Kukaan???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Missu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Missu

Vieras
Onko kukaan tullut raskaaksi "heti" synnytyksen jälkeen. Meillä vähän uhkarohkeeta touhua kun ei aina käytetä kumia vaan mies laukeaa muualle kun sisään. Synnytyksestä n. 3 viikkoa. Jälkivuotoa saattaa vieläkin välillä tulla...n. joka toinen päivä tiputtelee jotakin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Seksiä ei suositella aloitettavaksi ennen jälkitarkastusta.

Ai jaa missä nin lukee? Mulle taas sanottiin että kannattaa nimenomaan kokeilla ennen jälkitarkastusta. niin osaa sitten "valittaa" jos ei oo paikat kunnossa. Tiedä sitten... Tietysti tulehdusriski on suurempi jos jälkivuoto ei ole loppu. Mut puhtailla vehkeillä sekin on aika vähäinen mun mielestä.

Ja sitten itse kysymykseen: Tiedän kyllä sisaruksia alle 1 v ikäerolla, niiin sehän tarkoittaa käytännössä raskautta kun vauva on 1-2 kk.

Seksin voi aloittaa hyvinkin ennen jälkitarkastusta jos vaan jälkivuoto on loppunut tai ainakin käyttää kumia ettei tulisi tulehduksia. Se oli joskus ennen vanhaan tuo suositus.

Alkuperäinen kirjoittaja jaaha:

Ai jaa missä nin lukee? Mulle taas sanottiin että kannattaa nimenomaan kokeilla ennen jälkitarkastusta. niin osaa sitten "valittaa" jos ei oo paikat kunnossa. Tiedä sitten... Tietysti tulehdusriski on suurempi jos jälkivuoto ei ole loppu. Mut puhtailla vehkeillä sekin on aika vähäinen mun mielestä.

3 lasta saanut ja joka kerta muistutettu samasta jo sairaalassa ja neuvolassakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:

Seksin voi aloittaa hyvinkin ennen jälkitarkastusta jos vaan jälkivuoto on loppunut tai ainakin käyttää kumia ettei tulisi tulehduksia. Se oli joskus ennen vanhaan tuo suositus.

Vuonna -99 viimeksi.

Yhteistyössä