Kullankerät 2008 Heinäkuussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja abloom
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Jokos Ammu sun haastattelu oli? :wave:

Perjantaina on
Ja lapsi sopeutuu yllättävän äkkiä uuteen päivärytmiin, ainakin meillä ehti parissa kuukaudessa tottua niin hyvin, että pitää aamuheräämisistä kiinni nytkin vaikka on "lomalla" (lue: kotihoidossa, kun pph kesälomalla) Heinäkuun :kieh:

Käytiin tänään ekaa kertaa tutustumassa kirjaston lastenkirjaosastoon neidin kanssa. Kyllä oli Sofia silmät suurina kun kirjoja oli niiiiiin paljon ja niitä sai ihan itse ottaa hyllystä. :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Onko muiden Kullankerillä paljon hikinäppyjä(?) niskassa tai muualla vartalossa nyt kesäaikaan?

Mä ainakin LUULIN,et Rasmuksella oli just hikinäppyjä tuos helteiden aikoihin, mut enpä ole enää niin varma. Alan olla varmempi, et saatto olla Rasmuksen aurinkovoiteen aiheuttamaa ne näpyt. Meillä siis ihan apteekista ostettu Acon 50-suojakertoimella oleva rasva, mut niin vaan uskon, et se on se joka aiheutti ne näpyt.
Mut Rasmuksella siis näppyjä oli lähinnä niskassa, selässä ja vatsalla ja ihan tasaisena mattona.

Muuten ei meillä ihmeempiä. Rasmus nukku tosi huonosti koko viime yön. Huus vähän väliä "anna, anna". Ei taas viitsinyt itse tuttia suuhun metsästää vissiin ja sit muuten vaan kitisi. :headwall: :headwall: :( En mä tiedä mikä sillä nyt sit on. Mietin, et pitäiskö se siitä perkuleen tutista nyt sit vierottaa, kun kuitenki tuntui saavan nukuttua (vaik huonommin) ilman tuttiakin.

Huomen ollaan lähdössä Valkeakoskelle asuntomessuille. Tarkoitus olisi olla koko loppu viikko reissussa. Saas nähdä miten menee, kun nukutaan sit taas koko poppoo samassa huoneessa... loppu tulos on varmaan se, et Rasmus nukku mun vieressä kun en kuitenkaan jaksa koko yötä hypätä laittamassa sitä makuulteen. Siitä kun ei tule mitään, etten reagoisin viiteen minuuttiin tuon huutoon, jos näkee et samassa huoneessa nukutaan... pitäis vissiin pojalla oma huone maksaa. :laugh:

Noista näpyistä vielä. Sofialla on jaloissa muutama nuppineulanpäänkokoinen punoittava "kova" näppylä, joita ensin luulin hyönteisen pistoiksi mut en enää oo niin varma. Aloin epäillä noita molluskoiksi, mutta en kyllä oo ihan vakuuttunut niistäkään (googlen kuvahaun perusteella). Osaako joku sanoa, onko havainnut lapsella samantyyppisiä?

Heihou :wave: mökkireissulta palattu ja uusia reissuja suunnitellaan.
Nyt peukut pystyyn, että saatais toi vessa äkkiä käyttöön |O arvio oli, että menee 1-2kk, mutta tänään kävi mittamies ja sano, että kuivalta tuntuu, mutta perjantaina ne poraa reikiä niin selviää onko se kokonaan kuiva :D ja nyt on siis menny vasta 1,5viikkoa :xmas:

En taas muista mitä kaikkee piti kommentoida...
ainakin siitä sydärin äippärahasta: mä jotenkin arvasin, että reisille menee, tai en oo siis ikinä kuullu kenenkään sitä saavan... mutta tosi paska juttu kuitenkin :/

Wiiville iso :hug:

Ja Elpalle onnittelut plussasta :flower: :D

Oonko mä ainoo, jolla ei oo ees vauvakuumetta :o mä en vois ikimaailmassa kuvitella tähän vielä toista pyöriin :kieh: kattellaan muutaman vuoden päästä, jos sittenkään :whistle:

Mies on suunnitellu huomiseks jonku yllätyksen B) on järjestäny lapsenvahdinkin =)
kait me mennään leffaan :D jotain 1,5 vuotta sitten ollu viimeks.

Mua kans hirvittää se päiväkotiin vieminen :/ meillä on edelleen rytmit ihan perseestä, tänäänkin herättiin 9.00 ja tosiaan tarhaan pitäis mennä 6:n jälkeen :snotty: Nyt pitää vissiin panna kello soittamaan, onhan tässä vielä 3,5viikkoo aikaa harjotella :snotty:

Vielä muutama uus kuva mökkireissulta

äitin hattu -paras hattu

traktoriajelua

Huomenia kaikki! :hug:

Luettu on ja kaikille jotain sanottavaa...katsotaan kuinka paljon muistan...

Wiiwi :hug: :'( Onko se rodulle tyypillistä? Ja mikäs se rotu olikaan (?), muistaakseni ystävälläni on samaa sarjaa....
Rypäle Mahtava otos B)
Elpalle vielä onnitteluja!!
Sydärille Mitenkä Hel****ssä ne kelassa voi "kumota" sun lääkärin lausunnon?
Ammu Peukutetaan täällä =)

Tiivari n Sofialle :flower: uusista taidoista =)

Ei hikinäppyjä havaittavissa, taas flunssassa :kieh: JOhan se antibioottikuuri loppuikin 8.7!!
Meillä sairastaa kaikki paitsi minä :whistle:
(mitähän tästäkin kirjoittamisesta tulee kun koko ajan hyppelehtii teksti sinne tänne :whistle: )
Koirallakin on (pennulla) kivestulehdus, toinen pussi jää steriiliksi :/
Kiloja ei ole lähtenyt mutta pikku hiljaa vanhatkin vaatteet venyy päälle, tosin tuo maha on edelleen ja taitaa pysyäkkin kunnes leikkuri vie sen :D Ajattelin sitä kysellä lääkäriltä :whistle:
Vauvakuumeesta sen verran että ei ole, ainakin luulin niin...
Neuvolassa pojan 3v tarkastuksessa, naapuri huoneessa kuunneltiin sydänääniä, minä melkein kyynelehdin toisessa huoneessa :D Luultavasti meidän luku ei sittenkään ole vielä täynnä... ehkä lisää sitten 5v päästä....tai 3v....

Nyt koirille ruokaa :wave:

Kiitos ja anteeksi jos jotain unohtui :whistle:

Yksinpuheluksihan tämä taitaa mennä....mutta kävin tänään näyttämässä noita Sofian näppylöitä lääkärillä, ja molluskoitahan ne sitten kuitenkin ovat. Mistä lie saanut tartunnan. Toivotaan nyt vaan, etteivät leviä koko keholle :/

Tiivarin Sofialle tervehtymistä :) Ammu tuus sit viskaamaan meitä infolla, miten haastattelussa meni!

Me ollaan pojan kanssa kahdestaan koko vkl; mies lähtee äijäporukalla kunnostamaan samaista mökkiä + oheisrakennuksia, missä vietettiin juhannus. Olutta taitaa palaa muutama tölkki, samoin makkaraa. Mä oon oikeasti vähän kade :ashamed: Mitään ohjelmaa en ole ehtinyt keksiä, ilmat on loistavat jne. mutta en omaa ajokorttia :( Puuhamaassa olis kiva käydä tai tai tai...

Mulla ittelläni on hyvä olo, vielä ;) Eli ei ihmeempiä tosiaan. Nyt mä lähden kahvin hakuun, töissä ollu jo klo 7 asti.

APUAA! Kaks viikkoa enää virallisesti lomaa ja sit kolmas menee päiväkotiin totutellessa :o Ja sitten pitäis saada uusi arki rullaamaan. Vähän meinaa jänskättää jo! Vähän asioita hankaloittaa ukon pätkätyöt ja kun sillä ei ole säännöllistä työaikaa, ja minä kun toivoin että voitais aloitella max 6h päivillä Julian hoidon kans mutta taitaa venyä siihen 7h päivään, meinaan ite tehdä alkuun vaan 7h... Huii... Osaakohan sitä enää ees leikata tukkaa kun on jäänyt vähän vähemmälle viime aikoina :/

Vauvakuumetta ei oo tääläkään liikkeellä, saas nähdä kuin käy kun siskolla LA on viikon päästä :laugh: iskee tieten heti kun käärön näkee :D

Tiivari mikä on molluska?

Meillä kans ukko menee viikonlopuksi reissuun, eli Elpalle henkistä seuraa täältä kaukaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja abloom:
Tiivari mikä on molluska?

Suora lainaus viisaammilta:
Ontelosyylät eli molluskat ovat ontelosyyläviruksen aiheuttamia näppylöitä ihossa. Ne tarttuvat ihokosketuksessa tai esim. lelujen välityksellä. Niitä on joskus jo vauvaiässä, useimmin leikki-iässä ja toisinaan koululaisilla, harvoin aikuisilla. Syylän sisällä on puuromaista massaa, joka koostuu viruksen infektoimista ihosoluista. Syylät kestävät yleensä kuukausia, joskus 1-2 vuotta, ja ne häviävät jälkiä jättämättä.

Mites muuten teillä onnistuu hampaiden peseminen? Pesettekö kaksi kertaa päivässä? Meillä nyt lopulta jo ihan hyvin, kun otettiin tahna käyttöön. On vissiin sen verran hyvän makuista, että kannattaa kärsiä :D

Täällä ei saa kukaan laittaa harjaa likan suuhun saatika lusikkaa/haarukkaa, kaikki pitää saaha tehä ite :( Se on sitten sen näköistä että... |O

Täällä ei kävellä eikä puhuta.... :|
Isoveli aloitti kävelyn 1v 2vko (muistaakseni) ja puhuminen alkaa sujumaan näillä näppäimillä...

Alkuperäinen kirjoittaja Mamitzu RautaPerse:
Täällä ei kävellä eikä puhuta.... :|
Isoveli aloitti kävelyn 1v 2vko (muistaakseni) ja puhuminen alkaa sujumaan näillä näppäimillä...

Mikäs ikäinen veli nyt olikaan?

*muoks* jaa, profiilistahan se löytyikin =)

Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
Huomen ollaan lähdössä Valkeakoskelle asuntomessuille. Tarkoitus olisi olla koko loppu viikko reissussa. Saas nähdä miten menee, kun nukutaan sit taas koko poppoo samassa huoneessa...

No miten teillä meni reissu? Mitä tykkäsitte messuista?

Kysyy nimim. "siellä minäkin" (töissä!)

Yhteistyössä