Kuka tietää marsuista/hamstereista???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chocolatte
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Chocolatte

Aktiivinen jäsen
13.05.2007
2 239
0
36
Kaveri mulle jo kertoi, että Marsu tai hamsteri on aika halpa ja helppo hankkia ja pitää? En nyt muista kummasta oli kyse, kun siitä keskustelusta on jo aikaa...

Onko tosi?

Kuulemma hällä on maksanu jotain 16e itse eläin ja ruoka maksaa 3e säkki, joka kestää kauan? Viime jouluna näin tuolla yhdessä kaupassa muovisia häkkejä 30e, kaipa ne oli sopivan kokoisia...

Olen vähän koittanu googlettaa, mutta en nyt tähän hätään muista, että oliko se marsu kuinka sosiaalinen. Olen kattellu niin monenlaisia jyrsiöjöitä että alkaa jo mennä rottien ja hamstereidenkin tiedot sekasin peinessä päässäni.. :kieh: Niin että pitäiskö sillä olla kaveri?

Minä olen vakaasti sitä mieltä, että lapsilla pitää olla lemmikki ja meidän 5-v. onkin inoissaan ajatuksesta, että laitettas jokin. Kissaa tai koiraa meille ei kuitenkaan tule koska ollaan niille allergisiaki miehen kanssa. Olen ajatellu, että jokin pieni häkkieläin olisi kiva ja helppohoitonen. Kyllähän me se likan kanssa yhdessä hoidettas. Mies vähän vastustaa. Pitäs keksiä sille hyviä syitä, miksi se kannattais...

taitaa olla hamstereista kyse. marsut maksavat eläinkaupassa 50? ylöspäin. marsuissa ainakin on työtä,mut ovat varmaan sosiaalisempia,kun hamsterit. meillä oli marsu,kun olin pieni.

On helppoja pitää (minulla nyt kaksi marsua, ollut 4 hamsteria). Ja jos marsujen kanssa viitsii paljon touhuta ja kesyttää hyvin niin niistä tulee hyvinkin sosiaalisia, aivan ihania veitikoita =) Perus luonteeltaanhan marsu on melko arka eläin, mutta oppii kyllä luottavaiseksi hyvälle hoitajalle.

Hamsterit ei vät sitten ole kovinkaan sosiaalisia, mutta helppoja nekin.
Marsu tarvitsee kaverin, hamsteri ei.

30? häkistä kuulostaa kovin halvalta... minkä kokoinen se noin suunnilleen oli ja kummalle ajattelit? (marsu/hamsteri)

Se häkki taisi olla jotain 40x60cm ja korkeuttaki 40-50cm..

Niin hamsterihan sen vissiin pitäsi olla. Tyttö on jo n imenny Hamtaroksi, kun kuuli että isiä yritin taas houkutella karvapallon ostoon.. :D Kuinkahan mnta hamtaro-hamsteria tässä maailmassa on? :laugh:

Niin ja teidän vastauksista päätellen, se taisi olla hamsteri, mistä kaverin kanssa puhuttiin...

ohops, olinkin wordiin kirjottanu mitä kaverin kans juteltiin. Marsusta se puhui ja 16 eurolla sai haaparannalta tai kemistä..

Alkuperäinen kirjoittaja Ria La Vida Loca:
Se häkki taisi olla jotain 40x60cm ja korkeuttaki 40-50cm..

Niin hamsterihan sen vissiin pitäsi olla. Tyttö on jo n imenny Hamtaroksi, kun kuuli että isiä yritin taas houkutella karvapallon ostoon.. :D Kuinkahan mnta hamtaro-hamsteria tässä maailmassa on? :laugh:

Juu tuo häkki on ehdottomasti liian pieni marsulle, mutta hamsterille kai ok =) Erikoista jos marsun saa noin halvalla, mutta kai se mahdollista on. Omat marsuni (joita siis olen myymässä) maksoivat 40? ja 45? + poikamarsun leikkaus 75? :o

Kuten joku jo kirjoittikin että jos on allergiaa perheessä, ei kannata ottaa hamsteria tai marsua. Niistä saa tosi helposti allergia-oireita=(
Meillä oli kanssa viikonverran marsu lainassa,suunnitelmissa oli että omaksi otetaan. Viikon se pystyi olemaan,mutta sitten iski niin paha allergiaoireet että oli pakko luopua=(

mä olen aiankin kuullut niin että kaski hamsteria ei tule toimeen samassa häkissä
mutt kaksi kääpiö hamsteria tulee toimeen samassa häkissä
jos ne on sinne laitettu samaan aikaan siis pentuina
mulla itellä ainakin on :)

Alkuperäinen kirjoittaja määä:
mä olen aiankin kuullut niin että kaski hamsteria ei tule toimeen samassa häkissä
mutt kaksi kääpiö hamsteria tulee toimeen samassa häkissä
jos ne on sinne laitettu samaan aikaan siis pentuina
mulla itellä ainakin on :)

=) mutta marsut tarvitsevat AINA kaverin =)

Alkuperäinen kirjoittaja Cilla79:
Kuten joku jo kirjoittikin että jos on allergiaa perheessä, ei kannata ottaa hamsteria tai marsua. Niistä saa tosi helposti allergia-oireita=(
Meillä oli kanssa viikonverran marsu lainassa,suunnitelmissa oli että omaksi otetaan. Viikon se pystyi olemaan,mutta sitten iski niin paha allergiaoireet että oli pakko luopua=(

itselläni on kissa,koira ja heinäallergia.
Ja hamstereista(syyrialainen) ei ole tullut minkään maailman oireita. Ei edes nyt kesäaikaan.
Sekin on toki yksilöllistä mihin reagoi.

Hamsterit(syyrialaiset) ovat erakoita joten niitä ei saa pitää samassa häkissä(ei edes samaa sukupuolta olevia).

Ne ovat yöeläimiä joten "päivällä" niistä ei ole iloa. Mutta illalla ovat kovin iloisia,vikkeliä ja seurallisia elukoita. Oikein käsittelemällä niistä saa varsinaisia syli lulleroita.

Ja niitä ei saa pitää esim tv:n vieressä=meluisassa paikassa ja ei liian kylmässä tai kuumassa(patterin vieressä ).

Itselläni on 2syyrialaista tyttöä. Joista toinen ehkä kenties viikonlopun aikana saa poikasia(jos astutus onnistunut niin yhdistelmästä normaalin värinen emä ja lumivalkoinen pk uros).

täällä eläinkaupassa maksavat 20e(paperittomat)...tosin tuo yksi nylkyri kauppias ottaa kuulemma paperillisesta hamsterista 60e :o

suoraan kasvattjalta on viksuin ostaa..paperilliset maksavat 10-15e

Molemmat ovat oikein ihania lemmikkejä!Marsut ovat enemmän ihmisen rytmissä eläviä ja hamsut nukkuvat päivisin ja illat/yöt valvoo.Hamsusta saa ihanan sylivauvan,kun saa sen kesyksi.Ja hamsun puuhailuja iltaisin vois katsella kuinka ja kauan.Hamsterit,ainakin syyrialainen,elelee erakkona,en oo ihan varma muista.Marsut tarvitsevat itselleen kaverin.
Hinnat vaihtelee suuresti,omien marsujen hintahaarukka on ollut 120 mk-60 euroa.Hamsu maksoi 22 euroa.Purut,siemenseokset,heinä,tuoreruoka,marsuille c-vitamiini,eläinlääkärikäynnit ym.tekevät omat kulunsa,mutta jos eläimen on valmis ottamaan,on siitä myös valmis huolehtimaan.Mikään lemmikki ei ole halpa pidettävä.Onnea ja iloa teille jo etukäteen tulevasta pikkuisesta!

Yhteistyössä