Kuka tuntee paremmin Villeroy & Boch astioita??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mieps
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mieps

Vieras
Tarvitsisin apua erään Villeroy&Boch astian tunnistamisessa!! Help!

Yritin etsiä sitä googlen kautta mutta en löydä. Eli astia on sellainen valkoinen lautanen, johon voi esim. illanistujaisissa kerätä pientä purtavaa, lisäksi lautasen reunassa on reikä viinilasille. Toisella puolella on aukko, josta voi pujottaa sormen, niin että lautasta saa kannettua kätevästi yhdellä kädellä.

Mikähän tämän astian nimi on (merkki on tuo V&B, lukee pohjassa). Ja samalla olisin ollut kiinnostunut paljon on maksanut. Ajattelin laittaa myyntiin. Itse olen nämä saanut ainakin yli viisi vuotta sitten.

http://www.findgreatstuff.com/page/1928.html

Tuossa yksi linkki, mutta mulle on epäselvää, onko hinta yhdelle vai neljälle lautaselle... Sarjan nimeähän tuossa ei valitettavasti ole.

Alkuperäinen kirjoittaja äkkiväärä;22952078:
Miltä vuodelta se on? Saat selville siitä leimasta..
Mulla jotain 1800-luvun lopun astioita...

No ei kai sentään. Vai mitä leimaa mahdat tarkoittaa? Astian pohjassa oleva teksti ei kyllä ainakaan kerro valmistusvuotta. Omissani lukee 1748 tai jotain sinnepäin, mutta ihan on viime vuosituhannen lopussa ostettu. :D Muita leimoja ei niissä olekaan.

Niin tuskin niill uusilla mitään arvoa on, mutta vanhat v&b: tvo katsos tunnistaa leiman perusteella.
Esim. Yks mun Villeroy&Boch on tehty dresdenin tehtaalla ja siinä 2906 leima myöskin...
Että aukoo päätään ken tahtoo... :D

Yhteistyössä