Kukaan käynyt silmien laserleikkauksessa ?

  • Viestiketjun aloittaja rillipöllö
  • Ensimmäinen viesti
"Sydän"
Alkuperäinen kirjoittaja rillipöllö;26539798:
Kuinka kauan toipuminen kestänyt eli lähinnä tuo näön tarkentuminen ? Kuinka pian olet nähnyt jo ihan kirkkaasti ?
Tunnin päästä leikkauksesta oli jo maksiminäkö (ts. näin kaikki kirjaimet lääkärin taulusta oikein) mutta kirjaimien ympärillä oli sellainen sumuverho, joka kesti näkökentässä vaihtelevasti parn päivää (kuitenkin koko ajan meni parempaan päin).
Pari tuntia leikkauksen jälkeen oli se sumuisin aika, sen jälkeen olin jo ihan jees.
Muistelen että jo seuraavana päivänä saa ajaa autoa.
 
Hhhv
Päivällä leikkaus ja seuraavana päivänä näki hyvin. Leikkauspäivänäkin näki ihan hyvin, mutta antoivat ohjeeksi olla silmät kiinni jos mahdollista. Silmät oli suht kuivat aika pitkään eli useamman kuukauden. Tosi tyytyväinen olen leikkaukseen, vaikka on siinä riskinsä vaikka pienet onkin.
 
"aapee"
Siksi vain kyselen, kun mulla on jo rapee viikko leikkauksesta ja näkö on edelleen sumuinen. Oikea silmä on sevästi myös heikompi kun vasen. Varsinkin sisällä joudun koko ajan tihrustamaan.
 
"Sydän"
[QUOTE="aapee";26539905]Siksi vain kyselen, kun mulla on jo rapee viikko leikkauksesta ja näkö on edelleen sumuinen. Oikea silmä on sevästi myös heikompi kun vasen. Varsinkin sisällä joudun koko ajan tihrustamaan.[/QUOTE]

Mitä lääkäri/hoitaja sanoi sinulle kun lähdit kotiin? Eikös kuitenkin tuo viikko ole vielä ihan normaali toipumisaika (oliko muuten paljon korjattavaa? Kuulemma voi jälkioireet vaihdella sen mukaan, kuinka iso korjaus on tehty).

Ota yhteys klinikkaan jos ei parin päivän sisällä näkö parane.
 
Aika pitkältä ajalta tuo minusta vaikuttaa. Oletko käyttänyt ohjeiden mukaan kosteuttavia tippoja? Ethän ole hieronut silmiä? Itse näin illalla katsoa selvästi uutiset kun leikkaus oli ollut iltapäivällä. Seuraavana päivänä näkö oli jo moitteeton. Minulla oli -5 ja -4.75. Leikkauksesta on kuusi vuotta ja se on ollut ehdottomasti yksi elämäni parhaimpia päätöksiä.
 
"aapee"
[QUOTE="Sydän";26539975]Mitä lääkäri/hoitaja sanoi sinulle kun lähdit kotiin? Eikös kuitenkin tuo viikko ole vielä ihan normaali toipumisaika (oliko muuten paljon korjattavaa? Kuulemma voi jälkioireet vaihdella sen mukaan, kuinka iso korjaus on tehty).

Ota yhteys klinikkaan jos ei parin päivän sisällä näkö parane.[/QUOTE]

Lääkäri sanoi, että seuraavana päivänä näkökyky on jo 80 %. Ei hoitaja mitään muita toipumisaikoja antanut. Korjattavaa oli -7 ja -8. Seurailen nyt vielä alkuviikon ja kyselen sitten perään. On meinaan aika ärsyttävää, kun tuntuu että olis piilarit päässä :/
 
"aapee"
Aika pitkältä ajalta tuo minusta vaikuttaa. Oletko käyttänyt ohjeiden mukaan kosteuttavia tippoja? Ethän ole hieronut silmiä? Itse näin illalla katsoa selvästi uutiset kun leikkaus oli ollut iltapäivällä. Seuraavana päivänä näkö oli jo moitteeton. Minulla oli -5 ja -4.75. Leikkauksesta on kuusi vuotta ja se on ollut ehdottomasti yksi elämäni parhaimpia päätöksiä.
Tippoja olen laittanut usean kerran päivän aikana, mutta ei vaikuta mitenkään asiaan. Hain vielä juoksevampia tippoja apteekista, kun tuntui että oftagel jäi kalvoksi silmän pintaan. En ole hieronut silmiä ja muutenkin olen toiminut ohjeiden mukaan.
 
"mamma"
Olin leikkauksessa 5 vuotta sitte. Mä en todellakaan nähny heti hyvin, vast seuraavana päivänä ääriviivat terävöity. Sellanen epämääränen sumu oli silmis. Kosteuttelin aivan koko ajan (aattelin että josko vain kuivaa noi silmät...) Hämäränäkä oli heikko kuukausia. Pikkuhiljaa se näkö kumminki parani ja parani. Tai e ehkäi voi sanoo, että näkö parani, sillä se oli kyllä hyvä, mutta se ihme sumuisuus vaan häiritsi.

Mulla autto myös se, että käytin päivisin juoksevampia tippoja ja yökis laitoin sitä geeliä. Mulla oli aina tippapullo taskus ja lemoin sitä jatkuvalla syötöllä silmiin. Kyllä se siitä hiljalleen helppas.
Ja nyt en huolis rillejä mistään hinnasta takasi. Näkö on loistava! ja leikkaus oli joka pennin arvoinen :)
 
"aapee"
[QUOTE="mamma";26544850]Olin leikkauksessa 5 vuotta sitte. Mä en todellakaan nähny heti hyvin, vast seuraavana päivänä ääriviivat terävöity. Sellanen epämääränen sumu oli silmis. Kosteuttelin aivan koko ajan (aattelin että josko vain kuivaa noi silmät...) Hämäränäkä oli heikko kuukausia. Pikkuhiljaa se näkö kumminki parani ja parani. Tai e ehkäi voi sanoo, että näkö parani, sillä se oli kyllä hyvä, mutta se ihme sumuisuus vaan häiritsi.

Mulla autto myös se, että käytin päivisin juoksevampia tippoja ja yökis laitoin sitä geeliä. Mulla oli aina tippapullo taskus ja lemoin sitä jatkuvalla syötöllä silmiin. Kyllä se siitä hiljalleen helppas.
Ja nyt en huolis rillejä mistään hinnasta takasi. Näkö on loistava! ja leikkaus oli joka pennin arvoinen :)[/QUOTE]

Hämäränäkö mullakin selkeästi huonompi, mutta kun tahdo nähdä päivänvalossakaan. Eikä noista tipoista ole mitään hyötyä. Kauanko sulla tuota sumuisuutta kesti ?
 
"tanya"
Kävin 2v 3 kk sitten leikkauksessa Medilaserissa. Olen kyllä hyvin nähnyt, mutta silmiä kuivaa vieläkin pirusti. Monesti päivässä joutaa pistää tippoja silmiin. Kuivuus voi kyllä osittain johtua sairaudestani, jollon silmät kuivaa enemmän. Mutta myös veljeni joutuu laittaa joskus tippoja silmiinsä, hän on 3 v käynyt sitten leikkauksessa.Hämäränäkö on ehkä huonompi.. ja kirkkaus ottaa helposti silmiin.. Mutta jokatapauksessa en kadu että menin leikkaukseen. :)
 

Yhteistyössä