Kullankerät 2008 Heinäkuussa

Reissusta kotiuduttu, ei ole vielä selvinnyt mikä Nooaa vaivaa.. tosin ei tuota enää kyllä näytä vaivaavan mikään, on oma virkeä itsensä ja tänään kun kotiuduttiin, lähti kävelemään. :)

Torstai-ilta vietettiin Lasten klinikalla lääkärin lähetteellä, otettiin raukalta taas molemmista käsistä verta (oli jo keskiviikkona otettu molemmista kun pojassa on voimaa kuin pienessä kylässä joten uusinnaksi meni molemmilla kerroilla) ja pissipussiakin käytettiin pari kertaa (ekan kerran yksi hoitaja repäisi sen pois niin että Nooa huusi kuin syötävä, seuraava otti sen hellemmin pois ja poika palkitsi hoitajan hymyllä ), munuaiset ultrattiin lisäksi eikä sekään ollut kivutonta kun joutui painamaan.. :'(
Enää ei ollut onneksi verta virtsassa ja muutenkin kokeet näytti ok siltä osin kun valmistuivat, osa ei ole vielä valmistunut ja huomenna mennään Jorviin kontrolliin = taas veri- ja virtsakoetta.. :( Mutta hyvä on että tutkitaan.
Lääkäri epäili myyräkuumetta.. en tiedä sitten kun perjantaina paljastui että parin päivän kuume taisi olla vauvarokkoa, torstai-iltana ei ollut enää kuumetta ja perjantaina ilmestyi ihottumaa eli kuume ei kai ollut myyräkuumeen aiheuttamaa.. mutta verta virtsassa vauvarokko ei selitä, tai selittäisi jos olisi alkanut sen jälkeen kun kuume (voi kuulemma kuumekin aiheuttaa) mutta oli jo aiemmin.. saas nähdä saadaanko syytä selville. Voihan se tietysti edelleen olla myyräkuumettakin kun siihen ihmiset reagoivat eri tavoin, 80% ihmisistä se ei aiheuta mitään oireita. Toivottavasti veri oli vain ohimenevä reagointi johonkin eikä enää toistu, kiva olisi tietenkin saada selvillä mikä sen aiheutti.

Onnittelut Elpalle! :flower:
Ikäero on muuten passeli, kiva oli hotellissa katsoa kun Nooa ja esikko leikkivät samassa matkasängyssä.. temmelsivät niin kauan kunnes Nooa rupesi ahdistamaan tunteiden täyttämän siskon jatkuvat hellyyden osoitukset.. halailu ja pussailu.. =)
 
äää toivottavasti nyt selviää, mikä Nooalla on :hug:

Puuh, juhlat oli ja meni. Voi että mua kiukuttaa, kun oli juhlat mitkä tahansa, näet hirveen vaivan järjestämisessä...ja sitten juhlat onkin jo ohi, ja taas siivoot...mutta edelleen, itepähän hommaan ryhdyin =) Kaikki tarjottavat meni, kakkua jäi harvinaisen vähän. Kanapiirakkaa jäi 3 palaa :eek: Onneks kaikki riitti, vähän jo jännitti että jos joku loppuu. Mut sit loppuu. :xmas:

Lahoja tulikin sitten paljon enemmän kuin olin ajatellut :eek: Oli vähän lähtenyt tuo ostaminen käsistä muutamilla vierailla...Oli vaatteita, nukke, nukenvaunut, lahjakortteja, rahaa. Kastelahjaksi tuli kummilusikka, leikekirja, Kalevala Korun Siivet-kaulakoru, kastesormus, kastehelminauha. Tulikohan muuta..?

Niin ja mun mummolla ja ukilla oli revenny käsistä ihan totaalisesti. Olivat ostaneet paksun valkokultasormuksen, jossa 8 timanttia. Sisällä kaiverrus Venla/Henna 190608. Kuulemma sitten mun täytyy luovuttaa tää sormus Venlalle, kun hän pääsee ripille. Mutta siis lahja oli aivan uskomaton. En koskaan olis osannu odottaa noin tunnearvokasta lahjaa. Mä olen vieläkin ihan häkeltynyt :eek:

Jaahas, neiti haiskahtaa vähän pahalle ------->pesuille.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
:kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :'( :'( :'( :'(
mun er.äippävapaa hakemus HYLÄTTY....vittu ku vituttaa...en saa siis mistään rahaa...

nyt ei mee hyvin...
Miksi ihmeessä hylätty??? :eek: :eek:
No kun kela luokittelee kylpylän näköjään normiksi uimahalliksi, eli näin ne kirjotti:
Hakemuksenne on hylätty, koska saatujen selvitysten mukaan
uimahallissa käsiteltävissä aineissa ei ole SVA 1 luku 1 §:n tarkoittamia lisääntymiselle haitallisia kemikaaleja.
Sukeltamista ei myöskään pidetä em asetuksen mukaisena uhkana,
sillä tarkoitetaan ammattimaista laitesukellusta eli toistuvaa
ylipainetilassa tapahtuvaa sukellusta.
Edellä mainitut tekijät tulee huomioida normaalisti työsuoje-
lussa.

Että näin, ja takasin töihin en mene, sielä mä vaan masennun ja stressi nousee ja verenpaine nousee etc, eikä se ole hyvä mulle!!!...voi että ku sapettaa...prkl...Valitus päätöksestä kyllä tehdään...
 
Kiitokset Elpalle lintsireissusta. Oli mukavaa! =)

Äää hyvä,että Nooa on jo parempana ja tutkimukset jatkuu. Vaikka eihän se näiden pienten tutkiminen koskaan mitään kivaa ole. :(

Hennuli johan sai Venla hienoja lahjoja! Mut olihan ne myös ristiäiset 1wee-synttäreiden lisäksi, niin kuuluhan sitä saadakin.

Meillä ei ihmeempiä. YRITÄN opettaa poikaa pois purkkiruuasta. Ei oikein meinaa tän äidin pinna kestää sitä puleeraamista, kun tuntuu et kaiken se sylkee takasin ulos, kun on suuhun asti jotain saatu. Ja sit tää ilma, vetää kyl väkisinkin mielen harmaaks... ei vissiin mennä sit tänään ulos ollenkaan, kun ei mulla itselläni ole tuohon keliin sopivia housuja :headwall: Hypitään siis vissiin Rasmuksen kanssa seinille täällä illalla, kun kumpikin meinaa hulluksi tulla. :kieh:
 
sydäri no sun viikko ei kyllä alkanu kivasti :( :eek: :hug:

Mua kans masentaa tää ilma. Ei oo mua eikä meidän lapsia luotu oleen sisällä 24/7. Sen takia ajateltiinkin lähtee ruokakauppaan ja kattoon Venlalle lahjakorteilla jotain. Jos löytyy. Mä oon muutenkin kauheen huono keksiin lapsille tekemistä jos sataa vettä. Onneks on toi lasitettu partsi, niin voi sateellakin leikkiä siellä, että saa edes muutaman suullisen raikkaampaa ilmaa :) Ja siis meillähän on onneks normaalia isompi partsi, laitettiin Venlan leikkikeittiökin sinne.

Jaahas, jos menis vaikka peseen pyykkiä, kun ei oo mitään siivottavaa :kieh:
 
Sydänkäpynen- nyt ihan ensiksi yhteys työterveyslääkäriin, jolle sanot näin:

"Jos joku on hukkumaisillaan, enkä vatsani kanssa voi liikkua tarpeeksi ripeästi - onko syy silloin minun, vaiko terveyshuollon ja KELA:n?".

Perkeles! Mä oon tosi vihainen sun puolesta :hug: Seuraavaan hakemukseen tosiaan lääkärin SUPERTARKKA lausunto siitä, mitkä kaikki seikat sun työssä olisi sekä sulle, että sikiölle haitallisia, ajatellen ihan vaikka vaan märkää kaakelia + vauvamahaista ihmistä. huh!

Täällä ei ihmeempiä tapahdu... Eilinen meni kyllä mielenkiintoisesti, Alex heräsi 7 aikaan, nukkui 11.30-13, vasta klo 20 saatiin superkarjuva yliväsynyt pieni sänkyyn, ja se ahdistus tuli uniin; yöllä oli 2 totaalista ahdistuskohtausta, rutisti vaan hiuksia sylissä :( On se kamalaa...

Mä teen vielä puolisen tuntia töitä, sit kaupan kautta kestittämään appiukkoa + avovaimoa; sovittiin että lähiperheelle kerrotaan (ja tietty mä teille kerron, kun ette satu naapurissa asumaan ;)).
 
Voi ny H......., Sydäri! Onpas aika kumma päätös! Uskon että ketuttaa! Ei kun saikkaria sitten vaan hamaan synnytykseen asti :headwall:

Ihania lahjoja Venla sai. Tuo sormus on kyllä aivan upea ajatus....ja senhän pystyy sitten joskus vielä antamaan Venlankin mahdolliselle tyttärelle lisäkaiverruksin. IHANA! :heart:

Rebel Meillä kanssa koitetaan päästä purkkiruuista vähitellen. Oon tehnyt nyt niin, että lounas on vielä tuttu ja turvallinen purkkiruoka, ja syö vatsansa täyteen. Päivällisellä syö sitten samaa, mitä minä ja mieskin. Menee alas sitten sen verran kuin menee (ja siis itse saa syödä ). Kyllä siihen lautaselle usein ruokaa jää, mutta yllättävän hyvin menee kyllä alas maustetummatkin ruuat. Eiköhän se vähitellen siitä sitten. Mutta kun syö kuitenkin tuhdin lounaan ja puuroa vielä iltapalaksi, niin en ole lähtenyt tuputtamislinjalle. Ja kaikkein suurin houkutin näyttäisi olevan juuri tuo, kun saa syödä itse ja meidän kanssa samaa ruokaa samaan aikaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Sydänkäpynen- nyt ihan ensiksi yhteys työterveyslääkäriin, jolle sanot näin:

"Jos joku on hukkumaisillaan, enkä vatsani kanssa voi liikkua tarpeeksi ripeästi - onko syy silloin minun, vaiko terveyshuollon ja KELA:n?".

Perkeles! Mä oon tosi vihainen sun puolesta :hug: Seuraavaan hakemukseen tosiaan lääkärin SUPERTARKKA lausunto siitä, mitkä kaikki seikat sun työssä olisi sekä sulle, että sikiölle haitallisia, ajatellen ihan vaikka vaan märkää kaakelia + vauvamahaista ihmistä. huh!
Niinpä, ja suurin ongelmahan on se työilmapiiri, kun se hemmetin fabio hengittää niskaan, eli mulla alkais stressi ja masennus ja niiden mukana nousis paineetkin, kun jo nyt syön albetolia...

Ja kaikista eniten mua vituttaa se että lekuri ei antanu mulle saikkua siihen asti kunnes kela on antanu päätöksen.. :kieh: niinpä olisin saanu edes saikku rahaa.
Mutta nyt sit tilanne se että sinne on palkattu mun tilalle määräaikanen, jolle ne tunnit on menny...eli eipä ihan helpolla sitä saikkua saa kun ei oo tuntejakaan.

Ja se lekuri on nyt lomalla 3.8 asti...

Eli nyt vaan sitten odotetaan....mikä ei mulle yhtään sovi...hermot menee..
 
Käytiin lauantaina hautaamassa Halti meijän kotipihaan ja muuten oltiin äidin luona, nyt tultiin kotiin ni suru iskee todella kovaa päälle. täällä on niin hiljaista ja tyhjää.
Leevin kanssa käytiin hetki sitten katsomassa hautaa, kun leevi ei itse hautausta halunnu olla näkemässä.

Saa nähä milloin nenni huomaa näin kotona ollessa että Halti on poissa.. nenni kun ei osaa vieläkään edes äitiä sanoa, mutta Halti tulee tosi voimakkaasti ja aina ettii kotona Haltia.

No ensi viikolla ois laskettuaikaki et täytyy kattoo kuinka pitkäks tällä kertaa venyy ja sit koittaa keskittyä näihin lapsiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
Käytiin lauantaina hautaamassa Halti meijän kotipihaan ja muuten oltiin äidin luona, nyt tultiin kotiin ni suru iskee todella kovaa päälle. täällä on niin hiljaista ja tyhjää.
Leevin kanssa käytiin hetki sitten katsomassa hautaa, kun leevi ei itse hautausta halunnu olla näkemässä.

Saa nähä milloin nenni huomaa näin kotona ollessa että Halti on poissa.. nenni kun ei osaa vieläkään edes äitiä sanoa, mutta Halti tulee tosi voimakkaasti ja aina ettii kotona Haltia.

No ensi viikolla ois laskettuaikaki et täytyy kattoo kuinka pitkäks tällä kertaa venyy ja sit koittaa keskittyä näihin lapsiin.
Iso iso :hug: sulle/teille...tiedän tunteen.

Ja voimia myös la lähestyessä....mä olenki sit vaan 20vkoa sua jäljes...viikon päästä oon jo puoles välis.
 
Rypäle- ton on paras olla käsi, tai isi saa olla ylpee :D

Tääl ei edelleenkään mitään ihmeellistä :headwall: Perussettiä, poika on oikea hurmuri nykyään, KEHTAA viedä kauppaan, kun flirttailee kaikille. Nyt ei enää ujostella ketään, bussipysäkilläkin yrittää kuikuilla uutta "uhria" jonka kanssa vois leikkiä piilosta rattaiden kuomun takaa, ja kauheat hymyt jokaiselle vastaantulijalle. Tummaihoiset varsinkin saa pojan onnesta soikeaksi; ei kait tajua miten jollakulla on NOIN valkoiset silmät ja hampaat :D

Mulla on huomenna vapaapäivä: nukun pitkään ja käyn leffassa. Luxusta! (Lue: herään aikaisin, siivoan, käyn kaupassa ja ruoka on valmista just kun miehet astuu ovesta sisään :D).

Nyt töihin, sais edes jotain aikaiseksi..
 
Wiiville :hug:

Rypäle hyvän ultrakuvan saitte. =) En mä vaan Rasmuksesta noilla viikoilla viel noin hyvää sivuprofiilikuvaa saanu.

Me ollaan oltu koko päivä ulkona.Nyt tultiin vaan kotona kääntymään ja syömään, sit asuntoesittelyyn... jos se meijän uus koti jo kohta löytyis. :D
 
Voi voi, mitä kuulumisia täällä :(
Käpynen tuon se KELA kyllä osaa. Jotenkin ne saa lausunnot ja pykälät aina käännettyä ja tulkittua niin, että se on niille edullisempi.
Wiivi voi ei :'( Mikä koiralle tuli? Sehän oli ihan pentu vielä. Oot voinu jo kertoakin ja multa on menny ohi, kun oon (ainakin koittanut) vähentäny palstailua radikaalisti. Kurja juttu silti.
Ja loppuun jotain ilosempaa, nimittäin nimpparionnittelut Menhitin Aliisalle! :flower:
 
Halti ei kerenny täyttää edes 10kk.. ja ei tiedetä mikä tuli, luultavasti sydänkohtaus tai vastaava..

tänäänki oikein pelästyin kun mies tuli appiukon kanssa meille ja kukaan ei varottanukkaa etukäteen että joku tulee, eli ei kuulunu haukkumista vaan joku pääsi kävelemään suoraan sisään..
 
Kyllä alkaa vähitellen kauhistuttaa neidin tarhaanvieminen, tai oikeastaan aamuherätykset. Sofialla kun on sellaiset unenlahjat että! Meni eilen nukkumaan klo 20.30 (ilmoitti itse kuorsausta matkien, että väsyttää :saint: ), yöllä heräsi hetkeksi kun hampaat vaivaa, mutta nyt siis tosiaan on vielä yöunilla. :eek: Ja siis tuo sama lapsi pitäisi jossain vaiheessa repiä sängystä klo 6.00 - ja siis normaalisti heräilee siinä puoli kymmenen aikoihin. Äitiinsä tullut - nukkuminen on niiiiin ihanaa B)
 

Yhteistyössä