A
ap
Vieras
Eli jos osatat auton yksityiseltä ihmiseltä. Erillinen kauppakirja tehty, jossa lukee "myyjä on kertonut autosta kaiken maihdollisen tiedon". Myyjä kertoi yhden vian, joka luultavasti pitää korjata ennen katsastusta. Ja näin onkin.
Mutta mites muut viat jota myyjä ei kertonut? Autosta löytyi flektivikaa ja ilmastoinnin kompurakaan ei toimi.... Ei siinä hihnaakaan ole. Myyjä muka ei tiennyt näitä vikoja vaan sanoo että hihna on voinut tippua, joka on siis mahdotonta, sehän olisi tällöin moottorin välissä.
Vaikka itse korjaamme auton, tulee osat ko. autoon maksamaan käytettyinäkin/romikselta noin 500?.
Mitä sanoo kuluttajasuojalaki? Onko meidän vaan tyydyttävä osaamme ja korjattava auto omakustanteisesti, vaiko voimmeko hakea kauppahinnanalennusta tms. myyjältä? Puhelimitse myyjän kanssa puhuttu ja hän ei suostu suoraan tulemaan vastaan milläänlailla missään.
Valitettavasti koeajossa emme huomanneet noita vikoja. Vasta ajoon lähdettyä kauppojen jälkeen, vika ilmeni heti. Koska helsingin keskustassa lämmöt nousi tappiin ja auto jouduttiin pysäyttämään että moottori jäähtyy.
Mutta mites muut viat jota myyjä ei kertonut? Autosta löytyi flektivikaa ja ilmastoinnin kompurakaan ei toimi.... Ei siinä hihnaakaan ole. Myyjä muka ei tiennyt näitä vikoja vaan sanoo että hihna on voinut tippua, joka on siis mahdotonta, sehän olisi tällöin moottorin välissä.
Vaikka itse korjaamme auton, tulee osat ko. autoon maksamaan käytettyinäkin/romikselta noin 500?.
Mitä sanoo kuluttajasuojalaki? Onko meidän vaan tyydyttävä osaamme ja korjattava auto omakustanteisesti, vaiko voimmeko hakea kauppahinnanalennusta tms. myyjältä? Puhelimitse myyjän kanssa puhuttu ja hän ei suostu suoraan tulemaan vastaan milläänlailla missään.
Valitettavasti koeajossa emme huomanneet noita vikoja. Vasta ajoon lähdettyä kauppojen jälkeen, vika ilmeni heti. Koska helsingin keskustassa lämmöt nousi tappiin ja auto jouduttiin pysäyttämään että moottori jäähtyy.