Kukaan käyttänyt "raskauskoruja" ? :)

syklaaminkukka

Aktiivinen jäsen
12.04.2007
1 597
1
36
Esim. tällaisia

http://verkkokauppa.planeetta.net/epages/Planeetta.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Pompoli/Categories/%22%C3%84ideille%22/Korut

Mä en yleensä käytä koruja, muita kun kihla- ja vihkisormusta, mutta nyt jotenkin ihastuin näihin Bola-koruihin.
Pitäisköhän tilata ? :D

Tilaa pois :) Yhdellä kaverilla on tuollainen ja on kuulemma näppärä isompaakin vauvaa imettäessä. Muksu jaksaa keskittyneestä katsella bolaa imiessään eikä heilu puolelta toiselle pää pyörien kuin väkkärä..

mä ajattelin ainaki tollasen hankkia sitten ku tää raskaus on vähän edenny ja vauva voi kuulla :) bebesistä löysin ihanan violetin, tos linkis en sellast nähny.

Mulla oli viimesessä raskaudessa tuommonen ja tykkäsin kovasti.

Siis Bolassahan on se idea, että se helisee keveästi äidin liikkuessa (ei kuitenkaan helise häiritsevästi) ja kun koru roikkuu mahan korkeudella, niin vauvan pitäisi kohtuun kuulla tuo helinä. Ja sitten syntymän jälkeen tuon saman helinän kuulemisen pitäisi rauhoittaa vauvaa, tuoda tuttua turvallisuuden tunnetta. Ja isommalle vauvalle toimii tosiaan juuri noin kuin Kylkiluu mainitsi.

onkohan tää koru-idea kuinka vanha? Meikän tädillä ollu tuon tapainen koru jo monia vuosia (muistan itse korun jo 15vuoden takaa).. perus hopean värinen pallero ja joka kivasti helisi. EI mikään kulkunen kuitenkaan.
Itse yrittänyt metsästää vastaavaa ja näihin heräsi kiinnostus

Mulla oli kolmosta odottaessa. Tosin tyttö nyt 1v enkä ole kertaakaan muistanut käyttää sitä imetyskoruna. Mutta raskauskoruna se oli ihana.

Meillä isommat lapset (vauvan syntyessä 4v8kk ja 2v8kk) raskausaikana aina kävivät helisyttämässä sitä kaulassani olevaa korua vauvalle. Kertoivat vieraillekin aina, että vauva kuulee sen korun äänen. :)

Yhteistyössä