Kukaan ei halua minua töihin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Baba"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

"Baba"

Vieras
Ihan käsittämätöntä - olen liiketalouden tradenomi ja viimeisen 5 vuoden aikana hakenut lukemattomia työpaikkoja, mutta yhteenkään en ole saanut kutsua edes työhaastatteluun! Työskentelen tällä hetkellä sihteerinä, joten en ole omaa alaani vastaavassa tehtävässä. Mitä teen väärin?! Tai tein - eikö olisi koskaan pitänyt ottaa sihteerin paikkaa vastaan? Tarkoittaako se ikuista leimaa otsassa...? Olen 33v joten en mikään ikäloppukaan... ja ulkonäkö/ulosanti ihan ok, niitä ei kukaan pelästy.

En vaan jaksa näitä hommia enää... mitä ihmettä teen...?

Mikä sun mielestäsi on koulutustasi vastaava työ? Koska minusta olet sellaisessa jo. Tradenomit tekee entisiä merkonomien hommia. Muun olettaminen on aika epärealistista.

[QUOTE="Hmm";22976969]Mikä sun mielestäsi on koulutustasi vastaava työ? Koska minusta olet sellaisessa jo. Tradenomit tekee entisiä merkonomien hommia. Muun olettaminen on aika epärealistista.[/QUOTE]

No, olen opiskellut henkilöstöhallintoa ja markkinointia pääaineinani, joten sellaiset tehtävät.

On totta, että tradenomi on "kusinen tutkinto", mutta koen tulleeni kyllä pahemman kerran huijatuksi - kun aloitin opinnot tätä tutkintoa rummutettiin tulevaisuuden avaimena ts. tullaan kilpailemaan KTM:n kanssa samasta työpaikasta. Koulutus laadukas, tiivis ja käytännönläheinen jne. soopaa.

Mun sisko tekee liiketalouden tradenomin tutkinnolla henkilöstöpäällikön hommia keskisuuressa firmassa. En todellakaan usko, että tradenoimeille ainut työllistyminen olisi sihteeriksi.

No, olen opiskellut henkilöstöhallintoa ja markkinointia pääaineinani, joten sellaiset tehtävät.

On totta, että tradenomi on "kusinen tutkinto", mutta koen tulleeni kyllä pahemman kerran huijatuksi - kun aloitin opinnot tätä tutkintoa rummutettiin tulevaisuuden avaimena ts. tullaan kilpailemaan KTM:n kanssa samasta työpaikasta. Koulutus laadukas, tiivis ja käytännönläheinen jne. soopaa.

Noilla ainevalinnoilla sulla ei kyllä ole mitään mahkuja KTMien kanssa. Markkinointi- tai henkilöstöassarin hommia voisi ajatella mut ei päälliköitä. Koska kuten itsekin totesit, mainonta on ollut harhaanjohtavaa.

Kunnon kokemuksen omaava merkonomi kyllä vie voiton vastavalmistuneesta tradenomista moneen paikkaan. Pahoittelut.

Mulla sama tutkinto, ikää 30v ja töitä ei löydy :( Sihteerin hommatkin kävis loistavasti, ihan mikä vaan toimistohomma, mutta kaipa tästä on palattava takaisin siivoomaan 10 000 euroa opintolainaa takataskussa...

[QUOTE="vieras";22977009]Taitaa tämä tradenomi olla nykyään sama kuin ennen vanhaan merkonomi. Sullahan on kohtuu hyvä paikka. Muakin kiinnostais millaisia töitä olet hakenut?[/QUOTE]

Olen hakenut mm. seur. paikkoja: henkilöstökoordinaattori, avainasiakaspäällikkö, markkinointikoordinaattori, myymäläpäällikkö (vaateliike, lahjatavaraliike) jne...

Nykyinen paikkani ei ole hyvä...! Palkka on ok, 2600€ / KK (eikä pääkaupunkiseudulla)

Myymälöihin haluavat taatusti jonkun, jolla myynti- ja asiakaspalvelukokemusta, eikä sihteerin. Henkilöstökoordinaattoriksi voisit päästä, jos sulla on henkilöstöhallinnon työkokemusta.

Mulla sama tutkinto, ikää 30v ja töitä ei löydy :( Sihteerin hommatkin kävis loistavasti, ihan mikä vaan toimistohomma, mutta kaipa tästä on palattava takaisin siivoomaan 10 000 euroa opintolainaa takataskussa...

Olen kyllä todella pettynyt! Ja koenkin tulleeni petetyksi / huijatuksi. Näin kokee myös moni muu. En tiedä mihin suuntaan tästä pitäisi "valittaa"..

Kuulostaa aivan Laurean mainokselta.... :(

Olen hakenut mm. seur. paikkoja: henkilöstökoordinaattori, avainasiakaspäällikkö, markkinointikoordinaattori, myymäläpäällikkö (vaateliike, lahjatavaraliike) jne...

Nykyinen paikkani ei ole hyvä...! Palkka on ok, 2600€ / KK (eikä pääkaupunkiseudulla)

Sulla ei ole työkokemusta noilta aloilta ja tutkinnon suorittamisestakin jo 5 vuotta aikaa, moni asia ennättää muuttua...

Vaikka koulutusvaatimus voisi täsmätä, mutta noihin tarvii erilaista työkokemusta kuin sihteerin hommista saa. Mitenkään sitä väheksymättä.

Oletko nyt vastuussa jostain osa-alueesta, onko sulla alaisia, budjettivastuuta, projektin vetoa tms mitä voisi jatkokehittää ja saada siitä kokemusta?

En usko että koulutuksessa on vikaa mutta sihteerin työkokemuksella ei päällikköpaikkoihin tule kutsua edes haastatteluun. Mun sisko hakkasi samalla lailla päätään seinään monta vuotta. Sitten hän haki assistentiksi firmaan jossa etenemismahdollisuus. Nykyään hän on markkinointipäällikkönä firmassa.

Eli hae jotain assarin paikkaa keskisuureen tai isoon firmaan. Käyt pyytämässä vaatimampia lisähommia. Ole kärkkymässä jos joku parempipaikkainen jää mammalomalle jne.

Tästä tutkintojen markkinoinnista... Kyllä mua ainakin ihmetytti silloin, kun AMK-hype oli uutta ja ihmeellistä. Toitotettiin, kuinka sieltä saa korkeakoulututkinnon ja käytännönkokemusta samassa paketissa ja helpolla kaiken, mitä maisterikin voi saada tai oikeastaan vielä parempaa. Eikä ketään tuntunut epäilyttävän yhtään, että voiko tämä olla totta.

Onko ihmiset tosiaan noin sinisilmäisiä, että uskoo kaiken, mitä mainoksissa sanotaan? "There's no such thing as a free lunch" vai miten se meni...

[QUOTE="Hmmm";22977278]Tästä tutkintojen markkinoinnista... Kyllä mua ainakin ihmetytti silloin, kun AMK-hype oli uutta ja ihmeellistä. Toitotettiin, kuinka sieltä saa korkeakoulututkinnon ja käytännönkokemusta samassa paketissa ja helpolla kaiken, mitä maisterikin voi saada tai oikeastaan vielä parempaa. Eikä ketään tuntunut epäilyttävän yhtään, että voiko tämä olla totta.

Onko ihmiset tosiaan noin sinisilmäisiä, että uskoo kaiken, mitä mainoksissa sanotaan? "There's no such thing as a free lunch" vai miten se meni...[/QUOTE]

Noh, en todellakaan olettanut, että "saan" ilmaiseksi ja kuin tarjottimella KTM-tutkintoa vastaavan koulutuksen. Eli siitä ei ole kyse vaan ns. käytännönläheisemmästä koulutuksesta - harjoittelut, harjoitustyöt, opinnäytetyö jne.

Itsestä se kait on kiinni, tein liian monta virhettä. Yksi niistä oli ottaa sihteerin paikka vastaan.

Tuo "ilmainen lounas" -viittaus oli loukkaava ja asiaton. Kyllä minäkin olen tutkintoni eteen tehnyt töitä.

Yhteistyössä