Kehtaisitko hakea samaa työpaikkaa uudestaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kerran hylätty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kerran hylätty

Vieras
Hain 5 vuotta sitten yhtä työpaikkaa ja pääsin silloin haastatteluun. Olin kuitenkin vasta valmistumassa eikä minulla ollut juurikaan kokemusta enkä työtä saanut. Tietysti saattoi olla myös niin, etteivät halunneet palkata minua persoonani takia... No nyt olisi samantapainen paikka taas auki ja mietin viitisinkö hakea samaan paikkaan uudestaan. Olisiko liian noloa? Minulla on kyllä nyt ihan ok työpaikka, mutta kyseessä olisi asiantuntijatehtävä, joka todella kiinnostaisi.

Tajuan, miksi mietityttää, mutta eipä siinä mitään, senkun haet.

Tosin kuvitelmat istuu tiukassa ja jos silloin kyseessä oli persoona, ei ne nytkään syty. Omalta työpaikalta tiedän, että muistellaan viidenkin vuoden takaisia juttuja "ei sitä meille oteta töihin kun oli haastattelussa niin outo (=nuori ja kokematon)"

Ethän sinä siinä mitään menetä?

No totta ihmeessä kehtaisin, jos työ kiinnostaisi. Saattaahan olla, että olet kokeneempana nyt juuri sitä mitä he hakevat. Motivaatiosi on ainakin jo kertaalleen todettu.

Hae ihmeessä :)
Mä hain parikymppisenä vakkaripaikkaa yhdestä paikasta, olin haastattelussa ja tuli toiseksi. olin siis valittuna varalle, jos tämä paikan saanut ois kieltäytynyt.
Meni muutama vuosi ja samassa paikassa tuli auki paikka (projekti) hain ja sain. Haastattelu oli tyyliin, harmi ettei valittu sua silloin, tämä paikan saanut oli jo ottanut hatkat firmasta.
No, projekti tuli ja meni, sain sitten 3 vuoden sopimuksen ja aika pian vakkaripaikan :)

Kehtaisin totta kai ja olen hakenutkin. Väilä ei ollut kuin vajaa vuosi. Ensimmäisellä kerralla ilmoittivat ettei paikkaa täytetä tuotannollistaloudellista syistä ja vajaata vuotta myöhemmin paikka tuli uudelleen hakuun. Mielenkiintoista oli kyllä se, että sekä ilmoituksen allekirjoittaja että haastattelijat olivat vaihtuneet tänä aikana.

Tietenkin kehtaat! Kiinnostuksesi firmaa ja työpaikkaa kohtaan tulee varmasti selväksi ja voidaan helpostikin lukea sinulle eduksi.

Noin juuri. Ihmiset hakevat useita paikkoja ja yhtä paikkaa on hakemassa useampi ihminen. Aiemmin ilmeisesti löytyi sitten joku sinua pätevämpi, mutta nyt olet itse kerennyt saada työkokemusta ja omaat yhä kiinnostuksen työskennellä heillä joten mahdollisuutesi ovat paremmat.

[QUOTE="vieras";22923390]Hae ihmeessä :)
Mä hain parikymppisenä vakkaripaikkaa yhdestä paikasta, olin haastattelussa ja tuli toiseksi. olin siis valittuna varalle, jos tämä paikan saanut ois kieltäytynyt.
Meni muutama vuosi ja samassa paikassa tuli auki paikka (projekti) hain ja sain. Haastattelu oli tyyliin, harmi ettei valittu sua silloin, tämä paikan saanut oli jo ottanut hatkat firmasta.
No, projekti tuli ja meni, sain sitten 3 vuoden sopimuksen ja aika pian vakkaripaikan :)[/QUOTE]

Mulle kävi samalla tavalla. Ekalla kerralla toiseksi ,hain parin vuoden päästä uudestaan ja sain paikan. :)
Ap, jos paikka sua kiinnostaa niin hakua sisään vaan! :D

Mäkin hain juuri valmistumisen jälkeen yhtä paikkaa ja pääsin haastatteluun, mutta jäin toiseksi. Kolmen vuoden kuluttua samassa paikassa tuli samanlainen paikka auki, hain taas ja tällä kertaa tulin valituksi. Tulin kuitenkin valituksi samaan aikaan myös toiseen paikkaan ja valitsinkin sitten sen toisen paikan.

Yhteistyössä