Kuka tietää jehovista....?

Status
Viestiketju on suljettu.
veressä on sielu.siksi verta ei saa syödä,ei luovuttaa,ottaa vastaan eikä myöskään elimiä.musta tuntuu kauheelle ajatus et ihmisiä yhdistellään=(
en suostu lapsillekaan et annetaan mut tosin ottavat huostaan lapset sit.
eiköhän noi jutut oo jokaisen omia päätöksiä,niitä pitäisi pystyä kunnioittamaan vaikkei ite ymmärtäis.
suomessa on uskonnonvapauslaki=)

ne on yksiä sanonko mitä...!! on joskus mun miehelle kun oli lapsi yks jehova selittänyt että kun oikeen uskoo jumalaan, niin voi pistää kätensä käärmeen pesään niin ne ei pistä!! et sanon vaan vittu mitä touhua!! meidän oven taa eksyvät niin on tasan viimen kerta kyllä sen verta likukkaasti lähtevät ja tasan kutsun poliiisin jos mun muskulle tommosta paskaa puhuvat!! ja yks mikä pistää vihaks on toi niiden tyyli kun kuppaavat omaisuuden noilta vanhuksilta ym...

Alkuperäinen kirjoittaja no hyi:
onkos jehovat niitä joitten mielestä "VÄÄRÄN USKONNON AIKA ON OHI" ja homot ovat paskiaisia ja armeijaan ei missään nimessä mennä, veriletut on out ja kaupungilla tuputetaan jos jonniin näköstä vihkoa tassuihin joka ainoalle ohikulkijalle?

Perustavat uskontonsa raamattuun ja raamatussa sanotaan selvästi että miehet jotka makaavat miesten kanssa eivät peri jumalan valtakuntaa.
Ja mitä armeijaan tuleen niin eivät mene armeijaan koska eivät menisi sotimaankaan koska eivät tapa ketään..
Uskovat tietävänsä totuuden ja pitävät asiaansa niin mahtavana että yrittävät siitä kertoa kaikille vaikka ihmiset eivät kuuntele ja ottavat sen juurikin näin vastaan. Niin ja käsky saarnaamisesta löytyy myöskin raamatusta.

Alkuperäinen kirjoittaja ei jehova:
veressä on sielu.siksi verta ei saa syödä,ei luovuttaa,ottaa vastaan eikä myöskään elimiä.musta tuntuu kauheelle ajatus et ihmisiä yhdistellään=(
eiköhän noi jutut oo jokaisen omia päätöksiä,niitä pitäisi pystyä kunnioittamaan vaikkei ite ymmärtäis.

Mutta mehän ollaan kaikki jumalan ilmentymiä eli henkiä, joka tarkoittaa että me ihmiset olemme kaikki samaa "massaa", me ollaan kaikki yhtä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ines:
Mielenkiintoinen asia. Mä olen kyllä kuullut että veri on pyhää, mutta tommosta sielu hommelia en ollenkaan.. Toivottavasti ovikellot alkaa soimaan urakalla, koska kannattaa tollaset asiat kysyä tosiaan sellaselta ihmiseltä joka on oikeasti jehovan todistaja.

3.mooses 17;11 Sillä lihan sielu on veressä,ja minä olen pannut sen alttarille teidän hyväksenne tuottamaan sovituksen sielullenne,sillä sovituksen tuottaa veri siinä olevan sielun perusteella.

Apostolien teot 15;20 vaan heille tulee kirjoittaa että he karttavat epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja sitä mikä on kuristettua ja verta.

Huomaan myös, että tällä palstalla ei ole tiedostavia ihmisiä. Herännyt ihminen tietää, että kukaan ei ole parempi eikä huonompi itseään sillä olemme kaikki samaa energiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
Kauheen vihamielistä sakkia täällä :whistle:

No mistähän syystä? Kysynpähän vain.
Niillähän on vaimokin alempi arvoinen kuin mies. Sellaisen avioliitto-oppaan mukaan nainen ei saa vastustaa miestään, eli mies päättää ja sitä pitää palvella jne. Huhhuh.

mutta eikö oo hyvä että jokainen saa uskoa omalla tavallansa?

Eikös se mee vielä jotenkin niin, että jehovan todistajat "tietää" et paratiisiinkin pääsee vaan tietty määrä porukkaa, eli "parhaat todistajat", ei suinkaan kaikki sen sanan levittäjät.

Taas väärää tietoa! Ihan täysin. Se on suuri joukko jota kukaan ei kykene laskemaan joka paratiisiin menee.. Eikä j todistajat väitä että esim jehovan todistajat menevät paratiisiin vaan kuten raamatussa sanotaan nöyrät perivät maan.

Niillähän on vaimokin alempi arvoinen kuin mies. Sellaisen avioliitto-oppaan mukaan nainen ei saa vastustaa miestään, eli mies päättää ja sitä pitää palvella jne. Huhhuh.

ei!! jos vahingoittaa alistaa ym.. toista ihmistä!!

Eikös se mee vielä jotenkin niin, että jehovan todistajat "tietää" et paratiisiinkin pääsee vaan tietty määrä porukkaa, eli "parhaat todistajat", ei suinkaan kaikki sen sanan levittäjät.

Taivaaseen menee vain 144 000 mutta maan päällä on miljoona ihmisiä.Ja jokainen ihminen maan päällä on ehrolla ikuiseen elämään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

ei!! jos vahingoittaa alistaa ym.. toista ihmistä!!

ja tähän samaan kastiin varmaan menee sitte lestadiolaiset koska ne reppanat äidit ei voi sanoo vastaan miehelle ku lapsia tulee vuodessa yks :whistle:

se kun taitaa jokaisella oma uskonto olla se paras usko ja kaikki muut on idiootteja...?

Alkuperäinen kirjoittaja ziggy:

Mutta mehän ollaan kaikki jumalan ilmentymiä eli henkiä, joka tarkoittaa että me ihmiset olemme kaikki samaa "massaa", me ollaan kaikki yhtä.

ei pidä toi kyl paikkansa,jokainen ihminen on yksilö.kaikki loppupelissä yksin jumalan edessä.ja kaikilla on oma henki ja sielu. mut se on kyl totta et jumala loi meidät omaksi kuvakseen.

Suomen laissa on lastensuojelupykälä, jonka mukaan voidaan hätätilanteessa pakkohuostaanottaa lapsi jehovavanhemmiltaan, jotka kieltäytyvät lapsensa verensiirrosta lapsen henkeä vakavasti uhkaavassa tilanteessa, jossa veretön hoito ei tule kyseeseen. Näin on Suomessa toimittukin, ja hyvä niin.
Jehovat puolustautuvat aina tällä verettömällä hoidolla ja sen kaikenkattavuudella, mikä mahdollistaa sen, että verensiirtoja ei koskaan edes tarvita. No, todettakoon, että mitä korkeammin koulutettu henkilö, sitä epätödennäköisimmin jehovantodistaja. Siksi tällaisetkin käsityksen voivat vapaasti siirtyä pienessä yhteisössä aivopesuna eteenpäin kenenkään niihin sen koommin kriittisesti puuttumatta. Tosiasiahan on, että joskus pelkkä plasmavolyymin lisääminen ei riitä, vaan tarvitaan punasoluja. (Verenvuotoshokki onnettomuuksien yhteydessä tai vaikkapa tietyt veriasairaudet jne)

Tutkimustakin tästä on tehty, hetki sitten tuli televisiosta ohjelma Helsingin yliopiston tutkijasta, joka oli luopunut elämästään Jehovantodistajana ja sukulaisistaan siinä samalla.

Uskonnollinen yhteisö oli kovasti pojan koulunkäyntiä (siis peruskoulun jälkeen vaan traktaattia jakamaan eikä yhtään lisäopintoja) vastaan, koska koulutetut ihmiset ajattelevat omilla aivoillaan, aivopesu on heidän kohdallaan vaikeaa koska varsinkin korkeakouluopiskelijat opeteaan kriittiseen ajatteluun ja kyseenalaistamiseen. Tästä syystä tämäkin yliopiston tutkija ei voi pitää enää yhteyttä perheeseensä.

No, tuo toinen ketjuhan koski lasten pahoinpitelyä. Eikö se ole pahinta mahdollista lapsen pahoinpitelyä, jos kieltäytyy lapsen hengen pelastavasta hoidosta? Sehän on murha.

Alkuperäinen kirjoittaja vastaus:

Taivaaseen menee vain 144 000 mutta maan päällä on miljoona ihmisiä.Ja jokainen ihminen maan päällä on ehrolla ikuiseen elämään.

Mutta vain Jehovaan uskovat saavat ikuisen elämän? Ja ihminen joka on hyvä mutta ei ole elämässään kuullut ennen Jehovasta herätetään ja häneltä kysytään uskotko Jehovaan?

No onpas se jehva tarkan lukumäärän ilmoittanut :laugh:

Korjaus miljoona sanaan miljoonia.On lukematon määrä maan päällä jota kukaan ei pysty laskemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ziggy:

ei pidä toi kyl paikkansa,jokainen ihminen on yksilö.kaikki loppupelissä yksin jumalan edessä.ja kaikilla on oma henki ja sielu. mut se on kyl totta et jumala loi meidät omaksi kuvakseen.

Mä uskon siihen että me olemme kaikki osa jumalaa, joten perusolemukseltamme me olemme samanlaisia. Meidän tehtävä tässä elämässä on muistaa ketä me oikeasti olemme ja ennemmin tai myöhemmin me kaikki muistamme.

Varmaan ihan turha jatkaa "keskustelua" koska mun mielestä on typerää ilkkua, nauraa ja pilkata toisen ihmisen uskontoa.

Näin on. Sellaisella suhtautumisella määrittelee vain ja ainoastaan itsensä.

Varmaan ihan turha jatkaa "keskustelua" koska mun mielestä on typerää ilkkua, nauraa ja pilkata toisen ihmisen uskontoa.

Todella, olet oikeassa. Itse kerroin, minkälaiseen tilanteeseen olen Jehovantodistajien kanssa törmännyt, ja siitä on leikki kaukana. On väärin heidänkin puoleltaan vaatia valtaväestöä toimimaan heidän henkilökohtaisten uskomustensa mukaisesti tilanteissa, joissa aiheutuu viattomille kärsimystä.

En kuitenkaan "ilku" Jehovantodistajia. He ovat alistettuja ja aivopestyjä, ja tunnen suurta myötätuntoa jehovaperheisiin syntyviä pieniä lapsia kohtaan, joilla on huomattavasti kapeammat mahdollisuudet elämässään kuin muilla. Lisäksi heidät aivopestään subjektiivisillä teeseillä, ja niiden vastustamisesta rangaistaan yhteisöstä erottamisella tai hylkäämisellä. Reiluako?

Mä olen tässä asiassa järkähtämätön. Onneksi en ollut paikalla kun tämä jehovan todistaja- pariskunta oli äidilleni hänen "toivottoman" tilansa julistanut. Olisi nimittäin sillon sanat loppuneet ja olisivat lentäneet pellolle niska-perse-otteella.
Että todellakin nauran ja ilkun heidän "totuudelleen".

Sitten sä määrittelet itsesi ja suhtautumisesi muihin ihmisiin, oli ne kuinka hölmöjä tahansa ja se ei tee susta sen parempaa kuin ne joita sä ilkut.

Alkuperäinen kirjoittaja JuiceFani:
Mä kysyin tätä kans täällä kerran ja sain vastauksen että jotain plasmaa tms laitetaan jehoville veren sijaan. Näin muistelen.

Plasma on sama kuin veri.Mutta veren fraktioita voi ottaa mutta sekin on jokaisen omantunnos asia.

Hyvänen aika mitä paskaa! Plasma ei todellakaan ole sama asia kuin veri! Mitä ihmeen 2000 vuotta vanhaa humoraalipatologian opusta teilläpäin selataan????? Veressä on punasoluja, plasmassa ei!

Mä olen tässä asiassa järkähtämätön. Onneksi en ollut paikalla kun tämä jehovan todistaja- pariskunta oli äidilleni hänen "toivottoman" tilansa julistanut. Olisi nimittäin sillon sanat loppuneet ja olisivat lentäneet pellolle niska-perse-otteella.
Että todellakin nauran ja ilkun heidän "totuudelleen".

Äitini oli juuri käynyt kuoleman porteilla ja edelleenkin taisteli hengestään kun nämä sekopäät tulivat "vääntämään puukkoa haavassa", Jehvan nimissä!
Ethän kuitenkaan yleistä, niputa samaan kastiin.

Status
Viestiketju on suljettu.