Kuka viettää arkisin eniten aikaa lapsesi kanssa?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Non compos mentis
Nukkuvat kun lähden töihin. Menevät kouluun, ovat siellä jotain 5 tuntia, kuopus siirtyy ip-kerhoon ja esikoinen tulee kotiin. Tulemme samaan aikaan kotiin kuopuksen kanssa. Sitten olemme täällä kotosalla, kunnes käydään taas nukkumaan. Olen tässä kuunnellut lukuläksyt, pessyt pyykit, tehnyt ruoat ja laittanut huomiset varusteet valmiiksi lapsille. Emme kylki kyljessä koko ajan, mutta olen saatavilla.

Päiväkodin hoitajat kai. Tosin kuopus (3v) nukkuu parin tunnin päikkärit, joten hereilläoloaikaa päikyssä tulee 6-7h. Keskimmäinen (5v) ei nuku päikkäreitä, joten on päikyssä hoitajien kanssa sen 8-9h. Esikoinen on koulussa, joten eniten viettänee aikaansa jonkun sellaisen koulukaverinsa kanssa, joka on myös ap/ip-kerhossa.

Arkisin olen lasten kanssa tunnin aamulla ja nelisen tuntia illalla.

Tuo onkin vaikea kysymys.

Jos nukkumatti jätetään pois laskuista niin pääsääntöisesti kolmena tai neljänä päivänä viikossa minä, kolmena tai neljänä päivänä puoliso.
Viitisen tuntia per arkipäivä lasten kanssa on lastenhoitaja (tällä hetkellä yksi ätiyslomalla olevista isosiskoista) ja luonnollisesti jonkin verran kuluu aikaa muskarissa, kerhoissa jne.

Toisaalta me myös tietoisesti yritämme pitää lasten lähipiirin ydinperhettä laajempana eli isovanhemmille, kummeille, isosiskoille, isoveljille, tädeille, enoille jne yritetään varata myös aikaa. Väliin onnistuu hienosti. Väliin on huono omatunto kun ei onnistu tarpeeksi hyvin.

"una"
kenen niistä? :D kuopuksen 6v kanssa minä (haen aina puol 2 ku pääsen töistä ja siinä meneeki sit koko pvä yhdessä) 8v 10v ja 13v on aika paljon kavereiden kanssa pihalla joten voi olla että kaverit pääsee siinä voitolle :)

Laulava Lomittaja
Ei paljon vaihto ehtoja ole: minä.

Vaikka heräänkin klo 4.00,ja tuun kotiin 16.30-17.00..Päiville tulee pituutta huimasti,mutta siltikin minä olen niihen kanssa.

"kahden äippä"
Taidan täpärästi voittaa nukkumatin ainakin esikoisen kohdalla... Paitsi kahtena päivänä viikossa jolloin järjestys on 1.nukkumatti 2.minä 3.isä 4.päiväkerho. 1,5-vuotiaan kohdalla nukkumatti vie voiton joka päivä! Olen kuitenkin hyvänä kakkosena! ;)

Yhteistyössä