Kullittelu ällöttää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Perus-Mies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Perus-Mies

Vieras
Useat ellit kutsuvat tällä palstalla mieskumppaneitaan kulliksi. "Oman kullan kainalossa", "Kullan kanssa siellä, kullan kanssa täällä" jne...

Oiken kuvottaa ja ällöttää!!!

Monenkohan ellin mies vetäisisi herneet nenäänsä, jos tietäisi kummpaninsa kullittelevan tätä julkisesti (anonyyminä tosin, mutta kuitenkin)

Jos minun eukko puhuisi tai kirjoittelisi minusta "kultanaan", niin saisipa kuulla muutamia hellimänimiä itsekin - eikä suinkaan mitään ylätyylisiä!

Asiat asioina ja lässytys lässytyksenä!

Mun mies sanoo myös joka päivä moneen kertaan minua kullaksi, rakkaaksi yms. Sanoo myös rakastavansa. Mutta silti, ei ne sanat vaan teot ratkaisevat.
Jokainen pari tavallaan.

Heh, no jo on ongelmat miehellä;D Kuulostaisiko paremmalle, jos naiset puhuisivat miehistään ukkoina tai isäntinä tms? Noitakin nimittäin kuulee.

Mikä tuossa kulta-sanassa oikein riepoo? Jotenkin tulee ekana mieleen, että se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa elikäs olet kateellinen näille kulta-miehille?

Sen verran komppaan kuitenkin, ettei tuo kulta oikein istu suomenkieleen. Tulee mieleen jenkkiläinen tapa puhua, jossa kaikki on kultia tms. hanipupusia;) Rakas ois mun mielestä parempi sana, vaikka ei mua henk.koht. kultakaan häiritse kovin pahasti, vaikka vieraalle omissa korvissani särähtääkin.

No mutta eikö se perheen oma asia, millä nimellä perheenjäsenet toisiaan kutsuvat. Joillain vaa on sellainen tapa, että keksivät toisilleen hellittelynimiä. Nimitykset vaihtelevat tilanteen ja tunnetilan mukaan. Yhdessä perheessä voi yhdellä ihmisellä olla montaki nimeä.

Meillä on vähän sellanen käytäntö, että kumpainenki saa kutsua toista millä nimellä lystää. Tämä ei tietenkään tarkoita haukkumista tai nimiä, jotka loukkaavat toista. Meillä yhteiseloa on takana 3 vuotta samankaton alla, joten jos jonkunlaisia nimiä on keritty keksiä toisillemme. Meillä mieheni on luonnollisestikin ensisijaisesti Isäntä, Rakas, Muru, Mussukka, Kullannuppu, Sexipeto, Paskiainen, Kuraperse, apina... Tässä tietysti käytän harkintaa, että milloin on soveliasta kutsua toista milläkin nimellä.

Minä olen meillä useimmiten Mamma tai emäntä.Rakkaaksi ja kullaksi, äkäpussiksi, herkkuperseeksikin kuulen joskus kutsuttavan itseäni. Omaa ristimänimeäni en meinaa kotioloissa edes tunnistaa.

Että luulempa lempinimien kritisoijan olevan MORAALIPOLIISI, jolla ei satu olemaan nyt muuta itkettävää, niin päätti puuttua niinkin tärkeään asiaan kuin Kullaksi "haukkumiseen". Toivon hänen hankkivan elämän ja jättävän tämmöiset turhat huolenaiheet.

Eri asia on sonnittelu, pukittelu, huorittelu, lutkittelu ym. haukkuminen ja herjaaminen...

Minä citygirlinä jotenkin koen "emäntä"-nimityksen loukkaavana! Eikä "mamma"kaan oikein korvia hivele...

Noita ei onneksi kotona tarvitse kuullakaan, kun rakas ja kulta ovat käytetyimmät.

Alkuperäinen kirjoittaja Perus-Mies:
Useat ellit kutsuvat tällä palstalla mieskumppaneitaan kulliksi. "Oman kullan kainalossa", "Kullan kanssa siellä, kullan kanssa täällä" jne...

Oiken kuvottaa ja ällöttää!!!

Monenkohan ellin mies vetäisisi herneet nenäänsä, jos tietäisi kummpaninsa kullittelevan tätä julkisesti (anonyyminä tosin, mutta kuitenkin)

Jos minun eukko puhuisi tai kirjoittelisi minusta "kultanaan", niin saisipa kuulla muutamia hellimänimiä itsekin - eikä suinkaan mitään ylätyylisiä!

Asiat asioina ja lässytys lässytyksenä!

SAMAA MIELTÄ!

Kamalinta mitä tiedän, on kun nuoret ihmiset puhuvat toisistaan "emäntänä" ja "isäntänä". Kyseessä kun ei ole mitkään maatilanpitäjät. Tai kun naista, jolla ei ole lapsia sanotaan "mammaksi". Argh. Eipä tuo ap:n käyttämä eukkokaan kyllä mieltä ylennä. Mutta sinänsä olen ap:n kanssa samoilla linjoilla, ettei tuo kulta oikein sovi miehen hellittelynimeksi.

Yhteistyössä