Kukaan tilannut leluja USA.ta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tonttu jo liikkeellä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tonttu jo liikkeellä

Vieras
Löysin ihania leluja mitä ei Suomesta saa ja nyt mietin että tilaisinko sieltä joululahjaksi niitä lapsille. Arveluttaa vaan että paljonko mahtaa olla tullit leluista? En mistään löytänyt tietoa vaikka kuinka etsin. Alv. on luultavasti sen 22% mutta montako prosenttia tullimaksu?

Jos tavarat jää postikuluineen alle 150 euroa niin siitä menee vain alvi yli 150 eurosta alkaa vasta mennä tullimaksut. Se kuinka paljon tullimaksu on niin se täytyy vain selvittää tullista. Jos tavara on postimaksuineen alle 45 euroa niin alviakaan ei tarvitse maksaa, koska tulli ei laskuta alle 10 euron summia. Joskus on niin, jos postimaksut ovat alhaiset, niin kannattaa tilata usempi pieni paketti kuin yksi iso.

En ole tilannut leluja Jenkeistä, mutta paljon muuta kylläkin. Tullissa ovat katsoneet sellasesta paksusta paperinipusta, minkä verran tullia mistäkin ostoksestani menee. Ja kun jokin aika sitten olin tullaamassa taisteluliivejä, tullivirkailija joutui pyytämään esimiehensä paikalle, kun ei itse keksinyt, mihin tullattavien tuotteiden ryhmään taisteluliivit kuuluvat :D

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja kysyn vaan:
Ja mitähän leluja muka ei lähempääkin saisi?
Vai liekö tässä taas se että pitää päästä kehumaan kun on oikein jenkeistä asti tilattu :laugh:

Ilmeisesti toi jälkimmäinen vika. :whistle:

Niin...tai ainakin meidän kohdalla on kyse sellaisista leluista joita ei vielä Suomesta saa.

Vai liekö tässä taas se että pitää päästä kehumaan kun on oikein jenkeistä asti tilattu :laugh:

Kyllä mä olen ainakin useamman kerran tilannut leluja Englannista, koska tykkään bigjigs merkkisistä puuleluista, mutta en ole niitä suomesta löytänyt. Mä voin ainakin siis ajatella, että jenkeistä löytyy sellaisia leluja, mitä täältä ei saa ja jotka on niin ihania, että ne on pakko saada sieltä tilatuksi. =) Ei Suomesta saa kaikkea.

Kiitos vastauksista, siis niistä asiallisista. =)
Taidampa laittaa tilausta menemään =)
Ja saattaa ehkä lähempääkin löytyä mutta ei ainakaan niin edullisesti. Säästää monia kymppejä ja jopa satojakin jos sieltä tilaa...

Alkuperäinen kirjoittaja tonttu jo liikkeellä:
Meade: Mistä oot englannista tilannut leluja? En meinaa löytää mitään paikkaa jotka toimittais suomeen. :/

ebay.uk, siellä on kauppojakin joista saa ihan uutta... se on kuin huutonet, sekä uutta, että käytettyä tavaraa.. juuri tilasin käytettyjä my little ponyja ja ponien tarvikkeita, skootteri ym. ja lelupaketti maksoi 1.10e eli suomen kirppishintoihin verrattuna MELKO halpaa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Soita ja kysy:

Tullineuvonta
Erottajankatu 15-17 A, 4. krs.
ma-pe klo 8.00-16.15
puh. 020 690 600

Ja sit voi tietty laittaa sähköpostia...sain ainakin itselleni sitä kautta tosi kattavan vastauksen kun mietin tilaavani rattaat Uudesta Seelannista muutama vuosi sitten.

Täytyy kyllä sanoa, että esim Haban valikoima on parempi usan päässä kuin esim amazon.uk:ssa. Ja ei, niitä leluja ei oikein saa suomesta, kun ei ole menekkiä. Mutta en ole kyllä itsekään noita leikkiruokia niin paljon halunnut että ameriikoista ostaisin, uk:ta olen joskus miettinyt. Lelukaupasta kotomaasta kylläkin :)

En ole löytänyt ebay.uk:sta yhtään liikettä joka toimittaisi suomeen???
Ja uutta tavaraa siis tarvisin...

Siitä vaan selaamaan
http://shop.ebay.co.uk:80/s.html?LH_SellerWithStore=1&LH_SiteWideCondition=New13180&_nkw=toys&_fcid=70&_fln=1&_ipg=&_sc=1&_sofindtype=5&_sop=15&_ssov=1&_stpos=&_trksid=p3286.c0.m282&gbr=1

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:

Ilmeisesti toi jälkimmäinen vika. :whistle:

Ryssänkateus iski taas. Kai sitä nyt saa/kannattaa tilata sieltä mistä haluamaansa saa. Kyllä tämä demarien tasapäistämisen kehto on edelleen aika heikko tarjonnaltaan. Netti mahdollistaa koko läntisen maailman kulutustarvikkeiden hankkimisen helposti ja useimmiten halvemmalla kuin täältä periferiasta ostaen mitä sattuu olemaan.

En ole löytänyt ebay.uk:sta yhtään liikettä joka toimittaisi suomeen???
Ja uutta tavaraa siis tarvisin...

No, mä olen pääasiassa ostanut ebaystä. Kyllä sieelä uusiakin tavaroita on paljon. Sieltä vasemmasta sivusta voi valita, että etsii vain uusia tuotteita. Sitten kannattaa katsoa ebay shopin puolelta. Jos myyjä on merkinnyt, että lähettää vain Englantiin, niin kannattaa silti laittaa myyjälle viesti, että lähettäkö Suomeen ja jos lähettää niin mitä maksaa. Mulle ei ole kuin kerran vastattu kieltävästi ja silloinkin myyjä oli vasta-alkaja Amerikasta ja vastasi, ettei vielä uskalla ulkomaille lähettää.
amatzon.uk kannattaa myös katsoa.

Vaatteita olen ostanut nextiltä. En nyt muista lähettääkö ne muita juttuja Suomeen kuin vaatteita. Mark&Spencerin sivuja olen kattellut. Ne lähettää kanssa Suomeen, mutta sieltä en ole tilannut.
http://www.marksandspencer.com/
http://www.nextdirectory.eu/
Saksassa on leluja mistä olen ostanu
http://www.spielparadies.com/
http://www.mytoys.de

Alkuperäinen kirjoittaja :
Netti mahdollistaa koko läntisen maailman kulutustarvikkeiden hankkimisen helposti ja useimmiten halvemmalla kuin täältä periferiasta ostaen mitä sattuu olemaan.
Mä olen samaa mieltä. Jos tuotteen saa ulkomailta edullisemmin, miksi ostaisi sen Suomesta? Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa....

Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Niin...tai ainakin meidän kohdalla on kyse sellaisista leluista joita ei vielä Suomesta saa.

No voi hyvänen aika. Mitäs ne niiiin tärkeet ja hienot lelut on mitä ei täältä saa.
Lapsi ei tietenkään pärjää ilman. :xmas:

Yhteistyössä