Kuka tunnustaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja merika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

merika

Vieras
että vauvansa on pudonnut hoitotasolta tms. maahan?

Meillä putos 2-kuinen, huolimattomuuttani, tunnustan. :( Onneks ei ristiäisten sijaan tullu hautajaisia. :( Vietiin päivystykseen ja kaikki näyttäis olevan kunnossa. Tai nyt tapahtuneesta on jo useampi päivä. Mutta siis kamalla, aivan kamalaa! En voi antaa itselleni anteeksi, vaikka säikähdyksellä selvittiin.

Meillä on poitsu tippunut nyt pienen ajan sisällä peräti kahdesti meidän sängyltä :(. Poika nukkuu mun ja miehen välissä ja jostain syystä en olekaan herännyt kun poika on ilmeisesti unissaan pyörinyt levottomasti. Mies on jo lähtenyt töihin ja hänen puoliskonsa on ollut siis esteetön.

Tokalla kerralla mies oli vieläpä tehnyt esteen tyynyistä ja peitosta ja silti poika tippui :'( .

Onneks ei käynyt kuinkaan, mutta kovasti mietityttää että uskaltaako toista enää edes viereensä ottaa :(

Alkuperäinen kirjoittaja hui:
Ei ole tapahtunut. Tuuria on ollut mukana.

Eikö tehty rikosilmoitusta, yleensä alle vuoden ikäisten tapaturmista aina tehdään.

No juu ei, mutta kovasti lekuri multa kyseli että miten on mahdollista (en nyt kerro tapahtuneen yksityiskohtia tässä). Enpä osannut sanoa miten se oli mahdollista, mutta niin kävi. Olis voinut käydä todella pahasti, joku suojelusenkeli oli kyllä nyt apuna.

Lekuri sit lopuksi sanoi, että tällaisissa tapauksisa on syytä epäillä pahoinpitelyä, mutta ilmeisesti olin itkuineni riittävän uskottava, ettei sitten epäillyt.

"kiva" kuulla etten ole ainoa huono äiti. Ykkösen kanssa tällaista ei tapahtunut - ehkäpä olen nyt kakkosen kanssa liian huoleton. :/

Säikähdin kyllä niin pahasti etten uskalla oikein jättääkkään ja heti kun kuuluu joku kolahdus, niin luulen taas jotain tapahtuneen.

Sängyltä on tippunut 2/4 lapsista.
Soitin lääkäriin ja käskivät tarkkailla oireita kummaltakin.
Ei tarvinnut käyttää eikä edes poliisit tulleet koti ovea kolkuttelemaan :)

on pudonnu kerran sängystä =(( selvittiin säikähdyksellä!!

...mut kyllähän nää pitäis aina selvittää parhaan mukaan, ettei vaan oo kyse lapseen kohdistuneesta pahoinpitelystä tms...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Eikö tehty rikosilmoitusta, yleensä alle vuoden ikäisten tapaturmista aina tehdään.

No juu ei, mutta kovasti lekuri multa kyseli että miten on mahdollista (en nyt kerro tapahtuneen yksityiskohtia tässä). Enpä osannut sanoa miten se oli mahdollista, mutta niin kävi. Olis voinut käydä todella pahasti, joku suojelusenkeli oli kyllä nyt apuna.

Lekuri sit lopuksi sanoi, että tällaisissa tapauksisa on syytä epäillä pahoinpitelyä, mutta ilmeisesti olin itkuineni riittävän uskottava, ettei sitten epäillyt.

Flikka tuli jalat edellä alas 5kk vanhana. Tietty vietiin se hetiäkkiä lääkäriin, ei ollu mitään. Mulla oli niin kauhea olo, että en olisi halunnut mennä ollenkaan sinne vastaanottohuoneeseen ja sen lääkärin aika menikin enimäkseen siihen kun se vakuutti mulle, että mä en ole huono äiti ja mun ei tarvii märehtiä asiaa loppuelämääni... Ei käyny mielessänkään, et siitä ois joku ilmoitus tehty. Siitähän seurais aika loogisesti, et sit niitä lapsia ei vietäis lääkäriin. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
Sängyltä on tippunut 2/4 lapsista.
Soitin lääkäriin ja käskivät tarkkailla oireita kummaltakin.
Ei tarvinnut käyttää eikä edes poliisit tulleet koti ovea kolkuttelemaan :)

Mä en olis voinut tarkkailla vaan kotona. Soitin hätäpäissäni 112:een ja kyllä kehottivat noin pienen viemään näytille terkkariin. Noh paukkasin sit suoraan kuitenkin lasten sairaalaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Anselmiini:

Vai rikosilmoitus... Mistäs tuollaista olet keksinyt?!
Ihan luki lastentautien oppikirjassa.

Jos siinä luki että lastensuojeluilmoitus tehdään? Olen ollut lasten päivystyspolilla töissä eikä kovinkaan usein tullut tapausta, josta olisi ollut aiheellista tehdä rikosilmoitusta.

Yhteistyössä