Kukaan lopettanut masislääkkeitä, kun tuli plussa?

  • Viestiketjun aloittaja Mitäs nyt
  • Ensimmäinen viesti
Mitäs nyt
Kyselisin onko kukaan lopettanut masislääkkeitä heti plussaamisen jälkeen??
Miten pärjäsit?
Tiedän että niitä voi käyttä myös odotusaikana, mutta lääkäri kyllä suositteli kun viimeksi asiasta juteltiin, että olisi suositeltavaa olla ensimmäiset kolme kuukautta ilman lääkkeitä.
Nyt olen siis raskaana, ja haluan lopettaa tuon lääkkeen alkuraskauden ajaksi ja muutenkin lääkkeestä tuli haittavaikutuksia kuten unettomuutta.
Mietin vaan että tuleeko sieltä sitten ryminällä masennus? ja jos tulee, niin onko se vain hetkellistä ja tasoittuu ajan kanssa?!

kokemuksia?
 
pia
Täällä plussasin kolme päivää sitten :)Lopetin heti kahden pv.päästä testistä.Olen ollut ilman masennuslääkkeitä nyt vasta yhden päivän.Saa nähdä miten meidän käy.Pelkään kanssa että alkaa taas oireet raskauden aikana.Mutta sitten vain pakko aloittaa lääkitys jos ei pärjää ilman.Todella jännittää..
 
Hei!

Lopetin masennuslääkkeen samana päivänä kun plussasin. Noin reilu kuukausi meni ihan hyvin, mutta sitten "romahti". Nukuin 16 tuntiakin putkeen ja itkin vaan hereillä ollessa. En jaksanut tehdä yhtään mitään. Ja minun edellisestä akuutista masennusvaiheesta on sentään jo yli 4 vuotta! Menin lääkärille ja aloitin masennuslääkkeen uudelleen vajaa 2 viikkoa sitten. Nyt alkaa jo elämä voittaa, vaikkei olo ihan paras mahdollinen vielä olekaan. Rv:t nyt 15+1.
 
pussukka
itse olen kuullut että tärkeintä myös sikiölle kuitenkin on äidin tasapaino. masennuslääkettä ei kannattaisi kuulemma lopettaa yhtääkkiä vaan asteittain... ilmeisesti ei tulisi niin kovat vieroitusoireeet??
 
hoituritäti
Heippa! Muistattehan kaikki jutella ensin lääkärin kanssa lääkkeiden lopettamisesta! Itsestään niitä ei voi noin vain lopettaa! Ja todella on lopetettava asteittain! Kannattaisi ottaa yhteyttä lääkäriin siinä vaiheessa kun suunnittelee raskautta! Ettei tule sitten " yllätyksiä" esim lääkkeiden vaikutuksista! Äidin hyvin vointi ja terveys on myös lapsen etu!
 
Pupu Tupuna
Miulla kävi niin, että rankan pahoinvoinnin myötä lääkkeen otto vaan unohtui. Oksensin aina sen puolikkaan pillerini, lääkettä oli puolitettu marraskuusta lähtien ja jouluna lopetin kokonaan lääkkeen. Lääkäriin en ole vielä päässyt mutta nyt tammikuussa kuitenkin. mulla oli tosin jo puhetta, että lopetetaan ensi käynnin jälkeen, joten tuskin tässä mitään kauheita on tapahtunut :)
 

Yhteistyössä