Kuka tietää jehovista....?

Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Alkuperäinen kirjoittaja ziggy:
Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
Varmaan ihan turha jatkaa "keskustelua" koska mun mielestä on typerää ilkkua, nauraa ja pilkata toisen ihmisen uskontoa.

Mä olen tässä asiassa järkähtämätön. Onneksi en ollut paikalla kun tämä jehovan todistaja- pariskunta oli äidilleni hänen "toivottoman" tilansa julistanut. Olisi nimittäin sillon sanat loppuneet ja olisivat lentäneet pellolle niska-perse-otteella.
Että todellakin nauran ja ilkun heidän "totuudelleen".

Sitten sä määrittelet itsesi ja suhtautumisesi muihin ihmisiin, oli ne kuinka hölmöjä tahansa ja se ei tee susta sen parempaa kuin ne joita sä ilkut.

Voi olla, mut mä en oo nostanut itseäni Jumalan tasolle ja katso voivani kertoa uskoani tietona. Enkä myöskään voi tulla kellekään sanomaan joutuuko helvettiin, taivaaseen, paratiisiin tai tyhjiöön.

Mutta sä olet tervejärkinen ihminen, sä voit yrittää ymmärtää ilman tuomitsemista sillä loppujen lopuksi kyse on aivopestyistä ihmisistä.

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Varmaan ihan turha jatkaa "keskustelua" koska mun mielestä on typerää ilkkua, nauraa ja pilkata toisen ihmisen uskontoa.

Mä olen tässä asiassa järkähtämätön. Onneksi en ollut paikalla kun tämä jehovan todistaja- pariskunta oli äidilleni hänen "toivottoman" tilansa julistanut. Olisi nimittäin sillon sanat loppuneet ja olisivat lentäneet pellolle niska-perse-otteella.

Äitini oli juuri käynyt kuoleman porteilla ja edelleenkin taisteli hengestään kun nämä sekopäät tulivat "vääntämään puukkoa haavassa", Jehvan nimissä!
Ethän kuitenkaan yleistä, niputa samaan kastiin.

Niinhän hekin tekevät; heidän lahko tai kadotetut, vääräuskoiset? Eikö?
Jokainen heistä on kumminkin yksilö. Eikö?

Sitten sä määrittelet itsesi ja suhtautumisesi muihin ihmisiin, oli ne kuinka hölmöjä tahansa ja se ei tee susta sen parempaa kuin ne joita sä ilkut.

Voi olla, mut mä en oo nostanut itseäni Jumalan tasolle ja katso voivani kertoa uskoani tietona. Enkä myöskään voi tulla kellekään sanomaan joutuuko helvettiin, taivaaseen, paratiisiin tai tyhjiöön.

Mutta sä olet tervejärkinen ihminen, sä voit yrittää ymmärtää ilman tuomitsemista sillä loppujen lopuksi kyse on aivopestyistä ihmisistä.

En ymmärrä enkä edes yritä. Olen varmaan paha ihminen, mutta en anna ihan kaikkea anteeksi.

Ei ole pahoja ja hyviä ihmisiä. Vain heränneitä ja nukkuvia. Tiedostavia ja tiedostamattomia.

Alkuperäinen kirjoittaja ei jehova:
Alkuperäinen kirjoittaja ei jehova:
veressä on sielu.siksi verta ei saa syödä,ei luovuttaa,ottaa vastaan eikä myöskään elimiä.musta tuntuu kauheelle ajatus et ihmisiä yhdistellään=(
en suostu lapsillekaan et annetaan mut tosin ottavat huostaan lapset sit.
eiköhän noi jutut oo jokaisen omia päätöksiä,niitä pitäisi pystyä kunnioittamaan vaikkei ite ymmärtäis.
suomessa on uskonnonvapauslaki=)

Mutta mehän ollaan kaikki jumalan ilmentymiä eli henkiä, joka tarkoittaa että me ihmiset olemme kaikki samaa "massaa", me ollaan kaikki yhtä.

ei pidä toi kyl paikkansa,jokainen ihminen on yksilö.kaikki loppupelissä yksin jumalan edessä.ja kaikilla on oma henki ja sielu. mut se on kyl totta et jumala loi meidät omaksi kuvakseen.

Mä uskon siihen että me olemme kaikki osa jumalaa, joten perusolemukseltamme me olemme samanlaisia. Meidän tehtävä tässä elämässä on muistaa ketä me oikeasti olemme ja ennemmin tai myöhemmin me kaikki muistamme.

peesi

En ymmärrä enkä edes yritä. Olen varmaan paha ihminen, mutta en anna ihan kaikkea anteeksi.

Ei ole pahoja ja hyviä ihmisiä. Vain heränneitä ja nukkuvia. Tiedostavia ja tiedostamattomia.

sama näkemys

Maapallo muutetaan tämän jälkeen paratiisiksi, jossa Jehovalle uskolliset asuvat ikuisesti, ja taivaaseen menee 144 000 voideltua uskollista hallitsemaan maata. Jo kuolleiden jäsenten uskotaan saavan ylösnousemuksen ennallistettuun paratiisimaahan.

Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Mulle on tosi hankalaa omaksua eri uskontojen harjoittajien ajatuksia, tai siis mulle on tosi hankalaa käsittää niitä yhtään mitenkään.

Mut nyt nää jehovat on käsittelyssä Uskonto1-kurssilla. Ei päihteitä, ei ristejä, ei joulua, ei synttäreitä...selvä. Mutta ei verensiirtoa?
Siis jos jehovantodistaja tarvitsee verensiirron, niin kuoleeko se mieluummin kuin ottaa sen vastaan? Ja ihan vain sen takia, että uskoo hengen olevan siinä veressä? Eli toiselta ei voi ottaa verta vastaan, koska siinä veressä on toisen sielua... Entä mitä he ovat mieltä elinsiirroista?

Tämä meni nyt niin yli ymmärryksen, että mä ihan odotan että Vartiotornin jakelijat ilmaantuvat ovelle, ois paljon kysyttävää :xmas:

Ei tuossa ole mitään ihmeellistä. Sanassa sanotaan, karta verta, joten he ottavat sen kirjaimellisesti. On uskonnoissa muitakin tyhmyyksiä.

Ja jos todella uskoo, niin onko oma tai lapsen kuolema paha. Jos itse uskoisin, että minut herätettäisiin paratiisiin ja nyt on menossa huonot ajat, niin ei tuo kuoleminen tuntuisi pahalta. Siksi noissa uskonnoissa tahtoo itsemurha olla syntiä. Kannattajat pääsisivät loppumaan hyvin äkkiä.

http://www.drunkduck.com/The_Gods_of_ArrKelaan/index.php?p=320023

Alkuperäinen kirjoittaja minä :
Maapallo muutetaan tämän jälkeen paratiisiksi, jossa Jehovalle uskolliset asuvat ikuisesti, ja taivaaseen menee 144 000 voideltua uskollista hallitsemaan maata. Jo kuolleiden jäsenten uskotaan saavan ylösnousemuksen ennallistettuun paratiisimaahan.

:D Voideltua..

ja tähän samaan kastiin varmaan menee sitte lestadiolaiset koska ne reppanat äidit ei voi sanoo vastaan miehelle ku lapsia tulee vuodessa yks :whistle:

se kun taitaa jokaisella oma uskonto olla se paras usko ja kaikki muut on idiootteja...?

Ai jaa ja sä luulet että lestadiolaisissa perheissä miehet päättää ja naiset tekee niinku miehet sanoo? Et tiedä tämän päivän lestadiolaisuudesta mitään. Satun itse olemaan, kasvanut isossa perheessä joten tiedän kyllä. Vaikka lapsia onkin paljon, se ei tarkoita sitä että naista jotenkin alistettaisiin. Eikä sitä että lapset ei olisi toivottuja.

Taysissa odottelin synnytyksen käynnistämistä ja samassa huoneessa oli nuori äiti lepäilemässä ennenaikaisten supistelujen takia.. Viikkoja hänellä oli alle 30
Tämä nuori äiti sitten osoittautui Jehovan todistajaksi tulevan mummin käydessä osastolla vierailulla.. Tulevalla mummilla ei tuntunut (sivusta kuultuna ) olevan muuta huolen aihetta kun että onhan tyttö varmaan muistanut sanoa että verta hälle eikä vauvalle ei saa antaa!!! Moneen kertaan tytärtään siinä asiasta muistutteli.

Kun itse sain luvan lähteä synnytyssaliin tositoimiin niin jäi vähän kurja olo tämän nuoren äidin puolesta, siinä sitten toivottelin hänelle hyviä jatkoja ja onnea tulevaan!
En tiedä muuta lapsen kohtalosta kuin että syntyi parin päivän kuluttua siitä ja siis alle 30 viikkoisena =(

Sitä vaan ihmettelen, jos Jehovat eivät usko helvettiin mutta uskovat raamattuun, eikö raamatussa varsin selvästi ole että helvetti on olemassa? Aika valikoitua raamatun lukua.

Eiköhän se helvetti ole ihan täällä maanpäällä, jos sellaisen haluaa itse itselleen.
Onhan se joskus vaikka ei haluaisikaan. Tuskin kukaan haluaa. Mutta tässä mietin nyt just tuota tuon puoleista elämää.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen:
Sitä vaan ihmettelen, jos Jehovat eivät usko helvettiin mutta uskovat raamattuun, eikö raamatussa varsin selvästi ole että helvetti on olemassa? Aika valikoitua raamatun lukua.

jehovilla on ihan oma raamattunsa. Eihän niitä lasketa edes kristikuntaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen:

jehovilla on ihan oma raamattunsa. Eihän niitä lasketa edes kristikuntaan.

Ai että heillä on oma pyhä kirja? pohjaako se sit kristittyjen raamattuun vai onko se ihan erillään siitä?

Raamattuakin voi tulkita niin monella tavalla. Se kaikki viisaus ja totuus löytyy itsestä, pitää vaan malttaa kuunnella ja pysähtyä.

Taas kuin omia ajatuksiani.
Se kuulee, joka kuuntelee. Joka tahtoo kuulla. Joka uskaltaa kuulla, totuuden.
Kaikki vastaukset on jo meissä itsessämme, mukana, kaiken aikaa.
Kaikki tapahtuu ajallaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Viipale:
En kuitenkaan "ilku" Jehovantodistajia. He ovat alistettuja ja aivopestyjä, ja tunnen suurta myötätuntoa jehovaperheisiin syntyviä pieniä lapsia kohtaan, joilla on huomattavasti kapeammat mahdollisuudet elämässään kuin muilla. Lisäksi heidät aivopestään subjektiivisillä teeseillä, ja niiden vastustamisesta rangaistaan yhteisöstä erottamisella tai hylkäämisellä. Reiluako?

Anteeksii vaan mutta ei Jehovan todistaja lapsia ole mitenkään alistettu eikä aivopesty ja kyllä heillä on ihan hyvä elämä.

Alkuperäinen kirjoittaja Shine:
Niin ja heidän uskontonsa ei ole kristinusko. He eivät usko kristinuskon komiyhteiseen Jumalaan: Isään, Poikaan Ja Pyhä Henkeen.

Raamatussa ei ole edes mainintaa kolminaisuusopista.

Alkuperäinen kirjoittaja nyt harmaa:
ja tähän samaan kastiin varmaan menee sitte lestadiolaiset koska ne reppanat äidit ei voi sanoo vastaan miehelle ku lapsia tulee vuodessa yks :whistle:

se kun taitaa jokaisella oma uskonto olla se paras usko ja kaikki muut on idiootteja...?

Ai jaa ja sä luulet että lestadiolaisissa perheissä miehet päättää ja naiset tekee niinku miehet sanoo? Et tiedä tämän päivän lestadiolaisuudesta mitään. Satun itse olemaan, kasvanut isossa perheessä joten tiedän kyllä. Vaikka lapsia onkin paljon, se ei tarkoita sitä että naista jotenkin alistettaisiin. Eikä sitä että lapset ei olisi toivottuja.

et vissiin huomannu ironiaa mun kirjotuksessa...? :whistle:

Status
Viestiketju on suljettu.