Kuka vielä muistaa tekstarien alkuaikoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Klonkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
nokia-1631.jpg

Sain jouluna 1996 tuon Nokia 1631

voih! tämähän se :D
ja sit kohta yks ainoo kaveri sai kans kännykän. jee, pääs tekstailee :D
oi niitä aikoja :xmas:

Meilla oli toi Ringo eka koko perheen yhteinen kannykka. Ja sita sai lainata jos lahti vaikka johonki yksin et voi sit soittaa vaikka koska tullaan hakemaan. Ja melkeen kilpailtiin kylla kuka sita sai kayttaa :D

Mut toi 3210 oli kylla niin ihana puhelin, vaikkei mulla ikina ollu sita, mun mun iskalla oli ja must se on niin ihanan muotonen :D

Alkuperäinen kirjoittaja MaijaMehiläinen:
Joo mä oon niin vanha, toi oli mun "työsuhdepuhelin"
EERIKSON "HOT LINE" :laugh:

Tuollainen oli isällänikin 90-luvun alussa ja mies osti sen sitten häneltä. Kaamea raahattava kapistus! Sille oli oikein olkahihnat, joilla kantaa sitä.

http://www.geocities.com/Heartland/Shores/4614/erk.jpg

Mikä oli se saman näköinen ku tää, mutta eri merkkinen? A:lla se muistaakseni alkoi. Kai joku kopio tuosta nh97 erkinpojasta.

Alkuperäinen kirjoittaja lumikki:
http://www.geocities.com/Heartland/Shores/4614/erk.jpg

Mikä oli se saman näköinen ku tää, mutta eri merkkinen? A:lla se muistaakseni alkoi. Kai joku kopio tuosta nh97 erkinpojasta.
Se olikin muuten joku Ascom Champion tai vastaava.

Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Vaniljatäti:
Eka kännykkä oli Nokia Ringo, onkos kellään muulla ollut semmoista mötikkää? Sillä muistaakseni ei voinut lähettää tekstareita ollenkaan.

Jos oikeen muistan niin siinä ei ollut edes muistipaikkoja numeroille. Jos oli niin vaan muutama...

Mulla oli kanssa isoveljeltä peritty Ringo ekana kännykkänä :wave: :D muistipaikkoja numeroille tais olla yhdeksän, mutta niihin sai pelkät numerot eikä nimiä ollenkaan että kenen numerot ne oli :laugh: :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Räpätäti:
Mä muistan vielä kun pikkuveljen isällä oli sellanen kauhee laatikko, jossa oli luuri kiinni kuin pöytäpuhelimessa, nokialainen kait. Sillä se autossaan sit pröystäili, soittaminenkin maksoi 5mk minuutilta!

Meilläkin oli ARP :D
Siinä luurissa oli nappi, mitä piti painaa kun puhui, ja jos toinen osapuoli puhui samaan aikaan niin sen ääni ei kuulunut.
Ja piti aina soittaa keskukseen ja tilata puhelu tiettyyn numeroon. Muistan soittaneeni monet puhelut arppikeskusneidille ja tilanneeni puhelun numeroon 24913 kun oli asiaa veneilemässä oleville vanhemmilleni :D. Ja tien päältä/veneestä soiteltiin aina isovanhemmille: "24913 tilaa Turkuun numeroon 123456" :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja hiirimatto:
Alkuperäinen kirjoittaja MaijaMehiläinen:
Joo mä oon niin vanha, toi oli mun "työsuhdepuhelin"
EERIKSON "HOT LINE" :laugh:

Tuollainen oli isällänikin 90-luvun alussa ja mies osti sen sitten häneltä. Kaamea raahattava kapistus! Sille oli oikein olkahihnat, joilla kantaa sitä.

Joo mä olin myyntiedustajana silloin ja toi oli oikeen luksusta kun ei tarvinnut kotoa iltaisin soitella tai mennä puhelinkoppii, kun tehtaalle pystyi soittamaan tilauksen autosta.

Meillä eka kännykkä oli tuo 5110. :D

Olin 6:lla ku kaveri sai ekan kännykän (tosin pikkuveljensä kans yhteinen), ja kaikki oli ihan kateellisia. Semmone iso keltainen halko. :D Ei ollu kellään muulla niin nuorella vielä sillon, mutta hetimmiten ne rupes sit lisääntymään.

Yhteistyössä