Kukaan ollut Hämeenlinnan naisvankilassa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Karoliina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sakkojen istumiset ei vissiin lyhene mitenkään? Oisko kaverillas mahdollisuus vaihtaa linnatuomio yhdyskuntapalveluun(vai mikä se nyt on). Joskus jonkun dokkarin näin Hämeenlinnan naisvankilasta. Siinä oli joku nainen lapsensa kanssa siellä kakkuaan istumassa. Eli ei nyt kovin kauhea paikka voi olla jos pari vuotias muksu matkassa. Ja varmaan riippuu millaisella osastolla on.

[QUOTE="aloittaja";27311797]Miten olen vankeja hyysännyt?
Hohhoijaa..
Pyysin kokemuksia vankilasta tietäviltä, en pyytänyt mielipiteitä asiasta tietämättömiltä mammoilta, jotka pitävät otseään parempina ihmisinä kuin vankeja.
En myöskän pyytänyt mielipidettä tai arvailuja vankeinhoidon tasosta ihmisiltä, jotka eivät siellä ole olleet tai siitä mitään tiedä!
Enkä pyytänyt analyysia ystäväni äitiydestä tai siitä miksi hän vankilaan on joutunut ja kuinka hänen täytyy olla läpeensä mätä, jotta sinne on joutunut.

Sen verran voin valaista, että kyse ei ole väkivallasta, päihteitä tämä henkilö ei käytä, eli ei liity päihteisiin, eikä varastamiseen tai liikennerikkomuksiin.[/QUOTE]

tottakai mä pidän itseäni parempana ihmisenä kuin rikollista. Musta on yhteiskunnalle hyötyä, mä maksan veroja, kustannan itse elämiseni, ja olen pyöräyttänyt muutaman tulevan veronmaksajankin. Vangit ovat tehneet rikoksia, heistä on yhteiskunnalle suuret kustannukset vankila aikanaan ja todennäköisesti myös sen jälkeen. Joten kyllä, olen ollut kunnon kansalainen, elänyt rötöstelemättä ja muut huomioon ottaen, ja pidän itseäni rikollisia parempana ihmisenä.

[QUOTE="vieras";27311975]tottakai mä pidän itseäni parempana ihmisenä kuin rikollista. Musta on yhteiskunnalle hyötyä, mä maksan veroja, kustannan itse elämiseni, ja olen pyöräyttänyt muutaman tulevan veronmaksajankin. Vangit ovat tehneet rikoksia, heistä on yhteiskunnalle suuret kustannukset vankila aikanaan ja todennäköisesti myös sen jälkeen. Joten kyllä, olen ollut kunnon kansalainen, elänyt rötöstelemättä ja muut huomioon ottaen, ja pidän itseäni rikollisia parempana ihmisenä.[/QUOTE]

Pidät itseäsi parempana ihmisenä, koska olet tehnyt lapsia ja maksanut veroja? :D
Hohhoijaa. Siitähän se ihmisarvo onkin kiinni.

Vangeilla on yhtä monta tarinaa, kuin on vankiakin. Iso osa on ollut töissä ja valtaosalla naisista on varmaan lapsiakin, joillain ryhmillä paljonkin.
Näitä tulevia veronmaksajia siis..

(Sun äitiyslomat ja lapsilisät, terveydenhuollon, koulutuksen,ym maksaa myös kaikki muut veronmaksajat, halusivat tai eivät. Täällä kun ei saa itse valita miten ne omat verotulot käytetään.)

Sulla on varmaan ollut vähän erilaiset lähtökohdat elämälle, kuin isolla osalla tapa vangeista, mutta se ei kyllä tee susta parempaa ihmistä.

Iso osa vangeista on myös mt-ongelmaisia, jotka eivät saa apua ja ajautuvat syystä tai toisesta vankilaan.

Sitten iso osa on päihdeongelmaisia ja istuu huumerikoksista.

Yhteistyössä