Kuka vielä muistaa tekstarien alkuaikoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Klonkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Klonkku

Aktiivinen jäsen
07.03.2008
13 581
1
36
Kuka vielä muistaa tekstarien alkuaikoja, kun nokian 2110 mahtua vaan 8 tekstaria =) Aina sai olla poistelemassa et sai uusia mahtumaan. Soittoääniäkin tais olla sama määrä....

Oi niitä aikoja :whistle:

Sillon känny oli oikeen hieno, jos siinä oli värilliset kuoret. Ja ne kuoretkin piti vaihdattaa huollossa. Melkein kaikilla oli samat puhelimet joko Nokian 2110 tai 1611.... Niin se aika kuluu...

Mulla tais mahtua 16. Mutta ei niitä vieläkään tunnu tarpeeksi mahtuvan. Tai toisaalta, tulee niin turhia viestejä säästettyä, että kun viestimuisti alkaa olla täynnä, on aika poistaa vähintään puolet viesteistä ja taas mahtuu. :)

2110 oli kyl aika kiva puhelin =) Harmi vaan, ettei tehoakkua saanut värinällä :laugh:

Sillon ku tuli se saldo palvelu käyttöön niin tuli usein soitettua siihen kun se oli ilmasta, et sai sen tekstarin ja siinä samalla kellon ajan, kännyköissä kun ei olut sillon vielä kelloja...

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Entäs se aika kun oli vielä nmt-verkko ja puhelut maksoi noin 2,50mk minuutti ja tekstareista ei ollu tietoakaan...

juu oon kuullu mun mieheltä näistä
:D se kun oli intissä niin vaan yhdellä oli siellä kännykkä, sekin just sellai hervottoman kokonen ja törkeen kalliit puhelut, mies sai soittaa äitilleen kun ne oli lapissa leirillä, puhu varmaa just sen minuutin :D

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Entäs se aika kun oli vielä nmt-verkko ja puhelut maksoi noin 2,50mk minuutti ja tekstareista ei ollu tietoakaan...

NMT-Benefonissa oli alkeellinen tekstiviestijuttu. Lankapuhelimella soittaessa voi jättää numeroviestin, esim. oman puhelinnumeronsa.

Mä muistan vielä kun pikkuveljen isällä oli sellanen kauhee laatikko, jossa oli luuri kiinni kuin pöytäpuhelimessa, nokialainen kait. Sillä se autossaan sit pröystäili, soittaminenkin maksoi 5mk minuutilta!

Alkuperäinen kirjoittaja Vaniljatäti:
Eka kännykkä oli Nokia Ringo, onkos kellään muulla ollut semmoista mötikkää? Sillä muistaakseni ei voinut lähettää tekstareita ollenkaan.

Jos oikeen muistan niin siinä ei ollut edes muistipaikkoja numeroille. Jos oli niin vaan muutama...

Alkuperäinen kirjoittaja Räpätäti:
Mä muistan vielä kun pikkuveljen isällä oli sellanen kauhee laatikko, jossa oli luuri kiinni kuin pöytäpuhelimessa, nokialainen kait. Sillä se autossaan sit pröystäili, soittaminenkin maksoi 5mk minuutilta!

ARP =)

Jos ajoi ojaan ja halus soittaa, niin se loota piti hinata autosta tielle, et se toimi :D

Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Vaniljatäti:
Eka kännykkä oli Nokia Ringo, onkos kellään muulla ollut semmoista mötikkää? Sillä muistaakseni ei voinut lähettää tekstareita ollenkaan.

Jos oikeen muistan niin siinä ei ollut edes muistipaikkoja numeroille. Jos oli niin vaan muutama...

Juu sitä ei tosiaan ollut liioilla toiminnoilla pilattu! Mut olihan se silti hienoa, kun oli kännykkä...!

Mun puhelin hajos. Onnkesi löytyi muutaman vuoden takainen puhelimeni, se sellainen missä on irrotettavat muodikuoret. Ihan pätevä kapine vieläkin. Akku kestää just päivän, tekstareita ei viitsi olla joka välissä napsuttelemassa, kun on jotenkin paljon nykypuhelimia nihkeämpi käyttöliittymä siinä suhteessa, kolmen rivin mv-näyttö, kiva vanha puhelimeen tallennettu soittoääni. Jonkin aikaa ihmettelin, että mitäs toi vilkkuva kirjekuoren kuva tuossa näytössä tarkoittaa. Juu. Viestimuisti täynnä.

Meillä oli kanssa tuollainen kuormiksessa, ostohinta oli 27000 mk :o Se on vieläkin kai autotallin nurkassa. Ja sitä ennen oli ARP eli vähän paikallisradioperiaatteella suljettu piiri, jossa huudeltiin että auto12345 soita 54321 :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Meillä oli kanssa tuollainen kuormiksessa, ostohinta oli 27000 mk :o Se on vieläkin kai autotallin nurkassa. Ja sitä ennen oli ARP eli vähän paikallisradioperiaatteella suljettu piiri, jossa huudeltiin että auto12345 soita 54321 :D

Ai että!! Oi niitä aikoja.

Yhteistyössä