oliko minulla oikeus suuttua/loukkaantua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysynvain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei ole sinun syysi. Itse olen sen luontoinen, että olisin sanonut: "Jaahas, meillä annostellaan jälkiruoka käytöksen, ei syödyn ruokamäärän mukaan" tai jotakin vastaavaa.

Itseäni harmittaisi omien lapsieni puolesta. Heille voisi jäädä sellainen mieli, että äidin ruokia tai kotia pitäisi hävetä. Meillä ainakin vanhempi poika on juuri sellainen "emootioimuri", että saattaisi märehtiä tuota asiaa pitkäänkin.

En varmaankaan loukkaantuisi itse. Olisin yllättynyt, ja lopulta vieraiden lähdettyä selittäisin asian lapsille kuten se on.

Jotakin kertoo kyllä sekin, että tuon ikäisille lapsille on annettu arvokasvatusta, joka ei ole mitenkään perusteltavissa: jos haluaa, voi opettaa hyviä tapoja, ruuan ravintoarvoja ja teveellisyyttäkin, ja se on hyvä. Mutta jos on alettava opetus sieltä päästä, mikä on huonompaa kuin meillä, mikä on paskaa ja halpaa ja maistuu pahalle, on vanhemmillakin peiliin katsomisen paikka.

ja tuolle yhdelle, joka kertoo siivonneensa monta oksennusta lautaselta (!!) haluaisin sanoa, että toivottavasti et ole tosissasi.

No valitettavasti olen. Meillä tehdään normaalia kotiruokaa jota muu perhe syö hyvällä halulla. Minkä minä sille voin,että kun sanon että pakko on ainakin maistaa,niin poika laittaa lusikallisen suuhun ja sekunnin päästä se on vatsahappojen seassa siinä lautasella. En mä nyt sentään ketään sitonut ole tai työntänyt ruokaa väkisin kurkkuun. Mutta maistettava on.

Alkuperäinen kirjoittaja Repikää tästä...;23299755:
Ja nämä oli sentään vaan ortorektikon lapsia jotka sentään saivat syödä hiilihydraattiakin, kunhan se ei ole valkaistua. ...

Sekö on ortorektio jos VAAN syö tummaa pastaa eikä vaaleaa pastaa?
Nimim. aikoinaan ortoreksiasta kärsinyt

Ystävää hävetti (ja oli syytäkin) ja hän koitti selitellä lastensa käytöstä, koska koki tietysti äitinä olevansa vastuussa siitä.
Tuosta on turha loukaantua, vaikka se varmasti tuntui ikävältä.

ei tässä nyt tarvii lähteä haukkumaan ystäväni poikia. Kyllä huomasin että ystävääni hävetti se kun pojat otti paljon ja eivät syöneetkään.
Mutta näillä kommenteilla tuli jo selkeempi mieli itselleni. Ylireagoin.
Ei minun maailma kaadu siihen jos pitää pari lautasellista ruokaa heittää roskiin.
Syököön kukin kotonaan mitä haluaa :)
Meillä se valkonen makaroni ku lapset ei taasen suostu tummaa syömään. Kanasuikale siksi kun pihvit on niin paljon kalliimpia

Eli jos te olisitte olleet ystäväsi luona, olisi lapsilta jäänyt syömättä, kun ei täysjyväpasta kelpaa :) Tätä kautta varmaan ymmärrät, että lapset ovat lapsia.

Suosittelen muuten kokeilemaan niiden tosi tummien sijaan esim. Barillan täysjyväpastaa. Ihmettelen jos lapsilta jää syömättä, jos ovat kuietnkin pastaa tottuneet syömään.

Mä en ymmärrä miksi pitäis loukkaantua siitä mitä lapset on sanoneet? Äitihän vaan koitti selitellä miksi lapset sanoivat mitä sanoivat. Lasten suusta kuullaan usein totuus tai sitten jotain ihan muuta. Mutta turhaa on loukkaantua 2 ja 5 vuotiaiden puheista.
Ja vielä turhempaa on loukkaantua siitä jos toisten kodissa syödään täysjyvämakaroonia.

Minusta ap on kanssa aika pikkumainen. MIten kukaan välittää lapsen puheista, ja saada niistä pahan mielen? Ap:lle taitaa tuo ruoanlaittotaito olla jokin ihmisarvoa määräävä asia. Ei 2v ja 5v osaa olla vielä erityisen vieraskoreita. Jopa aikuiset haukkuvat ruokia. Jotain kohtuutta. Teidän ruoka oli terveellistä, mutta lapset nyt vaan ovat tottuneet toiseen ja toiseen eivät.

Yhteistyössä