Kuka tietää jehovista....?

Status
Viestiketju on suljettu.

Darwinin leski

Aktiivinen jäsen
28.12.2005
23 971
0
36
Mulle on tosi hankalaa omaksua eri uskontojen harjoittajien ajatuksia, tai siis mulle on tosi hankalaa käsittää niitä yhtään mitenkään.

Mut nyt nää jehovat on käsittelyssä Uskonto1-kurssilla. Ei päihteitä, ei ristejä, ei joulua, ei synttäreitä...selvä. Mutta ei verensiirtoa?
Siis jos jehovantodistaja tarvitsee verensiirron, niin kuoleeko se mieluummin kuin ottaa sen vastaan? Ja ihan vain sen takia, että uskoo hengen olevan siinä veressä? Eli toiselta ei voi ottaa verta vastaan, koska siinä veressä on toisen sielua... Entä mitä he ovat mieltä elinsiirroista?

Tämä meni nyt niin yli ymmärryksen, että mä ihan odotan että Vartiotornin jakelijat ilmaantuvat ovelle, ois paljon kysyttävää :xmas:

Juu, se verensiirto on ihan pimee homma. Pappani äitee kuoli sen takia, tai tarkemmin en tiiä mut kumminkin. Meille ei kotio jehovat enää uskaltautuneet kun paapa niille anto vähän palautetta. Tulisivat sillon käymään kun ovat mumminkaa täälä... =)

Alkuperäinen kirjoittaja SuhmuranSandra:
Juu, se verensiirto on ihan pimee homma. Pappani äitee kuoli sen takia, tai tarkemmin en tiiä mut kumminkin. Meille ei kotio jehovat enää uskaltautuneet kun paapa niille anto vähän palautetta. Tulisivat sillon käymään kun ovat mumminkaa täälä... =)

Ei ole kovinkaan soveliasta morkata kenenkään uskontoa...mutta kyllä toi menee oikeasti jo ihan yli ymmärryksen ja lujaa. Onkohan he ajatelleet sitä asiaa lainkaan, ihan aivojen kera? Siis nimenomaan tota verensiirtoa.

Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:

Ei ole kovinkaan soveliasta morkata kenenkään uskontoa...mutta kyllä toi menee oikeasti jo ihan yli ymmärryksen ja lujaa. Onkohan he ajatelleet sitä asiaa lainkaan, ihan aivojen kera? Siis nimenomaan tota verensiirtoa.

Empä usko. Annetaanko lastenkin sitten vaan kuolla? Ennen vanhaan varmasti, mutta jotenkin en usko, että enää. Kai hekin jollaintapaa kumminkin sen ymmärtää, et se verensiirto saattaa elämän pelastaa. Oli siinä sitten sieluja tai ei.

Tai mistä minä tiedän, mutta toivon ainakin niin.

Empä usko. Annetaanko lastenkin sitten vaan kuolla? Ennen vanhaan varmasti, mutta jotenkin en usko, että enää. Kai hekin jollaintapaa kumminkin sen ymmärtää, et se verensiirto saattaa elämän pelastaa. Oli siinä sitten sieluja tai ei.

Tai mistä minä tiedän, mutta toivon ainakin niin.

No niinpä... Jotenkin mä en voi uskoa, etteivät oikeasti suostuisi siihen siirtoon vaikkapa juuri lastensa (no ylipäätään kenenkään) kohdalla. Ei kai kukaan nyt oikeasti ole niin...no niin? Tulis nyt jakamaan lehtisiään, mua vaivaa tämä :xmas:

Töissä törmäsin Jehova mieheen, jolle annettiin verta salaa omaisilta. Hän oli itse tehnyt ratkaisun, että verta annetaan muttei halunnut siitä kenenkään tietävän. Veri tiputettiin aina sitten sellaiseen vuorokauden aikaan ettei vieraita ollut paikalla.

Mulle on tosi hankalaa omaksua eri uskontojen harjoittajien ajatuksia, tai siis mulle on tosi hankalaa käsittää niitä yhtään mitenkään.

Mut nyt nää jehovat on käsittelyssä Uskonto1-kurssilla. Ei päihteitä, ei ristejä, ei joulua, ei synttäreitä...selvä. Mutta ei verensiirtoa?
Siis jos jehovantodistaja tarvitsee verensiirron, niin kuoleeko se mieluummin kuin ottaa sen vastaan? Ja ihan vain sen takia, että uskoo hengen olevan siinä veressä? Eli toiselta ei voi ottaa verta vastaan, koska siinä veressä on toisen sielua... Entä mitä he ovat mieltä elinsiirroista?

Tämä meni nyt niin yli ymmärryksen, että mä ihan odotan että Vartiotornin jakelijat ilmaantuvat ovelle, ois paljon kysyttävää :xmas:

Raamatussa kielletään veri.Eli emme ota verta missään muodossa.On olemassa verettömiä hoitoja jotka auttavat esim.epo.Elinsiirrot on taas jokaisen omantunnon asia et hyväksyykö ne.

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Lapsien kohdallahan ne oikoo siten, että lapset annetaan huostaan väliaikaisesti, se saa hoidot ja sitten terve laps palautetaan vanhemimlle.

En ole koskaan kuullu tuollaista et joku antais vapaaehtoisesti.Itse en antaisi.Oikeus voi niin määrätä mut ei oo sellasta ollu ainakaan meillä päin.

parisen kuukautta sitten oli justiin netissä juttua kun josain Lontoossa (?) kuoli 22-vuotias jehova äiti verenhukkaan synnytettyään kaksoset.
Henkilökunta oli anonut lupaa naisen mieheltä ja suvulta mutta lupaa ei herunut, nainen itse oli jo niin huonossa kunnossa siinä vaiheessa, mutta oli viimeiseen asti kieltänyt verensiirron.
Nyt leskimies ja suku ihmettelee miten tällaista voi tapahtua tänä päivänä nykyaikaisella teknologialla......

Alkuperäinen kirjoittaja JuiceFani:
Mä kysyin tätä kans täällä kerran ja sain vastauksen että jotain plasmaa tms laitetaan jehoville veren sijaan. Näin muistelen.

Plasma on sama kuin veri.Mutta veren fraktioita voi ottaa mutta sekin on jokaisen omantunnos asia.

Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Villasukka:
parisen kuukautta sitten oli justiin netissä juttua kun josain Lontoossa (?) kuoli 22-vuotias jehova äiti verenhukkaan synnytettyään kaksoset.
Henkilökunta oli anonut lupaa naisen mieheltä ja suvulta mutta lupaa ei herunut, nainen itse oli jo niin huonossa kunnossa siinä vaiheessa, mutta oli viimeiseen asti kieltänyt verensiirron.
Nyt leskimies ja suku ihmettelee miten tällaista voi tapahtua tänä päivänä nykyaikaisella teknologialla......

Tossa olisi voitu antaa muitaa korvaavia juttuja.Mutta jos tää äiti oli kieltäny omantunnn mukaan kaikesta niin ei voira silloin tehrä vastoin.Jokaisella Jehovan Todistajalla on kortti lompakossa jossa on mitä hyväksyy ja mitä ei.Ja leikkauksiin ja muihin isoihin toimenpiteisiin otetaan kyseisestä laposta kopio.Torennäkösesti lääkärit on kunnioittanut potilaan määräystä tässä.

Alkuperäinen kirjoittaja vastaus:
Lapsien kohdallahan ne oikoo siten, että lapset annetaan huostaan väliaikaisesti, se saa hoidot ja sitten terve laps palautetaan vanhemimlle.

En ole koskaan kuullu tuollaista et joku antais vapaaehtoisesti.Itse en antaisi.Oikeus voi niin määrätä mut ei oo sellasta ollu ainakaan meillä päin.

mitä tarkoitat "antaa vapaaehtoisesti"?

Mielenkiintoinen asia. Mä olen kyllä kuullut että veri on pyhää, mutta tommosta sielu hommelia en ollenkaan.. Toivottavasti ovikellot alkaa soimaan urakalla, koska kannattaa tollaset asiat kysyä tosiaan sellaselta ihmiseltä joka on oikeasti jehovan todistaja.

Tossa olisi voitu antaa muitaa korvaavia juttuja.Mutta jos tää äiti oli kieltäny omantunnn mukaan kaikesta niin ei voira silloin tehrä vastoin.Jokaisella Jehovan Todistajalla on kortti lompakossa jossa on mitä hyväksyy ja mitä ei.Ja leikkauksiin ja muihin isoihin toimenpiteisiin otetaan kyseisestä laposta kopio.Torennäkösesti lääkärit on kunnioittanut potilaan määräystä tässä.

Nimenomaan, näin oli tehty: kunnioitettu potilaan toivetta.

Siis vapaaehtoisesti et ottakaapa lapseni húostaan et voitte antaa verta.

Se mitä ne ottaa on laboratooriossa tehtyä jotain (en muista sen hienoa nimee nyt). Mutta oikeesti ei nenekään lapsen anneta kuolla siksi että on jotain uskontoa ja ei sallista veren siirtoa. Lapsi pakkohuostaan otetaan ja hoidetaan ilman vanhenpien suostumusta.

Mutta oikeesti ei ne anna vapaaehtoisesti lapselleen saatikka kenellekkään antaa verta.

Nimenomaan, näin oli tehty: kunnioitettu potilaan toivetta.

Silloin sille ei kukaan pysty tekeen mitään.

onkos jehovat niitä joitten mielestä "VÄÄRÄN USKONNON AIKA ON OHI" ja homot ovat paskiaisia ja armeijaan ei missään nimessä mennä, veriletut on out ja kaupungilla tuputetaan jos jonniin näköstä vihkoa tassuihin joka ainoalle ohikulkijalle?

Siis vapaaehtoisesti et ottakaapa lapseni húostaan et voitte antaa verta.

Niin..huostaanotto ei olekaan vanhempien tahdon asia. Vaan lastensuojelun ja viranomaisen.
Pakkohuostaanotto, sellainen asia on olemassa.

Eikös Raamatussa kielletä vain veren syönti, mistä ne tuon verensiirtokiellon ovat saaneet? Toinen asia mitä en ymmärrä on se että heille me muut olemme jotenkin huonompia ihmisiä, luopioita kun emme usko heidän oppeihinsa. Jehovan todistajista eronnut hylätään eikä häntä saa edes tervehtiä vastaantullessa, vaikka olisi oma poika kyseessä. Miksi näin?

Kaikki uskonnot, jehovat mukaan lukien ovat pahasta. Uskonnot ovat ihmisten pilaamia, sillä jos olet mukana jossain lahkossa, sinun ei tarvitse itse ajatella ja kyseenalaistaa asioita. Riittää että voit piiloutua "jumalan sanan" taakse ja noudattaa ohjeita. Omilla aivoilla ajattelua ei kannusteta. Tämä koskee kaikkia maailman uskontoja.

Status
Viestiketju on suljettu.