K
kivakiva
Vieras
Aluksi anteeksi, kirjoitan puhelimella eikä tämä jostain syystä suostu kappalejakoihin
Kaikki tulee pötköön. Mutta: äitini jo yli kuukausi sitten sanoi, että hän ei sitten aikuisille lahjoja osta. Sanoin, että ok, ei tarvikaan (ja oikeasti tarkoitin sitä!). Mutta sanoin, että minä olen jo ostanut hänelle. Löysin sellaisen, jota tiedän hänen oikeasti tarvitsevan. Tähän hän tokaisi, että no siinäpähän ostat, mutta minä en sitten laita mitään. No tänä aamuna hän sitten sanoi, että kiitos lahjasta, ei olis mitään tarvinnut, en minäkään laittanut mitään kun niin sanoin. Ja minä siihen, että ei tarvinnutkaan, koska lasten lahjat ovat tärkeimmät. Mutta hän vaan jatkoi, että omapahan häpiäs, mitäs ostit lahjan, minähän sanoin, että mitään ei tarvi. Tässä vaiheessa aloin itkeä ja huusin, että no ole hyvä vaan! Hän sitten vetäisi herneen nenään ja sanoi, että huumorilla hän sanoi ja että kumma kun ei osaa enää oikein puhuakaan. Ja on nyt jossain tuolla makuuhuoneessa. Et näin. Koko joulun hän on ollut muutenkin pahantuulinen. En sitä saatanan lahjaa ostanut sen vuoksi, että hänenkin pitäisi! Vaan koska se on just mitä hän tarvii. Ja koska halusin antaa jotain hänelle kun on aina joskus autellut meitä. Ja koska on äitini, hitto soikoon!