Kuka tekee väärin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gloria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Gloria:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja jospa:
Jos noi kaikki miehet höyläilee ap:ta?

Se mullakin kävi mielessä, kuten joku jo ihmettelikin, että miten noin hyvin tietää, vaikka muut ei tiedäkään. Liekö kysessä siis ap:n oma "sarja".

Huoh.
Jos ei tuo sisälukutaito pelaa, niin pitäiaköa se tavuttaa?
NÄ-MÄ E-SI-MER-KIT O-VAT LÄ-HI-PII-RIS-TÄ.
Se tarkoittaa sitä, että tunnen kyseiset ihmiset ja tapaukset erittäin hyvin :flower:

joskus ri-vi-en vä-lis-tä voi lukea enemmän kuin sisälukutaidolla ikinä

Alkuperäinen kirjoittaja jooo-o:

Se mullakin kävi mielessä, kuten joku jo ihmettelikin, että miten noin hyvin tietää, vaikka muut ei tiedäkään. Liekö kysessä siis ap:n oma "sarja".

Huoh.
Se tarkoittaa sitä, että tunnen kyseiset ihmiset ja tapaukset erittäin hyvin :flower:

Ole sinä sitten ihan siinä uskossa missä olet, turha teille vatipäille on yrittää mitään sanoa, kun johtopäätökset vedetään heti, tietämättä mistään mitään, tuskin aina edes lukien koko tekstiä :flower:
Kukka hattuun sinulle, siitä, kun tunnet onnistuneesi, ehkä se on ensimmäinen onnistumisen tunne tänään sinulle :)

No mutta, minäpäs lähden kutomaan loppuun tämän sukan, mitä olen tapailemalleni miehelle illan väkertänyt :)

Alkuperäinen kirjoittaja jooo-o:

Huoh.

Ole sinä sitten ihan siinä uskossa missä olet, turha teille vatipäille on yrittää mitään sanoa, kun johtopäätökset vedetään heti, tietämättä mistään mitään, tuskin aina edes lukien koko tekstiä :flower:
Kukka hattuun sinulle, siitä, kun tunnet onnistuneesi, ehkä se on ensimmäinen onnistumisen tunne tänään sinulle :)

No mutta, minäpäs lähden kutomaan loppuun tämän sukan, mitä olen tapailemalleni miehelle illan väkertänyt :)

siihen kolmanteen jalkaanko sä sittä yhtä sukkaa kudot!

Samaa ihmettelen kuin joku muukin täällä: tarviiko tätä edes kysyä? Pettäjät tekevät väärin. Ihan sama missä kuosissa oma suhde on. Ensin yritetään korjata oma suhde keskustelemalla toisen kanssa, ehkä ammattiauttajallakin, ja jos hommat ei vaan parane millään, erotaan. Sitten hypätään toisen sänkyyn. Ihastumisen tunteelle ei tietenkään mitään voi, mutta teoilleen voi.

Miksi kaikissa tapauksissa on NAISEN vika, ettei ole jaksanut panostaa parisuhteeseen? Eipä ole paljon miehetkään panostelleet omaan eukkoonsä, näemmä.

Eli kaikki mainitut miehet ja kaikki ne naiset jotka tietävät olevansa suhteessa varatun miehen kanssa, tekevät väärin.

Raamatusta: Älä tee huorin. Eli älä tee aviorikosta. Simple as that.

Alkuperäinen kirjoittaja mv:
Samaa ihmettelen kuin joku muukin täällä: tarviiko tätä edes kysyä? Pettäjät tekevät väärin. Ihan sama missä kuosissa oma suhde on. Ensin yritetään korjata oma suhde keskustelemalla toisen kanssa, ehkä ammattiauttajallakin, ja jos hommat ei vaan parane millään, erotaan. Sitten hypätään toisen sänkyyn. Ihastumisen tunteelle ei tietenkään mitään voi, mutta teoilleen voi.

Siksi mä kysyin, koska mun mielestä näissä esimerkeissä oli monta syylistä, ei pelkästään se pettävä mies :)
Yleisesti ottaen on niin, että jos suhteesta ei huolehdi, niin silloin saattaa käydä niin, että jompi kumpi pettää, ellei molemmat.
Moni on niin väsynyt omaan suhteeseensa, ettei jakseta yrittää edes korjata sitä ja ollaan niin kapeakatseisia, ettei mennä puhumaan esim. parisuhdeterapiaan asiasta.
Useasti kun syytetään sitä toista naista, että se on vienyt miehen, niin se ei pidä paikkaansa. Ei kai ketään aikuista miestä voida viedä kuin pässiä narussa? Ainakin näissä kaikissa esimerkeissä mies on myös aktiivinen osapuoli.

Ovatkohan nämä pettäjät edes vaivautuneet kertomaan puolisolleen, etteivät ole tyytyväisiä suhteen nykytilaan? Monelle "huono suhde" on vain tekosyy, jolla haetaan oikeutusta pettämiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
se tekee väärin joka vehtaa toisen selän takana jotain salaa - oli olosuhteet ja tilanteet mitä oli.
PETTÄMINEN ei ole koskaan oikeutettua ja hyväksyttävää.

Peesi! Lisään vielä, etten pidä myöskään tietoista varattuun ihmiseen sekaantumista hyväksyttävänä.

Yhdyn edellisiin. Ensin ero sitten uusi.

Voin kokemuksesta sanoa että tuntui helvetin pahalta kuulla miehen pettäneet toistuvasti,toimineen seläntakana ja antaen mun samalla luulla että kaikki on hyvin.
Elämältä tippui pohja,olin luullut meidän elämvän yhteistä elämää,mutta mies eli omaansa minä kuviteltua,tai sitä mitä minulle uskoteltiin.
Pettäjä on se raukka,ja hänen kuuluisi antaa puolisolleen mahdollisuus valita että haluaako jatkaa yhdessä vai ei.Ei voi päättää tosien puolesta valehtelemalla.

Pettäjä tekee väärin eikä sitä voi puolustella/hyväksyä. Myös se "toinen" nainen tekee väärin jos tietää miehen olevan jo varattu. Koskaan syy ei ole petetyn. En ymmärrä miksi se on niin vaikea erota ensin ja sitten vasta aloittaa uusi suhde.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ovatkohan nämä pettäjät edes vaivautuneet kertomaan puolisolleen, etteivät ole tyytyväisiä suhteen nykytilaan? Monelle "huono suhde" on vain tekosyy, jolla haetaan oikeutusta pettämiselle.

näinpä!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Pettäjä tekee väärin eikä sitä voi puolustella/hyväksyä. Myös se "toinen" nainen tekee väärin jos tietää miehen olevan jo varattu. Koskaan syy ei ole petetyn. En ymmärrä miksi se on niin vaikea erota ensin ja sitten vasta aloittaa uusi suhde.

Näinpä. Mikään ei oikeuta pettämään.
Niin, ja vaikka kuinka lähipiiristä olisikin, niin vähän kyllä ihmetyttää, että ap tietää asiat noin pilkun tarkkaan, mutta vaimot ei tiedä... Jos he kerran ovat lähipiiriä, niin annat heidän olla siinä luulossa että miehet on kunnollisia, ei ole tullut mieleen lähipiiriläiselle kertoa, että hei sun ukko pettää!!!

Minä olen eri mieltä. Jos parisuhteessa menee huonosti (vika silloin molempien!!! puolisoiden), niin silloin kolmannen osapuolen on helppo päästä kuvoihin mukaan (yleensä siis toisen puolison halusta). Mutta jos parisuhteessa menee hyvin, on ihan sama mitä muut tekee. Eli sitä suhdetta ei silloin pääse toinen nainen/mies hetkauttamaan. Eli minusta toinen nainen/mies ei ole koskaan syy vaan seuraus (eli seuraus huonosta parisuhteesta).

Voiko oikeasti parisuhteen tilanne tulla kenellekkään yllätyksenä???

Käytännössä siis komppaisin tuota mitä BKM etusivulla kirjoitti.

Alkuperäinen kirjoittaja sannulii:
miten sulla ap on noin monta pettäjää lähipiirissäsi?

itselläni ei montaakaan tuttua jota olisi petetty.. :o

JOkin aika sitten täällä oli juttu siitä tutkimuksesta, että 1/10 pienten lasten vanhemmista pettää, mä mietin silloin just tätä lähipiiriä ja oikeesti, kun mä laskin, niin meillä se oli täysin toisin päin, eli 1/10 ei käy vieraissa jossain muodossa.

Ja kyseessä on täysin eri ikäisiä ihmisiä, 20-vuotiaista ihan 50-vuotiaisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:

Näinpä. Mikään ei oikeuta pettämään.
Niin, ja vaikka kuinka lähipiiristä olisikin, niin vähän kyllä ihmetyttää, että ap tietää asiat noin pilkun tarkkaan, mutta vaimot ei tiedä... Jos he kerran ovat lähipiiriä, niin annat heidän olla siinä luulossa että miehet on kunnollisia, ei ole tullut mieleen lähipiiriläiselle kertoa, että hei sun ukko pettää!!!

Mun mielestä se on heidän oma asiansa, kertovatko toisilleen, vaiko eivät.
Tämän ensimmäisen esimerkin mies on mun isän parhaimpia ystäviä, olen tuntenut sen noin 5-vuotiaasta saakka ja hänen perheensä myös. Ehdottomasti olen sitä mieltä, että ei ole mun asiani vaimolle kertoa, aikuiset ihmiset osaavat tehdä itse päätöksensä, kertovatko vai eivät :)

Toisessa esimerkissä tunnen ainoastaan miehen hyvin, on mun lapsuuteni kavereita. Lapsensa äiti on katsellut mua aina nenänvarttaan pitkin, koska on mustasukkainen, siitä että me järkkäillään vanhojen koulukavereiden kanssa tapaamisia jne. Oikeastaan tämän esimerkin "Jake" on ainoa jota ymmärrän ihan täysin. Kertoo itse sitten sille puolisolleen, kun tuntuu sopivalta. En missään tilanteessa kävelisi sanomaan puolisolle, että miehes lähettelee tekstareita selkäs takana :)

Kolmannessa esimerkissä mun hyvä ystävä on tämä toinen nainen ja "Laurin" olen minäkin tavannut useasti mm. pelaamassa meidän kanssa biljardia, hiihtämässä, lounaalla. Tässäkin tilanteessa Lauri on myös isäni hyvä ystävä ja aikuinen, joten aikuinen kertokoot vaimolle itse, sitten kun siltä tuntuu, minä en sitä missään nimessä aio tehdä.

Pettäjä tekee eniten väärin, koska hän ikäänkuin sysää koko homman liikkeelle. Jollei hän pitäisi salasuhdetta yllä, mitään pettämistä ei tapahtuisi.

Kummallakin puolisolla on vastuunsa siinä että parisuhteelle otetaan aikaa, ja jos asiat ei korjaannu, tai niitä ei edes halua korjata, pitäisi erota. Petettyä ei silti yleensä voi pitää suoraan syyllisenä.

Toinen nainen/mies tekee tietyllä tavalla väärin. Silti mun mielestä jokainen on vastuussa omasta onnestaan, eli jos sinkku löytää ihanan miehen tai naisen miksi hän ei alkaisi suhteeseen jos toinenkin on innokas? Tuskin se on hienoa olla salarakas, mutta omapa on valinta. Salarakasta ei voi syyttää pettämisestä, kyllä se on pettäjän asia. Miksi jonkun ulkopuolisen pitäisi huolehtia toisten parisuhteesta?

Molemmat osapuolet ovat tietysti yleensä syyllisiä parisuhteen huonoon tilaan, mutta pettäjä on yksin syyllinen pettämiseensä! Jos parisuhde ei ole kunnossa, siihen etsitään yhdessä ratkaisuja ja jos mikään ei toimi, erotaan. Pettäminen ei ole ratkaisu vaan tuhoaa suhteen lopullisesti. Mielestäni mikään tilanne ei oikeuta pettämään. Eikä kaikki petä siksi, että parisuhteessa olisi jotain vikaa. Joskus se vika on ihan siinä pettäjässä: ei kykene sitoutumaan, hakee jännitystä/haluaa "kokeilla" muitakin kuin kumppaniaan jne. :|

Miksi noissa esimerkeissä vastuu parisuhteen hoitamisesta ja onnistumisesta sälytetään naisen harteille? Kuka tekee väärin, mies joka kärsii vai nainen joka ei viitsi hoitaa parisuhdettaan ja lässyn lässyn. Osallistuvatko nämä miehet parisuhteen hoitamiseen, vai onko heidän mielestään se hoitamista, että muija levittää kinttunsa muutaman kerran viikossa ja antaa äijän tyydyttää tarpeensa? Mitä miehet ovat tehneet parisuhteen eteen?

Yhteistyössä