Kuka tota toimeentulotuke oikein saa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaemo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kyllä toimeentulotukea voi saada työssäkäyväkin,jos jää niin sanotusti "miinukselle".Eli tulot eivät kata menoja.Pieni palkka esim. korkea vuokra,monta elätettävää,ym.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kyllä toimeentulotukea voi saada työssäkäyväkin,jos jää niin sanotusti "miinukselle".Eli tulot eivät kata menoja.Pieni palkka esim. korkea vuokra,monta elätettävää,ym.

Jep :) Korvaa sen "puuttuvan osan".

Alkuperäinen kirjoittaja ww:
No sitä ei saa jos saa palkkaa. Jos saa esim. asumistuen + työkkärintuen, niin saa toimeentulotukea. :)

Ei pidä paikkaansa. Meillä perheessä 6 ihmistä, mies säännöllisessä palkkatyössä, palkka 1000-1200e kuussa. Mä hoitovapaalla, tulot 900e kuussa, sisältäen kotihoidontuen sekä lapsilisät. Ei saada asumistukea (mitä ihmettelee sekä me että sossu), mutta toimeentulotukea saadaan 50-300e kuussa. Ja ihan normilaskelmien mukaan jäädään vajeelle, ei siis saada mitään harkinnanvarasia armopaloja. Asumismenot on kuussa hiukan vajaa 1000e (vuokra ja sähkölämmitys). Ja miehen työmatkoina huomioidaan matkat yleisellä kulkuneuvolla eli vajaa 40e kuussa, vaikka todellisuudessa työmatkat vie yli 200e kun on pakko kulkea omalla autolla.

Alkuperäinen kirjoittaja hak100000:
mitä siihen toimeentulotukihakemukseen pitää laittaa? tutkiiiko tilit ja pitääkö kaikki kuitit ja laskut viesä sinne?

Tutkii. 2kk tiliotteet, KUITIT laskuista. Vuokra,sähkö ym. Ensimmäiseen hakemukseen 56765490 liitettä.

Alkuperäinen kirjoittaja ww:
Alkuperäinen kirjoittaja hak100000:
mitä siihen toimeentulotukihakemukseen pitää laittaa? tutkiiiko tilit ja pitääkö kaikki kuitit ja laskut viesä sinne?

Tutkii. 2kk tiliotteet, KUITIT laskuista. Vuokra,sähkö ym. Ensimmäiseen hakemukseen 56765490 liitettä.

huh, jaksaako sitä edes lähteä hakemaan!?!!

Joo ekalla kerralla pyytävät enemmän lippuja ja lappuja,eli haluavat tietää perustiedot taloudellisesta tilanteesta.verotustietoja,tiliotteita(jotka saa pankista helposti tai kotona tulostamalla jos ei ole säästänyt),tiedot asumisesta ja vuokrasta,reseptit ja kuitit jos joutunut hankkimaan lääkkeitä,sähkölasku ja kuitti jos maksettu(meillä maksoi sossu itse sähkölaskun)......mutta ekan paperisodan jälkeen se on helpompaa.Sitten ei tarvi kun täyttää aina jatkohakemus,edellinen tiliote ja mahd.reseptit ja kuitit ja huomioon otettavat laskut ja kuitit-eli sähkö ym.pakolliset.Eivät korvaa puhelin tms.omia menoja,ainoastaan pakolliset.Ja jos olet esim.lainannut rahaa joltain,ja se näkyy tiliotteessa,se huomioidaan sitten tulona.Eli sen verran kuin tilillä on panoja,sen verran vähenee toimeentulotukikin jos sitä myönnetään.....Meillä oli oikeus toimeentulotukeen kun itse olin äippälomalla,eli sain äitiysrahaa,lapsilisää ja elatustukea kahdesta lapsesta,ja miehellä oli koulu loppunut hitsausalalta ja lamakausi menossa eli ei löytynyt hommia niinku millään.Elimme siis minun tuilla ja mies sai parikuukautta tyött.korvausta kunnes meni töihin...aivan eri alalle kuin oli opiskellut :/