Kukaan hakenut samaa työpaikkaa useamman kerran?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Työnhakija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Työnhakija

Vieras
Hain joku aika sitten työpaikkaa, johon pääsin haastatteluun, mut siitä en sit enää kakkoskierrokselle.

Nyt vastaavia paikkoja samassa firmassa auki useampia ja kovasti tekis mieli hakea uudestaa. onkohan mitään mahdollisuuksia, vai katsookohan ne et ku ei eka kerralla tärpännyt niin ei ne ees uutta hakemusta lue. Vai osoittaako vain että kovin kovasti sinne haluaisin töihin?

Kukaan hakenut useaammin kuin kerran samaan paikkaan ja miten kävi?

Ainakin se osoittaa, että haluat oikeasti sinne töihin etkä luovuta ensimmäisen kerran jälkeen. En oikeastaan keksi mitään negatiivista uudessa hakemuksessa. Ei toisella hakukerralla vielä voi pitää epätoivosena tyrkkynä. Hae pois. :)

Itse en päässyt ekalla kerralla edes haastatteluun. Sain toisen lyhytaikaisen työn siinä välissä, ja hain uudelleen kun uusi paikka tuli auki. Sillä kerralla haastattelivat ja sain sen työn, ja siellä olen vieläkin. :D Mun mielestä se osoittaa, että todella haluat sen työn, ja mikäli sulla vielä olisi osoittaa siinä välissä tapahtunutta kehitystä - esim. että olet ollut muualla duunissa, koulutuksessa tms. - niin vielä parempi.

Kiitos kannustuksesta :) kannattaako hakemusta muuttaa joltain osin, vaikka samat vaatimukset molemmissa ja työnkuva siis lähes sama? Kannattaako mainita hakeneensa aiemminkin? Miten tällä kertaa voisin toimia paremmin, että tärppäis?

Jos ei nyt tärppää, niin ehkä sit on aika uskoa ettei mua oo sinne tarkoitettu... :)

Valitettavasti oon ollu tossa välissä vaan kotona lasten kanssa, että sikäli ei mitään kehitystä/uutta annettavaa oo ehtiny tapahtua. Pari juttuu oon miettiny, mitä haastattelussa vastasin vähän hölmösti ja jos oisin valmistautunut paremmin, olisin osannut niihinkin järkevämmin vastata..

Mun mielestä kannattaa myös hakea uudestaan, mutta ehdottomasti uudella hakemuksella. Voit toki käyttää vanhaa pohjana, mutta vaikuttaa tosi laiskalta, jos siinä ei ole mitään muutettu. Kotonaolo kannattaa myös kääntää jotenkin positiiviseksi: "Minulla on ollut hieno mahdollisuus seurata lasteni kasvua kotona plaa plaa."

Uusimmat

Yhteistyössä