V
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vastaus:Alkuperäinen kirjoittaja juuei:Lapsien kohdallahan ne oikoo siten, että lapset annetaan huostaan väliaikaisesti, se saa hoidot ja sitten terve laps palautetaan vanhemimlle.
En ole koskaan kuullu tuollaista et joku antais vapaaehtoisesti.Itse en antaisi.Oikeus voi niin määrätä mut ei oo sellasta ollu ainakaan meillä päin.
Alkuperäinen kirjoittaja vastaus:Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:Mulle on tosi hankalaa omaksua eri uskontojen harjoittajien ajatuksia, tai siis mulle on tosi hankalaa käsittää niitä yhtään mitenkään.
Mut nyt nää jehovat on käsittelyssä Uskonto1-kurssilla. Ei päihteitä, ei ristejä, ei joulua, ei synttäreitä...selvä. Mutta ei verensiirtoa?
Siis jos jehovantodistaja tarvitsee verensiirron, niin kuoleeko se mieluummin kuin ottaa sen vastaan? Ja ihan vain sen takia, että uskoo hengen olevan siinä veressä? Eli toiselta ei voi ottaa verta vastaan, koska siinä veressä on toisen sielua... Entä mitä he ovat mieltä elinsiirroista?
Tämä meni nyt niin yli ymmärryksen, että mä ihan odotan että Vartiotornin jakelijat ilmaantuvat ovelle, ois paljon kysyttävää :xmas:
Miten elinsiirtoja voi tehdä ilman verensiirtoa???
Raamatussa kielletään veri.Eli emme ota verta missään muodossa.On olemassa verettömiä hoitoja jotka auttavat esim.epo.Elinsiirrot on taas jokaisen omantunnon asia et hyväksyykö ne.
Alkuperäinen kirjoittaja capris:...taas on liikkeellä niin kaikki tietäviä että voi voi! :kieh:
jt ei ota vastaan verta missään muodossa. itse en myöskään ota, tästä olen keskustellut mieheni kanssa jos sellainen tilanne joskus tulisi etten ole itse tajuissani niin mieheni tietää kantani asiaan ja se on sitten hänen päätettävissään mitä tekee... se ei ole enää minun asiani vaikka minusta on kyse! ja nykyään ei kukaan enää kuole verenhukkaan, on sellaiset aineet keksitty, tästä vasta puhuttiin äitini kohdalla sairaalassa. täytyy olla todella kriittinen tilanne ettei ole keritty tilaamaan sitä vastaavaa ainetta. esim. synnytyksessä kysytään etukäteen kaikki tiedot ja silloin pitää ilmoittaa tuo verihomma, niin tehtiin meilläkin. varuilta tilattiin sitä ainetta sairaalaan kun tuli leikkaus mahdollisuus eteen. että sillai! jos kuolee niin se on tarkoitettua, ei se siihen verenpuutteeseen kuole vaan se on ennalta määrätty, se voi kuolla johonkin muuhun sitten muuten!
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Viipale:En kuitenkaan "ilku" Jehovantodistajia. He ovat alistettuja ja aivopestyjä, ja tunnen suurta myötätuntoa jehovaperheisiin syntyviä pieniä lapsia kohtaan, joilla on huomattavasti kapeammat mahdollisuudet elämässään kuin muilla. Lisäksi heidät aivopestään subjektiivisillä teeseillä, ja niiden vastustamisesta rangaistaan yhteisöstä erottamisella tai hylkäämisellä. Reiluako?
Anteeksii vaan mutta ei Jehovan todistaja lapsia ole mitenkään alistettu eikä aivopesty ja kyllä heillä on ihan hyvä elämä.
Alkuperäinen kirjoittaja tuu-tikki2:En myöskään sitä miks jotkut ei saa uskontonsa takia syödä possua?
Heprealaiset lainasivat ja laajensivat aiemmin kirjoitettua Egyptin lääketieteen saavutuksista kertovaa teosta, ja uusi teos julkaistiin n. 3500 vuotta sitten nimellä Leviticus. Kyseessä oli ohjekirja, joka käsitteli yllättävän nykyaikaisesti (ottaen huomioon, että bakteerit löytyivät vajaa 150 vuotta sitten ja virukset hieman myöhemmin) yhteisön ja yksilön kannalta mm. raskaudenaikaista hygieniaa, henkilökohtaista puhtautta, tartuntatautien torjuntaa, spitaalisten eristämistä, desinfiointia, turvallista elinntarvike- jäte- ja vesihuoltoa. Monet uskonnolliset määräykset Lähi-Idässä, kuten sianlihan syönnin kieltäminen (trikiinivaara) sekä poikien ympärileikkaikset asetettiin määräyksiksi infektioiden torjunta tähtäimessä, vaikka normien perusteita ei tässä yhteydessä ymmärrettykään.Alkuperäinen kirjoittaja Kettkarkki:Alkuperäinen kirjoittaja tuu-tikki2:En myöskään sitä miks jotkut ei saa uskontonsa takia syödä possua?
Raamatussa kerrotaan, kuinka Jeesus ajoi riivaajia (sairaista miehistä?), ne siirtyivät sikoihin, ja näin ollen siat ovat saastaisia eläimiä.
Jotenkin näin se meni, tarkemmin en muista saatika Raamatun kohtaa, että voisin tarkistaa
Alkuperäinen kirjoittaja isukki:Täällä jo aiemmin todettiin noista ruoka-asioista ja muista terveyteen liittyvistä seikoista historiaan viitaten. Tekisi jokaiselle hyvää, niin uskovalle kuin ateisteillekin, tutustua hieman ihmiskunnan historiaan syvemmin kuin peruskoulussa tai lukiossakaan on käyty asioita läpi. Jos hyvin käy, niin aukeaa silmät moneen kertaan, tai näin ainakin itselleni kävi kun aloin lukemaan nyt jo osin vanhentuneeksi/epätäydelliseksi todettua Carl Grinbergin Kansojen Historiaa. 1900-luvun alkupuolella koostettu teoskokoelma toiminee kuitenkin edelleen hyvänä historian perusteoksena, joka valoittanee myös uskontojen alkuperää.
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:Lapsien kohdallahan ne oikoo siten, että lapset annetaan huostaan väliaikaisesti, se saa hoidot ja sitten terve laps palautetaan vanhemimlle.
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:Minä vaan täällä ihmettelen, että mitähän mullekkin syntiselle oikeen sit tapahtuu kun olen ihan varmasti onnistunut rikkomaan joka ikisestä uskonnosta jotain kieltoa? Verensiirron olen saanut ja possua ja veriruokia popsin hyvällä ruokahalulla. Esiaviollista seksiä on harrastettu. Paastonnut en ole ikinä, enkä rukoillutkaan sitten lapsuuden.
Mitä minulle tapahtuu? Paha karma? Helvettikö odottaa?
Kiinnostaa kauheasti tutkiskella eri uskontojen eroja, joten kertokaapa mikä missäkin uskonnossa on seuraus sääntörikkomuksista.