kukka- ja parsakaalin pakastus vauvalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Talven soseita ajatelen, niin eikö kukka- ja parsakaalit voi pakastaa ihan "raakana" paloina, niin voi talvella käyttää soseisiin? Mitä muita kauden vihanneksia kannattaisi pistää säilöön vauvaa varten? Marjoja tietty, mutta muita?

Mä keitin ja soseutin ja pakastin valmiina annoskökköinä, eli pakastin sellaisella "tarjottimella" joka tuossa pakastinkaapissa on, sitten jäisinä laitoin muovikippoon. Ne on helppo sitten sulattaa tai laittaa esim perunamössön joukkoon.

Alkuperäinen kirjoittaja friida:
toki kannattaa itse tehdä! on vihamiinit tallella :D Mutta kannattaa keittää itse ensin ja soseuttaa valmiiksi niin on helpompi sitten sulattaa suoraan lautaselle.

Ei musta. Pistän loppuvaiheessa kiehumaan potun kanssa kun se peruna on melkein kypsä. Sitten keitinlientä kyytipojaksi ja sauvasekoittimella soseeksi. `Voila. Mun valmiit mössöt jäisivät kyllä sinne pakastimeen, kuitenkin olisivat vetisiä jne.

Kaupan parsakaalipakasteet ei ole oikein hyviä. Ainakaan ne rainbout ja pirkat. Sikakalliita en ole tainnu edes ostaa.

Äiti on ainakin kiehauttanut ne pikaisesti ennen pakastusta ja olivat tosi hyviä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tota mietin itsekin, että olisko pitänyt käyttää pikaisesti kattilan kautta ts. ryöpätä. Nyt on eka satsi jo pakkasessa, ihan naturellina.

Ryöppäys ehdottomasti ennen pakastusta kaikille kaaleille, silloin säilyvät pakkasessa hyvinä.

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tota mietin itsekin, että olisko pitänyt käyttää pikaisesti kattilan kautta ts. ryöpätä. Nyt on eka satsi jo pakkasessa, ihan naturellina.

Ryöppäys ehdottomasti ennen pakastusta kaikille kaaleille, silloin säilyvät pakkasessa hyvinä.

No seuraavat sitten. Ei onneksi ollut montaa kukoistusnippua, kun pistin vain mitä jäi päiväruuasta yli. Nyt sitten vaan odottamaan että piltti oppii syömään kiinteitä =)

Otitpa hyvän aiheen esille! Meilläkin aloitetaan kiinteät muutaman kuukauden päästä joten eikun pakastamaan kotimaista kukkakaalia ja parsakaalia. Itse en olisi tätä tajunnutkaan. :)

Alkuperäinen kirjoittaja kiitos:
Otitpa hyvän aiheen esille! Meilläkin aloitetaan kiinteät muutaman kuukauden päästä joten eikun pakastamaan kotimaista kukkakaalia ja parsakaalia. Itse en olisi tätä tajunnutkaan. :)

Ollos hyvä vaan :)!

Ja jos ideoita mitä vielä vois pakastaa niin vinkkejä otetaan vastaan :D!