oon aika äkänen luonteeltani. Eli jos joku vieras alkaa vaikeeksi, niin se lentää pihalle. Sama se, kuinka pitkä matka kotiin on. Täällä on hotelleja, jos ei kelpaa. Eikä myöskään sovi hyppiä isäntäväen eikä muidenkaan silmille.

Yksi kummallinen vieras oli eräs ystäväni. Tai kummallisen siitä teki se, että vaikka tein perusruuat jne..niin hän ihan koko ajan söi jotain. Hän itse kävi ostamassa kaikkia mikroruokia ja mässytti jatkuvasti menemään ja lisäksi vielä suklaapatukoita. Se oli jopa häiritsevää, kun tuntui että vaikea puhua kun toinen koko ajan syö ja vaikea tehdä mitään, kun toinen koko ajan ajattelee ruokaa. Muuten kiva tyyppi, että ei silleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Marin tasavallan kaukaisen yliopiston suomalais-ugrilaisen osaston (?) rehtori rouvansa kanssa. Hyvin pienet poikamme veivät heidät tanssimaan juuri maalaamansa toteemipaalun ympärille piiri pieni pyörii -leikkiä, ja sitten syötiin pullaa.

Vierailu oli ikimuistoinen ja kulttuurit kohtasivat...

mikä niissä vieraissa oli kummallista?

Alkuperäinen kirjoittaja Tilli:
Alkuperäinen kirjoittaja ihqu suku:
Alkuperäinen kirjoittaja öööö:
Majoittuivat asuntovaunussa meidän ikkunan alle. Sähköpiuha ikkunasta meille sisälle. Syömässä kävivät aina meillä ja muistivat kehua, kuinka edullista lomailua se on, kun kiertävät sukulaiset ja tuttavat tällä tavalla.

Niin, ja asutaan siis kerrostalossa.

onkohan kyseessä mun serkku miehineen. lapseton pari, molemmat ihan kohtuu palkkasissa hommissa jo ainaki 10 vuotta. ja tyyli on juuri tuo. joko ilman vaunua tai vaunulla. katsovat vieraanvaraisuuteeen kuuluvaksi kaiken syötävän lisäksi myös pyykkinsä pesun ja muun huollon, saunat, suihkut ja eväät. ihan hirveä pariskunta joten meille ei ole ollut vastaanottoa enää vuosiin ei tule myöskään.

meillä on kyllä vieraille tarjottu aina suihku ja sauna, ja pitkän matkan vieraille, jotka useamman päivän majoittuvat, tarjotaan myös pesukoneen käyttö-mahdollisuus

Meillä myös.

Ja jos olisi joku sukulainen, jolla on asuntovaunu, niin olisin ihan otettu, jos majoittuisivat pihaan sillä, eikä tarvitsisi varasänkyjä viritellä sisälle. Ja saisi illalla olla myös omassa rauhassa. Ja aamulla heräillä ihan omaan tahtiin eikä tarvitsisi varoa herättämästä vieraita.

Näistä sen huomaa, että ihmisiä ärsyttää niin erilaiset asiat.

Onneksi minun ja mieheni suvut koostuvat normaaleista ja sivistyneistä ihmisistä, eikä mistään vähä-älyisistä moukista. Mutta me nyt ei muutenkaan pahemmin kutsuta ihmisiä kylään, lähinnä siks että on aina mennyt hermo siihen, kun kaikki haluavat lainata cd:itä tai dvd:itä, joita meillä on aika isot kokoelmat. Jos nyt sattuis lainaamaan, niin sitä ei sais ikinä takaisin tai saisi sitten tahmeana ja naarmuttuneena. Muutenkaan en kestä sitä, että urkitaan kaappeja ja hipelöidään kaikkia tavaroita. Pitäisi varmaan vessan kaappiin laittaa joku ansa, niin kuulisi aina kun vieras availee kaappeja.. marmorikuulat vois toimia.

Alkuperäinen kirjoittaja öööö:
Majoittuivat asuntovaunussa meidän ikkunan alle. Sähköpiuha ikkunasta meille sisälle. Syömässä kävivät aina meillä ja muistivat kehua, kuinka edullista lomailua se on, kun kiertävät sukulaiset ja tuttavat tällä tavalla.

Niin, ja asutaan siis kerrostalossa.

Kolmannessa kerroksessako? :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onneksi minun ja mieheni suvut koostuvat normaaleista ja sivistyneistä ihmisistä, eikä mistään vähä-älyisistä moukista. Mutta me nyt ei muutenkaan pahemmin kutsuta ihmisiä kylään, lähinnä siks että on aina mennyt hermo siihen, kun kaikki haluavat lainata cd:itä tai dvd:itä, joita meillä on aika isot kokoelmat. Jos nyt sattuis lainaamaan, niin sitä ei sais ikinä takaisin tai saisi sitten tahmeana ja naarmuttuneena. Muutenkaan en kestä sitä, että urkitaan kaappeja ja hipelöidään kaikkia tavaroita. Pitäisi varmaan vessan kaappiin laittaa joku ansa, niin kuulisi aina kun vieras availee kaappeja.. marmorikuulat vois toimia.

Taidatte olla hieman vainoharhaisia...?

Tää lienee verrattain pientä mutta:

Miehen yksi kaveri (kuuluu äijäporukkaan jo nuoruusvuosista) on oikea porsas. Viimeksi kaivoi nenäänsä ja veti rään "vaivihkaa" meidän kangassohvalle. Samaisilla sormilla syö sitten perunalastuja ja NUOLI sormet, minkä jälkeen taas sormet kulhoon ja taas nuoli... En syönyt ainuttakaan sipsiä. En tajua kylläkään, miten ne muut kundit veti samasta kulhosta ;)

Yhteistyössä